Vakuutusyhtiö hautoo asioita

Kuntoutustukipäätökset, eläkepäätökset - KELA - Eläkevakuutusyhtiö - Vakuutusyhtiö - Vakuutuslääkärit - Vakuutusoikeus/valituslautakunnat

Vakuutusyhtiö hautoo asioita

ViestiKirjoittaja alaria » 02 Helmi 2010, 10:08

Hei!

Eikö vakuutusyhtiöillä ole mitään aikarajaa tehdäkseen päätöksiä ja maksaakseen vakuutetun rahoja?

Tapaturmaasioiden muutoksenhakulautakunta tuomitsi vakuutusyhtiön maksamaan minulle kolmen kuukauden ansiomenetyksen ja kaikki sairaskulut. Päätös tuli joulukuussa ja mitään ei ole vieläkään tapahtunut.

Soitimme vakuutusyhtiöön ja sanoivat, että päätös tehdään ehkä ensi viikolla.

Kai korko juoksee tämän ajan???

Rahaa tarvittaisiin, mutta vakuutusyhtiö vain jemmaa sitä.
alaria
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Temssi » 03 Helmi 2010, 15:59

Hei alaria,
tuo on tyypillistä vakuutusyhtiöitten vitkuttelua.
Tässä tapauksessa he toimivat vielä lain puitteissa. Vakuutusyhtiön täytyy maksaa korvakset 30 pv:n sisällä ja sen jälkeen alkaa vasta korko juoksemaan, mutta en tiedä mikä laillinen takaraja on.

Jos sinulle on tullut päätös Muutoksenhakulautakunnalta joulukuussa, niin 30 pv on jo mennyt ja siitä eteenpäin niiltä päiviltä tulee korkoa. Sinun pitää vain hiillostaa vakuutusyhtiötä, koska mitä isommista rahoista on kyse sitä enemmän he yrittävät viivyttää maksamista.

Jos vakuutusyhtiö on luvannut tehdä päätöksen ensi viikolla, niin soita muistutuspuhelu vielä viikon alussa. Tällaista se tahtoo aina olla... :(
Temssi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 03 Helmi 2010, 16:40

Kylläpä se meidän Temssi on aika velho näissä vakuutusasioissa! :P :wink: :P
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Temssi » 03 Helmi 2010, 17:07

:lol: Tänks! Ottaisikohan Ilmarinen minut töihin sinne osapäiväiseksi? :shock:
Temssi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 03 Helmi 2010, 17:24

Temssi kirjoitti::lol: Tänks! Ottaisikohan Ilmarinen minut töihin sinne osapäiväiseksi? :shock:

kunhan et kerro olevasi potilasmyönteinen... :twisted:
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 03 Helmi 2010, 18:20

Juu, hakemus sisään vaan! Muistat vaan painottaa, että pyrit aina kohtelemaan kaikkia asiakkaita samanarvoisesti, eli vähättelemään ja mitätöimään kaikkien vaivoja ja onnettomuuksien ja oireiden syy-yhteyksiä. Taatusti palkkaavat. ;) ;)
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja alaria » 05 Helmi 2010, 11:14

Ei kai auta muu kuin vain soittaa ja soittaa vakuutusyhtiöön ...
alaria
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Kirsikka » 05 Helmi 2010, 13:19

Somla/ Kelassa kuulemma näin, 5 päivää plus 30 päivän valitusaika.
Sen jälkeen korvaus tilille.

Vakuutusyhtiöissä homma taitaa mennä miten sattuu...

Mun lakimies on laittanut käräjille vaatimuksen korkoineen onnettomuuspäivästä alkaen.
Katselin, että korkoprosentti on "suuri",
http://www.vero.fi/nc/doc/download.asp?id=5182;40257

11,5 prosenttia vuonna 2009 :D

Jokin sääntö oli, että jos erikseen mainitaan esim. lehtilaskutuksissa, että korko on 5 %, niin käytetään sitä korkoprosenttia, mutta jos ei mainita, käytetään tätä suurta korkoprosenttia. Jostain raha-sivulta löytyy tiedot aikaisemmista vuosista, en vain muista mistä.

Joten pidä Alaria huolta, että jokainen päivä nakuttaa myöhästymiskorkoa. Ja jos oikein haluat varmistaa, laita vaikka kirjallisesti tieto, että vaadit korkoa. Tai ehkä mieluiten lakimiehesi..
Kirsikka
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Kirsikka » 05 Helmi 2010, 13:24

http://www.suomenpankki.fi/Stats/defaul ... tekorko_fi

Suomen pankkihan sen viitekoron ja lakipykälät määrittelee...
Kirsikka
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Zarru » 11 Loka 2010, 22:47

Mulle on käynyt aivan samoin, yllätys yllätys, että Tapiola alkanut todella vitkastella asioiden kanssa.

Jokin takaraja kai lienee heidänkin päätöksillään sen jälkeen kun asiakas on valittanut päätöksestä?
Zarru
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Zarru » 19 Maalis 2011, 02:36

Tietääkö DD tai joku miten toimia? Minä kun olen ihan yksin; lakinainen oikeusaputoimistosta ei vastaa viesteihini/avunpyyntöihini eli on yhtä tyhjän kanssa :evil:

Mulle sanottiin Tapiolasta päin aikanaan että kosmeettinen haitta kuuluu korvauksen piiriin. Nyt sitten laitoin tammikuussa hakemuksen siitä, selvityksen ja valokuvien kera.

Tänään sain sieltä kirjeen että "olette toimittaneen lisäselvitystä mutta se ei aiheuta muutosta kantaamme". Siis TÄH???

