Voitin vakuutusyhtiön

Kuntoutustukipäätökset, eläkepäätökset - KELA - Eläkevakuutusyhtiö - Vakuutusyhtiö - Vakuutuslääkärit - Vakuutusoikeus/valituslautakunnat

Voitin vakuutusyhtiön

ViestiKirjoittaja Kolari2004 » 30 Elo 2012, 02:23

Hei,
terkut kuntoutus/lääkärinlausunto/matkalaskujen maailmasta, jotka aion huomenna viedä vakuutusyhtiöön.

Lyhyesti; kolari tapahtui vuonna 2004, 2007 kevääseen asti vakuutusyhtiö maksoi suurinpiirtein kaiken mitä kuuluikin. Mutta, kun kävi ilmi, että vammat ovat pysyviä, koin ihmeparannuksen yhtiön vakuutuslääkärin toimesta.

Sen jälkeen olin terve, tai ainakin niin, ettei kivut, säryt ja vammat johtuneet kolarista, vaan muusta sairaudesta. Silmiä räpyttämättä aloin saamaan sellaisia kirjeitä kotiini, kun kuntoutuksesta tai lääkkeistä lähettelin laskuja.
Kunta onneksi hoiteli nuo kuntoutuspuolet todella hyvin ja muut tukitoimet.

Aikanaan asia päätyi lakitupaan.

Oikeudenkäynnin alkaessa lakimieheni ehdotti vakuutusyhtiölle sovintoa, mutta eivät suostuneet. Päivää ennen vakuutusyhtiön todistajia (olivat Valviran, toisin sanoen näitä puolueettomia asiantuntijoita, tais olla viisi yhteensä) lakimieheni yritti uudelleen sovintoa. Periaate on kuitenkin se, että jos mahdollista, sovintoa yritellään koska hm... oikeuslaitokseenkaan ei voi luottaa ja siihen, että jos tuomiosta valitetaan eteenpäin hovi-oikeuteen asiat mutkistuvat.

Lopputulos oli, kuten aika monen kolariin joutuneen, ja vakuutusyhtiön puolesta puhuneista Valviran asiantuntijalääkäreistä huolimatta, voitin oikeudenkäynnin. Tuomio on jo ollut jonkin aikaa lainvoimainen.
Yhteydenottoa vakuutusyhtiöstä ei ole kuulunut...

Tuomio suurinpiirtein tämä;
- ansiomenetyskorvaukset vuodesta 2007 alkaen
- kipu-särky
- haittaluokka
- liikennevahinkoon liittyvä hoitotuki

Oikeusprosessi kesti noin 3 vuotta, josta kaksi meni Valvirassa. Nythän tätä parin vuoden hidastusta ei pitäisi enää olla.

Joka tapauksessa;
Vaikkei kuntoutusta ja kustannuksia käsitelläkään, vakuutusyhtiön kuuluu ne korvata kuiten kolareissa. Ja näitä papereita tässä värkkäilen.

Tsempit kaikille, kyllä se siitä, kunhan ei paikalleen jämähdä.
Kolari2004
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja torvelo » 30 Elo 2012, 07:09

onnea. mutta pitkä on ollut prossi.

-torvelo-
torvelo
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 31 Elo 2012, 13:40

Onnea ja ennenkaikkea kiitos tästä tarinasta. Kaikki tällaiset ovat tarpeen, kun odotettavissa on vielä nuo taistelut vakuutusyhtiön kanssa...
anzqu

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 31 Elo 2012, 15:21

Hienoa, Kolari! Kerro vaan joskus lisää, kun jaksat kirjoitella... :P
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kolari2004 » 31 Elo 2012, 22:28

[quote="anzqu"]Onnea ja ennenkaikkea kiitos tästä tarinasta. Kaikki tällaiset ovat tarpeen, kun odotettavissa on vielä nuo taistelut vakuutusyhtiön kanssa...[/quote]

Hei,

no sen takia itse asiassa kerroinkin, että oikeasti kannattaa jaksaa taistella lakitupaan asti. Eikä luovuttaa millään saralla.

Soitatin vakuutusyhtiön toimistolla pääpaikkaan, koska olen odotellut maksusitoumusta yksityislääkärille kuntoutussuunnitelmaa varten.
Ekana päivänä luvattiin toimiston työntekeijälle, että soitetaan niin pian kuin mahdollista. Seuravana päivänä marssin taas konttoriin ja kerroin, ettei ole edelleenkään soitettu. Pahoiteltiin, taas soitettiin, nyt laitettin sekä sähköpostia että soittopyyntö. JA tättärää, käsittelijä soitti (ei kolarinkäsittelijä vaan joku kollega). Yritti vänkätä, että maksusitoumus halutaan antaa heidän yhteistyökumppaneilleen. Keskeytin välittömästi, että EI. Menen hoitalvalle lääkärilleni, ja haluan sinne maksusitoumuksen kuntoutussuunnitelmaa varten. Laittoi minut kuuntelelemaan pimpelipom-soittoa, mutta jonkun ajan päästä kertoi, että laittaa merkinnän, asia ok.
Sille lääkärille jolle haluan .

