Nyt ei Tapiola tiedä ketä kiusaa... (eläkeasiaa)

Kuntoutustukipäätökset, eläkepäätökset - KELA - Eläkevakuutusyhtiö - Vakuutusyhtiö - Vakuutuslääkärit - Vakuutusoikeus/valituslautakunnat

ViestiKirjoittaja Zarru » 05 Loka 2010, 22:20

Joo, sitähän se oli, tyyntä (ison) myrskyn edellä... :cry:

Tuo hammasasia meni niin, että Tapiola tarjosi osakorvausta, jota en hyväksynyt. Jännä yksityiskohta asiassa on se, että Tapiola mm. ei korvaa hampaanlaiton yhteydessä otettua panoramaröntgenkuvaa. Jaahas. Kun ei kuulemma ollut tarpeen asiassa. Kiva. Enhän minä ole mitään pyytänytkään, vaan luottanut siihen että se hammaslääkäri tekee mitä pitää. En minä siinä edes ajatellut jonkin toimenpiteen tarpeellisuutta tai tarpeettomuutta, vaan tottakai luotin että lääkäri tekee mitä pitää. Aion nyt pyytää lääkäriltä kommentin siitä, MIKSI kuva otettiin, ja että hän on sen tarpeelliseksi katsonut. Kyseessä kallis kuva, ei mistään muutamasta kympistä tosiaakaan ole kyse...

Eläkeasia on nyt jumissa. En ole saanut elokuun jälkeen kuin puolikkaan eläkkeen, sen KEVAn osuuden, joka on alle vuokrani verran. Tapiolahan ilmoitti että tapaturmaeläkettä ei makseta enää syyskuun alusta lähtien, koska olen "täysin työkykyinen". Juupa juu. Älyvapaata tekstiä taas kerran :evil:

No kiikutin eläkehakemuksen KELAAN sitten elokuussa. Ei ole kuulunut mitään. Välillä olen kysellyt perään. No nyt sain tiedon, että KELA ei tee eläkepäätöstä koska Tapiolasta on kerrottu heille että asian käsittely on vielä kesken! Jippii. Minähän annoin vastineen vakuutusyhtiölle aikoja sitten.

Kummasti on Tapiola alkanut hautoa ja viivytellä päätöstensä kanssa.

Nyt en sitten saa tuota eläkettä mistään. Kiitosta vain.

Mukavaa odotuttamista, eipä se heidän omatuntoaan näemmä rasita.
Zarru
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 05 Loka 2010, 23:33

Näin se tahtoo mennä, tuo menee ihan saman standardin mukaan kun mullakin. Masentavaa, mutta tuo on se sama kaava.
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja CH » 06 Loka 2010, 15:18

Aina yhtä järkyttävää luettavaa nämä vakuutusyhtiöiden vedätykset. Hyvinvointivaltio my ass!! :x :x :x
CH
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Zarru » 06 Loka 2010, 23:40

Niinpä. Samaa mieltä. Ja oikeusvaltiosta kaukana niin kauan kun mm. vakuutuslääkärit ja -yhtiöt saavat toimia moraalittomasti, mielivaltaisesti ja valehdellen. Kuten tuossa "pysyvän haitan korvaus" -ketjussa kerroin, vakuutusyhtiö väittää mitä tahansa.

No tänään kävin hammaslääkäriasemalla pyytämässä minua hoitaneen lääkärin kommentin siitä, että miksi ko. kuva otettiin ja että se oli hänestä tarpeellinen. Ko. lääkäri ei ollut paikalla mutta saanen postitse jotain kommentteja häneltä. Vastaanotossa ollut nainen sanoi huvittuneena, että kyllä se kuva yleensä otetaan ja kummasteli vakuutusyhtiön saivartelua, arveli että lääkärikin on ihmeissään kun kuulee asiasta :roll:

Jeps. Totuus ON paljon tarua ihmeellisempää vakuutusyhtiöiden kanssa.

Kauankohan vielä hautovat päätöstä eläkkeestä, ja niin ollen en saa myöskään KELAlta päätöstä eli ei eläkettä. Jihuu. Minun suurensuurta muutaman satasen eläkettäni... joka tosin on mulle hyvin tärkeä.
Zarru
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Ippe » 07 Loka 2010, 14:22

Olen käynyt foorumilla lueskelemassa kirjoituksianne ja nyt rohkenin kirjautua ja vastaamaan. Olen samassa tilanteessa taistelemassa vakuutusyhtiön kanssa ja tutkimuksiakin vielä jatketaan.

