Mikä on kohtuullinen korvaus kivusta ja särystä?

Kuntoutustukipäätökset, eläkepäätökset - KELA - Eläkevakuutusyhtiö - Vakuutusyhtiö - Vakuutuslääkärit - Vakuutusoikeus/valituslautakunnat

Mikä on kohtuullinen korvaus kivusta ja särystä?

ViestiKirjoittaja Miracle » 27 Tammi 2012, 09:09

Kyseessä siis niskan retkahdusvamma ja vakuutuspapereita täyttelen, siellä on kohta jossa haetaan korvausta kivusta ja särystä. Löysin kyllä netistä hyvän linkin, mutta hintahaitari on 200-1000, millä voin päätellä mitä summaa hakea vai myöntääkö vakuutus jonkun normien mukaan?
Tässä vielä se linkki: http://www.laki24.fi/keskustelu.php?id=8287

(Kirjoittelen tarinaa myöhemmin käyttäjäesittelyihin)
Miracle
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 27 Tammi 2012, 10:06

Nuo maksetaan virallisten haittaluokitusten mukaan ja haittaluokat taitaa olla tapaturmissa samat kuin liikennevakuutusten henkilövahingoissa. TILAPÄINEN HAITTA (VahL 5:2 § ja 5: 2 c § 1 momentti)

Itse sain ensimmäisellä kerralla kipukorvausta 300e ja toisella 200e (lievät vammat, luokka 2). Suuresti ihmettelen perusteita, sillä toinen kolari oli pahempi kuin ensimmäinen. Mutta kai se olemassa ollut vamma alensi jälkimmäisen korvauksen. Ja korvausten perusteena käytettiin ensiavun epikriisejä ja niitäkin oli luettu kuin piru Raamattua.

Neuvoni vakuutusyhtiön kanssa toimimiseen: älä kerro itse mitään, anna epikriisien puhua puolestasi, hanki kunnon lääkärit ja toivo parasta, mutta valmistaudu pettymään.
anzqu
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Miracle » 27 Tammi 2012, 10:16

Vakuutusyhtiön kanssa ei ole ongelmaa. :) Lähivakuutuksesta on hyvin saanut ohjeita ja neuvoja. Kertoivat heti että tottakai kaikki korvataan. Valotan tässä kohtaa tilannetta että ennen joulua peruutettiin auto talon seinään. Kipuilu alkoi loppiaisen tienoilla ja nyt maanantaina lääkäri kirjotti diagnoosiksi niskan retkahdusvamman. Tiistaina OMT ei suostunut ottaan multa maksua, kun väitti että ne menee vakuutuksesta. Ihmeissäni olin ja intin vastaan et oma auto, oma vahinko, eihän ne nyt mitään voi korvata. Mutta totuus oli toinen, korvaavat hoidon, lääkkeet ja vielä tuosta kivusta ja särystä.
Miracle
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 27 Tammi 2012, 13:37

Hyvin se minullakin meni ensimmäiset 2kk, sen jälkeen kaikki oireilu johtui "aikaisemmista sairausperäisistä muutoksista" eli kun alkoi tulla löydöksiä MRI-kuvassa, niin vakuutusyhtiö pisti äkkiä korvaukset poikki ennenkuin tulee isompi lasku.

Eka kolarissa korvattiin lopulta tappelun jälkeen 4kk ajan kaikki kulut. Piti vaihtaa fysiatriakin, että saatiin kunnon lausunnot. Toinen kolari joka sattui 4,5kk ensimmäisen jälkeen oli toinen juttu. Autoa kyllä korjasivat kymppitonnin edestä, minun kuluja n. 350e + 10x fysioterapiat, ei korvattu edes ansiomenetyksiä, kun olin vielä ensimmäisen kolarin vuoksi sairauslomalla. Ja tosiaan, minä olen vakuutusyhtiön silmissä parantunut 2 kertaa MRI-kuvauksessa! Ensimmäisellä kerralla löytyi välilevy esiintyöntymä ja toisella kerralla jo kaksi pullistumaa ja hermojuuren ahtauma + jotain luustoperäisiä muutoksia. Ja nämä eivät ole vakuutusyhtiön silmissä tulleet kolareista. Mitenköhän on sitten selitettävissä, että 2,5kk välein otetuissa MRI-kuvauksissa on noin suuri ero löydöksissä?

En minä itsekään tahtonut uskoa muita, kun varoittelivat vakuutusyhtiön kanssa asioinnista, mutta totuus tuli aika ikävästi lopulta esille. Vakuutusyhtiö on liikelaitos, siinä missä mikä tahansa muu yritys ja tulosta niidenkin pitää tehdä.
anzqu

ViestiKirjoittaja Miracle » 27 Tammi 2012, 20:57

Nyt on pakko yrittää pysyä positiivisena, ei jaksa murehtia vakuutusten takia etukäteen. Kipua on niskassa ihan koko ajan eikä mitkään lääkkeet auta. Tunti kerrallaan, kolmesti päivässä, Panacod pistää pään sekaisin ja silloin on kivut poissa. Se paras aika päivässä. Nyt jo kiristelee pinnaa ihan kiitettävästi noitten kipujen takia et murehtiminen tässä vaiheessa ei varmasti ole hyväksi. Katsotaan päivä kerrallaa ja toivotaan parasta. :)

MUOKS. Ihan heti ei tarvitse rahasta edes murehtia, kuulin tänään että mulla on palkallista sairaslomaa 60 päivää. Sen jälkeen 120 päivää olikohan se 2/3 palkasta tai jotain. Mut toivon että pääsisi pian kuntoon ja takas töihin. Noi on sit tulevaisuuden turvaksi jos kaikki ei mene suunnitelmien mukaan.
Miracle
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 28 Tammi 2012, 20:37

Vakuutusyhtiö luultavasti tulee maksamaan sinulle ansionmenetykset todellisen tulon mukaan.

Hae ihmeessä tehokkaampi särkylääkitys Panacodin rinnalle! Kipuja ei tarvitse sietää, kun maailma on kipulääkkeitä puolillaan. Myös lääkekulut tulevat menemään vakuutukseen.
anzqu

ViestiKirjoittaja Miracle » 28 Tammi 2012, 22:21

^Tuntuu olevan kovin vaikeata saada kunnollista lääkitystä. Olen kyllä lääkäreille tasan kertonut että lääkkeistä ei ole apua, sanovat vaan että Panacodia ei voi nostaa. Burana tuntuu olevan yhtä tyhjän kanssa kuten Sirdaludikin mutta mietin nyt vaikutuksia ilman lääkkeitä. Jos tuol on jotain tulehdustakin niskassa niin Burana tekee varmasti hyvää, ja kuinka jumissa taas olisin ilman Sirdaludia, siksi en uskalla nyt lopettaa vaikkei niistä mitään vaikutusta tunnu. Kipu on niin kettumainen asia että päätin maanantaina soittaa työterveyteen ja vaatia jotain lääkemuutosta, vaikka toisaalta ku kotona olen ni mitä sillon väliä vaikka kipeä olen. Toisaalta olisi kiva saada vähän toimintakykyä että voisi edes jotain tehdä. Niin surullista vaan olla möllöttää...
Miracle
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 29 Tammi 2012, 18:09

Kipu pitää hoitaa pois, ettei se pääse jäämään lihasmuistiin. Minunkin piti hakeutua ensiapuun kipujen kanssa itkemään, että kunnon lääkitykset sain. Buranaa minullekin tarjottiin päivystyspolilla, vaikka olin vajaata vuorokautta aikaisemmin pasauttanut 80km/h toisen auton peräkärryyn. Hermokivut saatiin kuriin vasta fysiatrilla ja fysioterapiassa käynnin jälkeen.
anzqu

Paluu Vakuutusoikeudelliset asiat