Oikeusaputoimisto, lakiasiat ym.

Kuntoutustukipäätökset, eläkepäätökset - KELA - Eläkevakuutusyhtiö - Vakuutusyhtiö - Vakuutuslääkärit - Vakuutusoikeus/valituslautakunnat

Oikeusaputoimisto, lakiasiat ym.

ViestiKirjoittaja Zarru » 14 Loka 2010, 21:30

En oikein tiennyt minkä otsakkeen alle tämä kuuluu...

Olen siis menossa ensi viikolla paikkakunnan oikeusaputoimistoon selvittämään mahdollista lakiapua taisteluun vakuutusyhtiötä vastaan. Olen saanut valitukset kirjoitettua hyvin vaikka jaksaminen on kortilla ja jo arki vaatii ponnisteluja. Silti katson tämänkin kortin. En ole kokenut aikaisemmin tarvetta turvautua lakiapuun, tosin aivovammoihin perehtyneelle lakimiehelle olisin laittanut tiedustelumeiliä, mutta hänelläpä ei ollutkaan ainakaan kotisivuillaan s-postiosoitetta. Soitan hänelle jos tarvetta ilmenee.

Olen yksin jotenkin kyennyt asiat hoitamaan, neuvoja olen joskus saanut esim. keskussairaalan sosiaalityöntekijältä, ja ennen kaikkea vertaistuesta, kuten tämäkin palsta on.

Kyselen tässä ketjussa palstalaisten kokemuksia lakiasioista, mitä apua olette saaneet, ja miten?

Mulle etua luulisi olevan siitä, että vakuutusyhtiö on jäänyt kiinni selvistä asia- ja huolimattomuusvirheistä, eivät siis ole kovin tarkkaan perehtyneet edes papereihini, muusta puhumattakaan. Vaadin jo kesällä valheiden oikaisua (vakuutuslääkäri väitti omiaan) mutta enpä ole siihen vaatimukseen mitään vastausta saanut.

Ehkä lakimies auttaa asiassa. Ja voihan hyvinkin olla että tässä vielä oikeuteenkin mennään.
Zarru
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Zarru » 21 Loka 2010, 23:57

Kovin yksinäistä on näemmä tämän asian tiimoilla ;) mutta nyt olen tavannut varatuomarin, eli hän on oikeusaputoimiston henkilökuntaa. Ei hän paljon mitään puhunut, mitä nyt kyseli tarkennuksia, luki mun papereita ja otti niistä pinon kopioita. Ehkä odotin samanlaista kannanottoa kuin mitä Temssin lakimies hänelle sanoi, mutta aika näyttää.

Nyt ei muuta kuin odotellaan Tapiolasta päätöksiä valituksiin, ja tuo oikeusihminenkin kummasteli sitä ettei Tapiolasta kertaakaan ole vastattu s-posteihin vaikka itse sitä osoitetta papereissa mainostavat...

Jospa varatuomari saisi Tapiolaan vauhtia kun niin hitaasti kaikki on alkanut tapahtua.
Zarru
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 27 Loka 2010, 12:34

Itsellä ei ole kokemusta kuin lautakuntiin valittamisesta ja päätös on sieltä aina ollut negatiivinen minun kannaltani.

Mitä olen kuullut muilta oikeusprosessissa olevilta, niin lautakuntiin ja vakuutusoikeuteen valittaminen on oikeastaan yhtä tyhjän kanssa. En tiedä ketään, jonka asiat olisi kääntyneet valittajan eduksi noissa instansseissa. Olen kuullut tuon aivovammaisten lakimiehen olevan sitä mieltä, ettei lähde lautakuntavalittamiseen ollenkaan, vaan lähtee viemään suoraan käräjille. Näin siksi, koska siellä on asialle suullinen käsittely, ja puolueettomampi tuomarointi.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Zarru » 29 Loka 2010, 01:13

Ihanaa kun vastasit, fedja :)

Minä en vielä oikein ymmärrä että milloin mennään vakuutusoikeuteen ja milloin voi mennä käräjäoikeuteen?

Sain hylkynä Tapiolasta sekä eläkkeen katkaisusta valituksen että haittaluokkavalituksen, ja mikä pöyristyttävintä, tuohon eläkepäätöksen on yhtynyt tapaturma-asioiden muutoksenhakulautakunta :shock:

Siis luulin että SE on puolueeton taho, en ymmärrä miten ihmeessä ovat menneet asiassa Tapiolan puolelle, jos heillä on yhtään hippua oikeustajua... onkohan Tapiola toimittanut heille kaikki tarvittavat paperit? En luota enää vakuutusyhtiöön ollenkaan, niin paljon huolimattomuuksia ovat tehneet, epäoikeudenmukaisista päätöksistä ja suoranaisista valheista puhumattakaan.

Laitan kyllä itse suoraan lautakunnalle vastineen ja lausuntoja.

Olenko käsittänyt oikein, että homma menee niin että jos on vakuutusyhtiön päätökseen tyytymätön, tehdään valitus, ja jos se hylätään, asia menee tuonne tapaturma-asioiden muutoksenhakulautakuntaan... entäs sitten?

Vakuutusoikeuteen?

Mua harmittaa kun tuo mun laki-ihminen ei vastaa s-postiin ollenkaan enkä ole kuullut hänestä pihaustakaan.

Aion myös soittaa aivovamma-asioista tietävälle lakimiehelle Vesa Laukkaselle, tosin en sitten tiedä mitä mahtaa veloittaa.

Kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan, Temssiltä olenkin saanut jo neuvoja :)
Zarru
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 29 Loka 2010, 22:50

Ei lautakuntiin tarvitse valittaa ollenkaan. Vakuutusoikeuteen asia menee, jos henkilö valittaa jonkun lautakunnan tekemästä päätöksestä. Asian voi viedä suoraan käräjille, etenkin, jos on oikeusturvavakuutus olemassa, mutta siihen kyllä aivovammaisen tai kenen tahansa kannattaa ottaa lakimies. Ja vielä sellainen lakimies, joka ei lähde lautakuntavalitusreittiä menemään, vaan tajuaa, miten asiaa kannattaa viedä eteenpäin.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja fedja » 29 Loka 2010, 22:58

Saattaa olla, että puhuin edellisessä viestissä osittain puuta heinää.

Katsoppa tämän ketjun viimeinen viesti:
http://niskavamma.munfoorumi.com/viewt ... =5574#5574

Eli siviilikanteen voi nostaa uudelleen, jos kyseessä on liikenneonnettomuus.

Eli, kannattaa kysyä asiantuntijalta mitä voi tehdä. Minun pitää varmaan pitää vähän pienempää ääntä asioista, joista en täysin ole perillä. :oops:

Ole hyvä vinkeistä. Muut palstalaiset ottavat myös ilolla vastaan vinkkejä sinulta ü!
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Zarru » 02 Marras 2010, 19:07

Kiitos neuvoista. Kyllähän tässä itsellekin jotain kokemusta on jo kerääntynyt, mutta mun toisten auttamista rajoittaa tämä huono olo ja kovat pääkivut. Minusta ei nyt oikein ole mihinkään.

Soitin Vesa Laukkaselle, ja hän lupasi auttaa mua siinä vaiheessa ja ja varmaan kun, oikeuteen mennään. Paikallisesta oikeusaputoimistosta ei ole kuulunut vieläkään sanaakaan... ymmärrän kiireet mutta edes pari sanaa vastaukseksi mun s-posteihin olisi paikallaan.

Eilenhän tuli TV2-kanavalta erinomainen ohjelma Silminnäkijä: Tuntematon potilas jossa kerrottiin mikä valta vakuutusyhtiöillä on ja etteivät esim. tapaturma-asioiden muutoksenhakulautakunta ja vakuutusoikeus ole ollenkaan puolueettomia, kuten ei myöskään Valvira. Eli ei mikään oikeusvaltio kaikilta osin ei... :roll:
Zarru
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 02 Marras 2010, 21:50

Juu. Pitää katsoa tuo Silminnäkijä. Kuulostaa olevan asiaa.

Löytyy Areenasta Marraskuun 2010 loppuun saakka seuraavasta linkistä:
http://areena.yle.fi/video/1408957

Se on vaan sillai hankala, että kun kaikki on kipeitä, ja jos juuri kukaan ei pysty vastailemaan toisille, niin silloin juuri kukaan ei saa foorumilla vertaistukea. Joka tapauksessa, oman kunnon mukaan on meidän kuitenkin hyvä toimia.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Zarru » 03 Marras 2010, 00:59

Valitettavasti en nyt voi sille mitään, jos joku jää mun takiani ilman vertaistukea. Ajatuksena on ollut Käpylän jaksosta lähtien alkaa vertaistukihenkilöksi eritoten aivovammojen osalta, mutta huononeva vointini, rankka uupumus ja kovenevat ja tihenevät pääkivut huimauksineen sen estivät. Nyt tuli lisäksi tämä vakuutusyhtiömurhe. Joku on ehkä jaksavampi ja kykenevämpi, minä en nyt ole. Aika näyttää pystynkö siihen jatkossa vai en.

Olen pahoillani jos olen kysellyt liikaa.

Vanhalla Selkäpalstalla vastailin enemmänkin, ja joskus muutenkin autan jos osaan ja voin. Samassa veneessähän kaikki ollaan. Nyt on vain aikamoista räpellystä tämä elämä.
Zarru
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 03 Marras 2010, 15:46

Zarru. Ok.

Katsoin tuon Silminnäkijän ohjelman. Kannatti katsoa.

Perustin ohjelmalle oman ketjun. Keskustelu jatkuu foorumilla ketjussa:
http://niskavamma.munfoorumi.com/viewt ... =5604#5604
Viimeksi muokannut fedja päivämäärä 04 Marras 2010, 22:36, muokattu yhteensä 1 kerran
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Zarru » 04 Marras 2010, 20:21

Vastasin tuohon keskusteluun.

Onhan se masentavaa kun kaiken keskellä joutuu vielä taistelemaan vakuutusyhtiöiden mielivaltaa vastaan, eivätkä puolueettomat tahot kuten Tapaturma-asioiden muutoksenhakulautakunta ja Vakuutusoikeus ole OLLENKAAN puolueettomia :evil:
Zarru
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 04 Marras 2010, 20:45

Zarru kirjoitti:Onhan se masentavaa kun kaiken keskellä joutuu vielä taistelemaan vakuutusyhtiöiden mielivaltaa vastaan, eivätkä puolueettomat tahot kuten Tapaturma-asioiden muutoksenhakulautakunta ja Vakuutusoikeus ole OLLENKAAN puolueettomia :evil:

Juuri näin... :evil:
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Paluu Vakuutusoikeudelliset asiat