Kaikki alkoi v. 2007 kaatumisella portaita ylös noustessa. Tajunnan menetys ja hetkellinen muistikatko. Keskussairaalan ensiavussa otettiin pään magneetti- ja TT-kuvaus. Ei mitään merkittäviä löydöksiä. Viikko sairauslomaa, jonka jälkeen alkoivat raajojen puutumiset ja taas tutkimuksia lisää. Lähete Synapsiaan, jossa diagnosoitiin niskan retkahdusvamma ja aivorungon ja kaulaytimen venyminen.
Samassa rytäkässä meni olkapään kiertäjäkalvosin, joka korjattiin leikkauksella. Vakuutusyhtiö korvasi kiltisti kaiken, kuten myöskin toisen tapaturman, jossa murtui käsi. Kipsattiin ensin virheasentoon, joka sitten 2009 korjattiin. Käteen kehittyi myös CRPS ja medianushermon pinnetila, joka sekin leikattiin.

Kesästä 2009 lähtien vakuutusyhtiön mielestä kaikki oireiluni johtuvatkin tapaturmasta riippumattomasta muusta sairaudesta. Ovat pyytäneet omalta asiantuntijaltaan, neuroradiologilta lausunnon, jonka mukaan kaikki johtuu huomattavista kulumista ja niiden aiheuttamista hermojuuriahtautumista. Keskussairaalan radiologien lausuntojen mukaan on todettavissa lievää iän mukaista kulumaa, eikä mitään ahtautumia. Kaularangan taivutuskuvissa näkyy n. 2 mm nikamasiirtymä.

Olen hakenut tapaturmaeläkettä, koska en työhöni kykene. Tutkimusten ollessa vielä kesken, maksavat määräaikaista osakuntoutustukea. Tutkimuksia ei enää korvata.

Suunnitelmissa on mennä omakustanteisesti (koska en ole maksusitoumusta saanut) Vantaalle funktionaaliseen kaularangan magneettiin. Olen saanut myöskin ajan O.Tenovuolle (olen täältä lukenut ihan myönteisiä kommentteja hänestä).

Vakuutusyhtiö on pysynyt tiukasti kannassaan ja asiani on tällä hetkellä tapaturmien muutoksenhakulautakunnassa ja eläkeasia vakuutusoikeudessa. Olen itse tehnyt tähän asti kaikki valitukset ja vastineet, mutta mieleen on tullut, että olenko osannut tehdä kaiken oikein? Välillä iskee turhautuminen ja sitten taas noustaan taistelemaan.

Oirekuvaa on ehkä turha teille "konkareille" kuvata, hyvin sopii yhteen täällä olevien kuvausten kanssa. Pirulliset sähkärikivut menee Lyricasta huolimatta.

Tsemppiä kaikille, jotka käyvät omaa taisteluaan vakuutusyhtiön vallan alle nujerrettuina, tai niin ne ainakin siellä kaikkensa yrittävät jotta periksi antaisimme. Vaan kun emme anna!!!
Ippe
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja alaria » 11 Loka 2010, 08:20

Hei!

Itselläni on kaulan nivelsiteiden repeämä ja aivovamma. Kerroit, että olet saanut Tenovuolle ajan. Missä hän ottaa vastaan, sillä se olisi minullakin seuraava askel....?
alaria
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Ippe » 11 Loka 2010, 11:08

Hei Alaria!

Sain ajan Turun Yliopistolliseen keskussairaalaan ja sielläkin hänellä on kuulemma hyvin vähän vastaanottoaikoja. Hän on ollut viimeaikoina paljon tutkimustyössä. Yksityisvastaanotosta en tiedä.

