miten perustella retkahdusvamma

Kuntoutustukipäätökset, eläkepäätökset - KELA - Eläkevakuutusyhtiö - Vakuutusyhtiö - Vakuutuslääkärit - Vakuutusoikeus/valituslautakunnat

miten perustella retkahdusvamma

ViestiKirjoittaja Pandora » 02 Syys 2009, 12:23

Olen yrittänyt miettiä, miten perustelen vakuutusyhtiölle sitä eroa, mikä on onnettomuuden aiheuttaman retkahdusvamman osuus terveydentilassani ja miten perustelen, että oireeni ovat nyt juuri retkahdusvamman aiheutumat eikä magneettikuvauksesta löytyneen oireettoman niskamutkan ja lievän kuluman aiheuttamaa kipuilua.

Yritin selata netistä tietoa, mutta valitettavasti en ymmärrä jutuista juurikaan mitään.

Onko retkahdusvammapotilailla sellaisia kipuiluja, joita ei voi selittää muulla keinoin?
Pandora
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

Heikoilla jäillä

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 02 Syys 2009, 12:55

Ollaan valitettavasti vakuutusyhtiöitä vastaan tässä asiassa heikoilla jäillä. Totuushan on se, että jos MRi näyttää kulumaa/muita rakenteellisia muutoksia, on perinteisesti ollut ihan sama, mitä vakutuusyhtiöön tuuppaa. Voivat aina vedota siihen, että sekundaarinen syy on taustalla ja oireet liittyy siihen. Ja ymmärtääkseni kun vamma on syntynyt muualla kuin liikenteessä, taistella saa entistä enemmän. Sehän tässä onkin surullista, että edes huippulääkärien lausunnot eivät monissa tapauksissa riitä perusteluiksi, saatika potilaan omat perustelut.

Mä en osaa tässä asiassa auttaa valitettavasti ja olen menettänyt uskoni täysin siihen, et tää asia muuttuis kovinkaan nopeasti. Ehkä tilanne on toinen, kun on julkaistu ensimmäinen selkeä tutkimus, jossa on kiistatta osoitettu retkun jälkeiset muutokset hermoston mikrotasolla. Valitettavasti tuppaa vaan olemaan vakuutusyhtiöiden rahoittamia nuo tutkimukset ja niiden objektiivisuuteen en itse luota. Jos keksin jotain, laittelen sitten ketjuun.
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

Paluu Vakuutusoikeudelliset asiat