Liikennevahinko käsitelty, miten uudestaan vireille?

Kuntoutustukipäätökset, eläkepäätökset - KELA - Eläkevakuutusyhtiö - Vakuutusyhtiö - Vakuutuslääkärit - Vakuutusoikeus/valituslautakunnat

Liikennevahinko käsitelty, miten uudestaan vireille?

ViestiKirjoittaja anzqu » 17 Touko 2012, 15:14

Tässä Ortonin loppupalaveria odotellessa pyörittelen mielessäni tilannetta, että voinko minä jotenkin nostaa nämä kolarini uudestaan käsiteltäväksi vakuutusyhtiössä? Viimeisin "ihmeparannus" on vakuutusyhtiön toimesta tapahtunut 23.8.11 ja luonnollisesti valitusaika on mennyt umpeen.

Eli jos ja kun saan Ortonista uutta painavaa sanaa vammastani ja niiden yhteydestä liikenneonnettomuuteen, niin voinko minä laittaa lausunnot vakuutusyhtiöön ja pyytää vain uutta päätöstä? Vain pitääkö tässä lähteä tappelemaan vakuutusyhtiön kanssa käräjille?

Kuitenkin tuomiona on jo se, etten kykene enää entisiin töihin tai mihinkään mikä rasittaa niska-hartiaseutua. Ja selästä löytyi kolariin sopiva nikaman luutumislöydös. Aivovammaahan minulla edelleen jahdataan ja ei taida siihen saada vieläkään diagnoosia, vaikka joka päiväinen elämä on yhtä helvettiä neuropsykologisten oireiden vuoksi.
anzqu
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 17 Touko 2012, 15:49

Tällä hetkellä taitaa olla käytössä 3v. vanhentumisaika korvausvaatimuksissa, mutta uudessa liikennevakuutuslakiesityksessä esitetään 10 vuotta!

http://www.stm.fi/c/document_library/get_file?folderId=42730&name=DLFE-14120.pdf -> s. 70

Eli vaikka vakuutusyhtiö on mukamas käsitellyt asian ja minulla on uusia tutkimustuloksia, niin voin tuohon kolmeen vuoteen saakka niitä esittää? Ymmärsinkö oikein?
anzqu

ViestiKirjoittaja fedja » 18 Touko 2012, 14:35

Jostakin kuulin, että jos myöhemminkin noita aikoja löytyy uusia todisteita, niin voi nostaa asian uudelleen käsittelyyn. Kannattaa kysyä joltakin lakimiehiltä.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Paluu Vakuutusoikeudelliset asiat