Olen kirjoittanut tänne löytääkseni vertaistukea ja kaikki kommentit ovat tervetulleita. Täällä foorumilla on paljon tietoa, mutta kun ei jaksa istua koneella perehtyäkseen kaikkeen.
Pitäisi osata kysellä teiltä muilta yksityiskohtaisemmin, mutta kun on pyöritelty niin paljon paikasta toiseen ja lääkäriltä toiselle ja sitten kun vielä vakuutusyhtiö tyrmää kaiken, niin alkaa olla jo itsekin pää pyörällä :roll:

Ainoa fakta on kivut ym. oireet ja niidenkin todistelu käy työlääksi, kun selkeitä traumaperäisiä löydöksiä ei kaikissa tutkimuksissa ole tullut esiin.
ENMG:n tehnyt lääkäri totesi viimeksi, että neulakokeissa ei näy selkäydintasolta provosoituvat oireet. MRI:ssä pitäisi näkyä ligamenttivauriot, mutta nikamasiirtymät ja niiden aiheuttamat mahdolliset ytimen puristustilat eivät välttämättä näy kun tutkimus tehdään lepoasennossa liikkumatta.

Onko täällä muita, joille on tehty kaularangan funktionaalinen MRI?

Oletko sinä Alaria joutunut pettymään saamaasi hoitoon?
Ippe
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja alaria » 12 Loka 2010, 07:51

Ippe kirjoitti:Hei Alaria!

Sain ajan Turun Yliopistolliseen keskussairaalaan ja sielläkin hänellä on kuulemma hyvin vähän vastaanottoaikoja.
...

Pitäisi osata kysellä teiltä muilta yksityiskohtaisemmin, mutta kun on pyöritelty niin paljon paikasta toiseen ja lääkäriltä toiselle ja sitten kun vielä vakuutusyhtiö tyrmää kaiken, niin alkaa olla jo itsekin pää pyörällä...

MRI:ssä pitäisi näkyä ligamenttivauriot, mutta nikamasiirtymät ja niiden aiheuttamat mahdolliset ytimen puristustilat eivät välttämättä näy kun tutkimus tehdään lepoasennossa liikkumatta.

Onko täällä muita, joille on tehty kaularangan funktionaalinen MRI?

En tiedä onnistuuko päästä toisesta sairaanhoitopiiristä esim. Tenovuon hoitoon? Onko kellään kokemuksia?

Omalta osaltani vakuutusyhtiö on tyrmännyt koko ajan. Kohta mittaillaan oikeusteitse omia oikeuksia ...

Minulla näkyy funktionaalisessa MRIssä ligamenttivamma selvästi, tavallisissa MRI kuvissa se ei näy.

Se hoito, mitä olen saanut taistelun tuloksena julkisella puolella on pääasiassa ollut hyvää. Ongelmana on ollut se, ettei kukaan hoida minua "kokonaisuutena" vaan kukin erikoislääkäri omana siivunaan. Yksityispuolelta on sitten jouduttu hakemaan tätä kokonaisuutta.

Kuitenkin on valtavasti eroja lääkärien ja lääkärien välillä heidän kokemuksesta retkuvammoista ja aivovammoista. Jos onnistuu löytämään lääkärin, jolla on kokemusta ao. alueilla on hyvissä käsissä yleensä.

Vaivojen somatisointi on joillakin kohtalotovereilla ollut yksi ongelmaalue, mutta itse en juurikaan ole siihen törmännyt.
alaria
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Ippe » 12 Loka 2010, 11:40

Vakuutusyhtiö korvasi minulla alkuun kaiken; tutkimukset, leikkaukset, lääkärikäynnit, matkat, fysikaaliset hoidot, lääkkeet... mutta, sitten yht'äkkiä totesikin kaiken johtuvan tapaturmasta riippumattomasta muusta sairaudesta, sen kummemmin diagnosoimatta.

Samaan olen törmännyt julkisella puolella, että hoito kapeutuu hyvin suppeaan siivuun ja siirrellään lääkäriltä toiselle ja keskussairaalatasolta aluesairaalaan. Tiukasti taidetaan pitää kiinni sairaanhoitopiirialueistakin...
Ippe
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Zarru » 12 Loka 2010, 20:19

Tervetuloa joukkoon Ippe!

Sain ajan paikkakunnan Oikeusaputoimistoon ensi viikoksi, joten saa nähdä. Päätin kuitenkin kertoa asiani myös laki-ihmisille, vaikka tällä hetkellä odottelen vain vakuutusyhtiön päätöksiä eläkkeestä ja haitta-asteesta. Molemmista on laitettu valitukset menemään lisäselvityksineen.

Kummasti joo ovat alkaneet viivytellä asioiden kanssa... :roll:
Zarru
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

Edellinen

Paluu Vakuutusoikeudelliset asiat