Oikeasti vedettävät vielä oikeudenkäynnin jälkeenkin vanhaan tapaan, mutta tämmöiistä vaille kymmenen vuoden kehäkettua ei enää pompotella.

Tsempit aidosti ja oikeasti!
Kolari2004
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja Ippe » 01 Syys 2012, 12:05

Samaan olen törmännyt, että vak.yhtiö vedättää ja hidastaa kaikessa mahdollisessa ja mahdottomassakin - vielä hävittyäänkin.

Olen jopa soittanut yhtiön lakimiehelle ja hänkin tuntui olevan "samassa juonessa" mukana. Tosin sen puhelun jälkeen alkoi tapahtua, vaikka puhelimessa ensin puhuikin "ummet lammet" ja varmaan tietoisestikin yritti provosoida. Tiukkana pitää pysyä ja vaatia oikeutta itselleen.
Ippe
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 02 Syys 2012, 17:11

Te jotka olette vakuutusyhtiöiden kanssa taistelleet, voisitteko antaa vinkkejä asianajajista, joihin kannattaa olla yhteydessä?

Vesa Laukkastahan minullekin suositeltiin, mutta hänellä taitaa olla resurssit sen verran käytössä, ettei uusia tapauksia ota...
anzqu

ViestiKirjoittaja Ippe » 02 Syys 2012, 20:21

Soitin jossain vaiheessa Laukkaselle, mutta hän ei tapaustani ottanut hoitaakseen, koska oli kyseessä työtapaturma. Hän kyllä suositteli pariakin henkilöä, mutta en enää heidän nimiään muista.

Hoidin itse kaiken alusta alkaen. Kun materiaalia on kertynyt jo kolmatta mapillista, niin katsoin olevani parhaiten perillä kaikesta ja siksi olen laatinut kaikki vastineeni ym. Lakipykäliinkin on melko helppo perehtyä, koska jo päätöksissä on mainittu ne pykälät, joihin viitataan.

Olen kuullut tapauksista, joissa joku lakimies on perehtynyt huonosti tapaukseen ja kuitenkin laskuttanut melko suolaisesti.
Ippe
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

Hiukan eteenpäin : )

ViestiKirjoittaja Kolari2004 » 03 Helmi 2013, 20:16

Tuomio suurinpiirtein tämä;
- ansiomenetyskorvaukset vuodesta 2007 alkaen
- kipu-särky
- haittaluokka
- liikennevahinkoon liittyvä hoitotuki

Oikeusprosessi kesti noin 3 vuotta, josta kaksi meni Valvirassa

Niin niin..
ajattelin kertoa, ettei ansiomenetyskorvauksia ole vieläkään tullut. Väittävät, ettei mun työeläkelaitos ole lähettänyt heille vanhoja tietoja..

Selvittelin asiaa, joo.. tottahan se oli. Marraskuun puolen välin pintaan työeläkelaitos on saanut pyynnön, ja on ollut siitä asti "työn alla" :)
Työeläke-laitos lupasi maksaa mulle vielä helmikuun eläkettä, jos vaikka vakuutusyhtiö ei kerkeä maksamaan mulle helmikuun aikana mitään.

Ovat nämä tosi pitkiä prosesseja..
Kerkeää kuollakin vanhuuteen kymmenien vuosien aikana.

Iloa pitkistä vedätyksistä on se, että joutuvat maksamaan viivästyskorkoa. Tätä vuotta en ole selvitellyt, mutta on perinteisesti ollut kymmentä viiva kolmeatoista prosenttia.

Jopa nuo yhtenä yönä urakoimat kuittitalkootkin menivät sellaisenaan läpi, viivästyskorkoineen. Laittelin huvikseni mukaan nitomiani kielto-papereita.
"Yhtiömme korvauspäätöksen mukaan tilanteenne ei johdu liikenneonnettumuudesta.."

Toivottavasti silloinen korvauskäsittelijä on saanut kenkää, sillä hm.. korot ovat melkoiset verrattuna haettuun summaan. Toisaalta, eipä nykyinenkään käsittelijä hääppöinen ole ollut. Olen joutunut soittamaan/soitattamaan monia kertoja eri asioista, edelleen nihkeästi suhtautuvat aivan kaikkeen. On kuulemma hankalaa selvitellä vanhoja asioita. Kumma kun terveet ihmiset sellaista harmittelevat, kun täällä kolarin ja muun helvetin läpikäynyt joutuu olemaan vastapuolella hankalissa asioissa

Tsempit kaikille ja onnea vuodelle 2013!
:D
Kolari2004
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Tänä vuonna 8 prosenttia

ViestiKirjoittaja Kolari2004 » 03 Helmi 2013, 20:27

http://www.suomenpankki.fi/fi/suomen_pa ... _2012.aspx

Niinpä, tänä vuonna eletään talouslamaa, joten viivästyskorko on 1 plus 7 %

Verrattuna pankkien tarjoamaan korkoon tuo on lähes 7,85 % parempi
Kolari2004
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija