korvauksen haku valtiolta?

Kuntoutustukipäätökset, eläkepäätökset - KELA - Eläkevakuutusyhtiö - Vakuutusyhtiö - Vakuutuslääkärit - Vakuutusoikeus/valituslautakunnat

korvauksen haku valtiolta?

ViestiKirjoittaja jonneraatikainen » 17 Touko 2011, 17:54

minua pahoinpideltiin useita vuosia sitte. somali poika/mies löi yht'äkki pullolla päähän, kaaduin ja kolautin pääni ratikkakiskoon. jouduin samantien leikkauseen aivoverenvuodon/hyytymän vuoksi. pahoinpitelystä tehtiin rikosilmoitus, mutta teki ei jäänyt kiinni. viime vuoden puolella aloin saamaan epileptisia kohtauksia. kävin neurologian tutkimuksissa ja minulle tehtiin monenlaisia tutkimuksia, mutta ei suoranaisesti löytynyt epilepsiaan viittaavia vikoja, mutta tämän kuun lopulla minulla on lääkäriaika ja luultavasti saan epilepsia lääkityksen. kohtauksia on tullut vuoden sisään kymmeniä. lääkärissä sanotaan että minun leikkausarpi altistaa saamaan epilepsiakohtauksia ja kovasta iskusta voi olla epilepsia lähtöisin. neurologianlääkäri kirjoitti minulle E-lääkärinlausunnon jossa käy ilmi pysyvästä haitasta. haittaluokka 5. kuinka isoa korvausta voin hakea valtiolta pysyvästä haitasta? kaikki apu on nyt tarpeen, ku en oikeen tiedä miten etenen tässä asiassa. minulta löytyy rikosilmoitus, E-lääkärinlausunto, valtionkorvaus lappunen.
jonneraatikainen
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 18 Touko 2011, 21:02

Moikka. Onko sinulta tutkittu se, että tuliko muuta haittaa aivovammasta, siis neuropsykologista? Pystytkö vamman kanssa olemaan töissä. Aika pieni tuo haittaluokitus. Olin juuri kuntoutuksessa, jossa oli aivovammautunut, jolle vamman seurauksena tuli epilepsia. Kohtaukset harvemmin kuin sinulla. Haittaluokitus aivovammasta epilepsian takia 12.

Minä en tiedä, mistä voit korvauksia hakea, jos ei ole mitään vakuutusyhtiötä, joka korvaa. Yksi mitä kannattaisi kokeilla, on mennä Kelaan ja pyytää kuntoutusvastaavaa tunnin keskusteluun ja miettiä kuntoutukseen liittyviä asioita, ehkä korvauksiakin. Tämän vinkin antoi minulle Käpylässä INSURE-kuntoutuksen seminaarissa ollut Kelan työntekijä.

Jos olet kirjoilla erikoissairaanhoidossa, niin ehdottomasti sinne sosiaalityöntekijään ja kuntoutusohajaajaan yhteys ja selvittämään tilannettasi, korvauksia ja kuntoutusta. Tai sitten kaupungin sosiaalityöntekijään tai kuntoutusvastaavaan. Toivottavasti pääset hiukan eteenpäin asiassa.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Paluu Vakuutusoikeudelliset asiat