Juu mulla on valitusasia menossa Tapaturma-asioiden muutoksenhakulautakunnassa, mutta tuo kosmeettisen haitan korvauksen hakeminen on erillinen asia ja hain sitä ekaa kertaa. Nyt ne yrittävät jotenkin kummallisesti niputtaa sitä samaan entisten asioiden kanssa!

Siis hain kosmeettisen haitan korvausta, ja tahdon siitä oman päätöksensä. Miten edetä asiassa? Aion ottaa selvää oikeusaputoimiston varatuomareiden esimiehestä ja soittaa hänelle, minusta on niin törkeää että mulle kuukausia sitten nimetään laki-ihminen avuksi, toimitan hänelle paperit ja käyn paikan päällä, mutta yhtään mitään apua en häneltä ole saanut, ei edes vastaa minulle mihinkään.
Zarru
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 20 Maalis 2011, 12:27

Moi!

Samaa mäkin olisin ehdottanut, miten itse jo päätit toimia. Eli yhteys oikeusaputoimiston johtajaan, jotta jotain alkaa tapahtua. Keskuksesta varmaan yhdistävät, mutta oikeusaputoimiston sivuilta monesti löytyy henkilökunta- kohdasta nimet ja yhteystiedot, kuten esim täältä: http://www.oikeus.fi/46222.htm

Jos sekään ei toimi, niin kannattaa vaihtaa oikeusaputoimistoa. Asiakashan saa vapaasti valita missä toimistossa asioi.

Tuosta kosmeettisesta haitasta en sitten osaa sanoa mitään. Mitään kirjallista sulla ei siitä "lupauksesta" varmaankaan ole (?), mutta pidä kuitenkin kiinni siitä, että näin sulle on luvattu. Eli vaadit heitä pitämään kiinni lupauksistaan.
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Zarru » 21 Maalis 2011, 15:29

Kiitos DD :)

Siis mulla palaa käämit taas tuon Tapiolan kanssa... soitin sinne. Kuulemma ei tulekaan erillista korvausta vaan se lasketaan samaan syssyyn sen haittaluokka-asian kanssa... ei sitä kyllä aikanaan niin sanottu. Toivoin pientä erillistä korvausta kosmeettisen haitan hakemisen johdosta, mutta eipä tietenkään...

Tylytys jatkuu sieltä suunnalta aina vaan ja ovat lisäksi alkaneet viivytellä asioiden kanssa.

Onneksi mua lupasi auttaa Suomen paras "aivovamma-lakimies" eli Vesa Laukkanen, mutta hän on niin kiireinen että tulee vasta siinä vaiheessa mukaan jos ja kun mennään oikeuteen.

Olen niin iloinen että Temssi sai omalta oikeusapuihmiseltään oikeasti hyvää apua, minä en mitään. Olen meilainnut, soittanut, kuukausia on jo mennyt. Mihinkään kysymyksiini tai avunpyyntöihini ei reagoi mitenkään :evil: Ymmärrän että heillä on varmasti kova kiire mutta mitä teen tuollaisella "avulla"? Eihän se aiheuta kuin lisästressiä....

En millään tahdo kenellekään pahaa mutta mun mitta on täysi ja otan joku päivä yhteyttä johonkin esimieheen.
Zarru
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

Re: Vakuutusyhtiö hautoo asioita

ViestiKirjoittaja JT » 14 Marras 2013, 13:33

Hidasta tosiaan tuntuu olevan.

Asia mitä ei oikein ymmärtää osaa, on se kun vakuutusyhtiö jotain kysyy niin vastausaikaa on se ruhtinaallinen 30 päivää ja jos sen yli menee niin vastausta ei enää käsitellä.

Pohjola on kyllä varsin erinomainen tuossa viivyttelyssään, vaikka muut asiat, kuten heidän pyytämät lisäselvitykset ja tutkimukset etenisivätkin joutuin niin viimeistään Pohjolaan pysähtyy.

Toinen menossa oleva tarina on sitten ACE-Europen kanssa, sieltä tuli vastaus "tulen päättämään että hyväksynne asianne", noin puolisen vuotta sitten, elokuussa sinne meni lausunto haittaluokasta. Tätä sitten kysäisin seitsemän viikkoa sitten että "missä mennään", niin vastauksessa mainittiin asian olevan vakuutuslääkärin käsittelyssä. Yllättäen sieltä ei ole mitään kuulunut, ei vaikka laitoin tässä jo lisäkysymyksen aiheeseen liittyen.

Kiusa ja säästö se on pienikin, joka ikävästi vaikuttaa aika merkittävästi vakuutuksenottajaan. Tuskin ainakaan parantaa heidän julkisuuskuvaa tällaiset, vaan mitenkä paljon paremmin uusia asiakkaita saisivat jos yleisemmin näitä kehuttaisiin myös korvauskäytäntöjensä kannalta?
JT
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

Re: Vakuutusyhtiö hautoo asioita

ViestiKirjoittaja JT » 15 Marras 2013, 22:48

Tämmöinenkin tuli tänään vastaan:

Vakuutusyhtiöllä on aikaa tehdä päätös 30 vrk sen jälkeen kun kaikki asiakirjat päätökseen on vastaanotettu. Sen jälkeen täytyy vakuutusyhtiön maksaa viivästyskorkoa.

Mitenkähän hyvin käytännössä toteutuu tuo? Pahoitteli käsittelijä kyllä asian viivästymistä, kuinkahan pitkään olisi vielä mennyt ellen olisi asiaa tiedustellut heiltä?
JT
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

Seuraava

Paluu Vakuutusoikeudelliset asiat