Työtapaturma ,vakuutus ei enää maksakaan. NEUVOJA!

Kuntoutustukipäätökset, eläkepäätökset - KELA - Eläkevakuutusyhtiö - Vakuutusyhtiö - Vakuutuslääkärit - Vakuutusoikeus/valituslautakunnat

Työtapaturma ,vakuutus ei enää maksakaan. NEUVOJA!

ViestiKirjoittaja Kuumyrsky » 29 Helmi 2012, 12:07

Heippa kaikille.

Pohjustan hieman tapahtumiani. Eli Marraskuussa 2011 ajoin työmatkalla ulos tieltä, otin yhteen valopylvään kanssa ja se voitti :? . Tuloksena siis auto lunastukseen, muija ambulanssilla sairaalaan ja samana iltapäivänä ulos. Trauma CT tehtiiin, se ok ja sitten tosiaan vaan PANADOL reseptin kanssa ulos...

Siitä asti olen ollut sairauslomalla. Niskanretkahdusvamma johon nyt lääkityksenä Tramal ja Lyrica.

Vakuusyhtiö kustanti kaularangan magnettitutkimuksen joka tehtiin 13.2.2012 ja ortopedin 17.2.2012. Tuloksena pieni prolapsi c3-c4 välissä kuten myös c4-c5 välissä. C6-Th1 tasolla ytimessä hyvin kapea canalis centraliksen dilataatio :shock: okei eli ainakin siis kaularangan välilevyn pullistuma. Ei tarvitse leikata. Saikkua ens kuun puoli väliin , koska niska kipeä ja sätelee käteen kipuna ja puutumisena.

Vakuutus maksoi minulle korvauksia 8.2.2012 eli silloin sain tammikuun päivärahan ja lääkärikuluja maksettiin.

Tänään kun soitin vakuutukseen tuli ilmo, että korvausta ei makset enää, koska oireeni ja kaulanrangan magneettikuvauksen tulos ei kuulma johdukaan kolarista. Täh? Ei mulla ennen kolaria/ onnettomuutta ollut kipuja eikä käsi puutunut.

Nyt sitten pitää Kelaan laittaa paperit, jotka laitoinkin. Helmikuun ja maaliskuun rahoja pitää sitten hakea sieltä. Perke**! :twisted:

Tässäkö tämä nyt sitten oli? Enkö voi mitään enää tehdä? Vinkkejä, neuvoja? Anyone :cry:

Jotenkin uskomatonta, että vakuutusyhtiö näkemättä potilasta päättää näin. Taitaa olla yleistä kyllä. Miksi tuollaisia vakuutuksia maksetaan kun ei niistä hyötyä ole. Kysessä vakuutusyhtiö if. On siis työpaikkani vakuutusyhtiö. Oma vakúutusyhtiöni eli lähivakuutus korvasi auton, mutta muita korvauksia ei ole saanut. Siletä tuli lappu , että ei myönnetä kun kyseessä lyhyt saikku. No laitoin sinne lisäselvitykset, että eipä tämä lyhyt ole vaan on jatkunut marraskuusta ja jatkuu edelleen. Katsotaan kuuluuko mitään.

Kaikki neuvot, vinkit tms otetaan vastaan. Kiitos jos joku viitsii vastata ja voimia kaikille.
Kuumyrsky
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 29 Helmi 2012, 12:44

Oletko saanut mitään kuntoutusta niskaan, ja oletko käynyt retkahduvamman diagnosoinnin ja kuntoutuksen osaavalla fysiatrilla?

Kyllähän vakuutusyhtiön pitää maksaa kuntoutus. Ovat vaan päättäneet laittaa sinulle paperin, että sinulla ei ole vammaa. Ei tuolla päätöksellä ole mitään tekemistä sen kanssa, onko sinulla tullut vammaa. Vakuutusyhtiö vain haluaa pestä kätensä korvauksista. Kuntoutusta sinun kannattaa ainakin vaatia, mutta ensimmäisenä sinun kannattaa hankkia niskasta lausunto sellaiselta fysiatrilta, joka on retkahdusvammaspesialisti.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Kiitos vastauksesta Fedja!

ViestiKirjoittaja Kuumyrsky » 29 Helmi 2012, 20:06

Sain 10 x fysioterapiaa , jonka vakuutusyhtiö kustanti. Eipä tuo kauheesti auttanut, tosin silloin ei vielä tiedetty mitä hoidetaan. Sain kylmää, hierontaa ja sähköä.

Itse kävin silloin 4 x akupunktiossa.

Kävin tammikuun alussa fysiatrilla, jonka mielestä minun olisi pitänyt päästä hermovastetutkimukseen ( en päässyt). Minulla todettiin myös oikeassa kädessä selkeä puristusvoiman alentuma. Hän silloin suositteli myös niskan kuvausta joka siis tehty.

Menen ensi kuussa uudestaan tuolle fysiatrille, joka toimii siis yksityisellä sektorilla.

Olen nyt ns lehti lainehilla, kukaan ei ota vastuuta. Ortopedin mukaan vaiva paranee itsestään. Niin tai näin kipuja ja puutumista on silti eikä nuo lääkkeet siihen auta. Töihin pitäisi mennä fyysisesti raskaaseen töihin siis jo ensi kuun puolen välin tienoilla :shock:

Vakuutusyhtiöllä kuitenkin on nyt ns niskaote minusta. Milläs minä todistan heidän väitteensä vääriksi ja millä saan kuntoutuksen jatkumaan?

