Neuvoja kaivataan..

Kuntoutustukipäätökset, eläkepäätökset - KELA - Eläkevakuutusyhtiö - Vakuutusyhtiö - Vakuutuslääkärit - Vakuutusoikeus/valituslautakunnat

Neuvoja kaivataan..

ViestiKirjoittaja Maisaliini » 25 Maalis 2013, 11:02

Kolarissa jo v. -99, mutta nyt olen ensimmäisen kerran Kelan "hampaissa". Tähän asti sairauspäivärahat, kuntoutukset ym. ovat menneet läpi.

Sain juuri Kelasta kirjeen, että työterv.lääkärin lausunto ei ole riittävä- joten sairauspäivärahaa ei tällähetkellä ole näkyvillä. Kirjoitin sähköpostia liittooni, katsotaan miten neuvovat asiassa?

Olen siis jälleen sairauslomalla ja vuoden loppuun asti. Saan osa-aikaeläkettä 360 kuussa, jolla nyt pitäsi elää...

Onko kenelläkään vastaavaa ja miten kannattaa toimia?
Maisaliini
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja torvelo » 06 Huhti 2013, 16:00

vaikea keissi kun onnettomuudesta noin kauan. mielestäni sun pitäisi saada kelasta erotus mikä on sairauspäivärahaan(minimitaso). jonkinlainen perusturva on olemassa.mutta täällä suomistoliitossa senkään saaminen ei kaikkia koske. jos ei muuta niin nöyrästi sossuun. ja vooithan vielä käydä hakemassa tk-lääkäriltä lausunnon jossa vahvistetaan aikaisempi työterveyshuollon lausunto. en muuta keksi neuvoksi. jaks.

-torvelo-
torvelo
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 06 Huhti 2013, 19:54

Jos saa osa-aikaeläkettä, niin voiko olla osa-aikaisesti myös työrajoitteinen työnhakija? Kannattaa kysyä työkkäristä.

Minä en saa Kelalta sairaspäivärahaa, eikä kuntoutustukeakaan ole myönnetty, joten olen työkkärissä kirjoilla työkyvyttömänä työnhakijana ja kk-tulot saan liiton päivärahoista.
anzqu

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 07 Huhti 2013, 10:22

Anzqu on oikeassa, mäkin sain osa-aikaeläkettä ja toisen puolikkaan työttömyyskorvausta lääkärintodistuksella.
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Paluu Vakuutusoikeudelliset asiat