Ihan (____I____) tällainen toiminta.

Lisää vinkkejä kellään??
Kuumyrsky
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 01 Maalis 2012, 13:53

En ole kyllä paras ihminen antamaan neuvoa vakuutusyhtiön suhteen, koska itselläni ei ollut vakuutusta ensimmäisessä tapaturmassa. Mutta hyvä lakimies ja tappelu oikeudessa on varmaankin ainoa tie mistä voi lähteä hakemaan oikeutta. Siviilioikeuden (käräjäoikeus, hovioikeus, ko) puolella oikeuden saaminen tuntuu olevan helpompaa kuin, jos tekee valituksia eri lautakuntiin ja vakuutusoikeuteen. Lautakunnista ja vakuutusoikeudesta tulee lähes takuuvarmasti bumerangi ja vakuutusyhtiötä puoltava päätös.

Yksi mahdollinen siirto voisi olla, että haet painavemman lausunnon. Käyt esim. Kuntoutus Ortonin fysiatrilla, joka on kuntouttanut retkahdusvammaisia useamman vuoden.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kirsikka » 02 Maalis 2012, 00:29

Hei,
niinpä, sulle on käynyt ihan tyypillisesti, valitettavasti.

Kannattaa yrittää päästä kunnnallisen kautta erikoislääkärin pakeille. Jos rahaa yksityislääkärille ei ole. Yleensä kela luottaa julkiseen terveydenhuoltoon, ts. kuntoutussuosituksia ei noudateta, ellei se ole julkisen terveydenhuollon lääkärin puumerkki.

Yleensä porukat käykin ensin yksityislääkärin vastaanotolla (tunnin) ja sen jälkeen vievät paperin terveyskeskuslääkärille.

Joka tapauksessa, jos teillä on hyvä työterveyslaitos, kannattaa hyödyntää niitä palveluita niin pitkään kuin niitä annetaan. Ja todellakin viedä lääkärintodistukset ja tutkimustulokset kuvineen kunnalliselle lääkärille.

* Raha-asiat. Niin, jos vakuutusyhtiö päättää, että vammat ovat muusta syystä kuin liikenneonnettomuudesta, (rappeuma-sairaus on tyypillinen vakuutusyhtiön mielestä, huhujen mukaan jopa 15 vuotiailla) on ainoa vaihtoehto Kelan päivärahat.

Missään nimessä ei kannata alkaa tekemään valitusta liikennevahinkolautakunnalle, sillä mitä tahansa sinulle on tapahtunutkin, sen vaikutukset kielletään liikennevahinkolautakunnassa.

Kannattaa ottaa tyhjä kansio ja kerätä siihen kaikki tieto, mitä milloinkin on tapahtunut, kenen kanssa on asioinut vammautumisen jälkeen, lääkärin todistukset, ambulanssipöytäkirjat, valokuvat poliisilta, sairaanhoitajien merkinnät potilaskansioon jne.

Ja nämä "kokoelmat" kannattaa aina viedä hoitavalle/tutkivalle lääkärille. Ja pyytää lääkärin lausunto ensin itselle ja kertoa, että toimitat todistuksen itse vakuutuslaitokseen. Ettei oikea vaihdu vasemaksi tai kolari kaatumiseksi tai ihan mitä tahansa.
*'

Asianajajasta; Ainakin kannattaa pikkuhiljaa selvitellä, mitä kotivakuutuksen oikeusturva-vakuutus korvaa.

Tsempit talousasioiden ja itsehoitoon!
Kirsikka
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 02 Maalis 2012, 17:46

Vakuutusyhtiö lakkasi minullakin maksamasta mitään 2kk liikenneonnettomuudestani. Tuntuu olevan normaali käytäntö ja kaikki vaivani johtuvat "aiemmista sairausperäisistä muutoksista".

Jatkoikin sairaslomaani Kelan päivärahoilla ja nyt olen työttömänä työnhakijana työkyvyttömänä entiseen työhöni. Päivärahat maksaa ammattiliitto.

Samalla kerään kokoajan yhä vahvempaa lausuntoa vakuutusyhtiötä vastaan, tällä hetkellä odotan aikaa Ortoniin ja minulla on jo taustalla neuropsykologin arvio, jossa oireistoni liitetään liikenneonnettomuuteen ja sen aiheuttamaan aivorungon hermokeskusvammaan. Mutta koska neuropsykologi ei anna diagnooseja, pitää minun saada tämä lausunto mahdollisimman korkea-arvoisen erikoislääkärin kirjoittamaksi. Ja sitten vastan kun on mustana valkoisella että vammanlaatu on tämä ja aiheuttaja liikenneonnettomuus, sitten aletaan tapella vakuutusyhtiötä vastaan.

Nyt keskity vain hankkimaan itsellesi mahdollisimman hyvälaatuinen hoito ja osaavat ihmiset tueksi, että tilanteesi saadaan rauhoittumaan ja kuntoutuminen pääsisi alkamaan. Vakuutusyhtiön aika on sitten myöhemmin...
anzqu
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

Paluu Vakuutusoikeudelliset asiat