Vakuutusyhtiön maksama "palkka"

Kuntoutustukipäätökset, eläkepäätökset - KELA - Eläkevakuutusyhtiö - Vakuutusyhtiö - Vakuutuslääkärit - Vakuutusoikeus/valituslautakunnat

Vakuutusyhtiön maksama "palkka"

ViestiKirjoittaja Haksu » 26 Elo 2009, 14:42

Onko vakuutusyhtiö velvollinen maksamaan minulle palkkaa niin kauan kuin olen s-lomalla ? Koska vamma sattui työssä ja on ns työtapaturma.

Ps. Minun case löytyy esittelyt sivulta.

Haksu
Haksu
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

katsoppas tämä ketju

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 26 Elo 2009, 15:09

Mikäli ehdot sinun ja työnantajan välisestä työsuhteesta täyttyy (eli käytännössä vakkarityöntekijällä täyttyy poikkeuksetta) olet oikeutettu saamaan lakisääteiseen tapaturmavakuutukseen nojaten myös päivärahaa sairasloma-ajaltasi.

Tässä ketjussa lisätietoja:
http://niskavamma.munfoorumi.com/viewtopic.php?t=308

Lakisääteinen vakuutus kun on työnantajalle pakollinen ja näin ollen ollut voimassa sinunkin kohdallasi, koska haaveri sattui työssä. Tuohan oli poikkeuksetta työtapaturma, mikä helpottaa asioiden järjestelyä merkittävästi.Itse en moisesta hyötynyt, koska Pohjola päätti, ettei kyseessä ollutkaan työtapaturma, joten käytännön asioiden hoidossa en osaa tarkemmin neuvoa.

Netistä löytyy myös paljon tietoa lakisääteisestä tapaturmastavakuutuksesta, mutta työnantaja, vakuutusyhtiösi ja myös fysiatrisi pitäisi tietää ko. asioista.
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

Re: katsoppas tämä ketju

ViestiKirjoittaja Haksu » 26 Elo 2009, 16:00

tahdonvoimaa kirjoitti:Mikäli ehdot sinun ja työnantajan välisestä työsuhteesta täyttyy (eli käytännössä vakkarityöntekijällä täyttyy poikkeuksetta) olet oikeutettu saamaan lakisääteiseen tapaturmavakuutukseen nojaten myös päivärahaa sairasloma-ajaltasi.

Tässä ketjussa lisätietoja:
http://niskavamma.munfoorumi.com/viewtopic.php?t=308

Lakisääteinen vakuutus kun on työnantajalle pakollinen ja näin ollen ollut voimassa sinunkin kohdallasi, koska haaveri sattui työssä. Tuohan oli poikkeuksetta työtapaturma, mikä helpottaa asioiden järjestelyä merkittävästi.Itse en moisesta hyötynyt, koska Pohjola päätti, ettei kyseessä ollutkaan työtapaturma, joten käytännön asioiden hoidossa en osaa tarkemmin neuvoa.

Netistä löytyy myös paljon tietoa lakisääteisestä tapaturmastavakuutuksesta, mutta työnantaja, vakuutusyhtiösi ja myös fysiatrisi pitäisi tietää ko. asioista.

Kiitos linkistä,katselinkin sitä jo aiemmin.

Muutama lisäys, korvaus asia on vielä kesken eli mitään "rahallista" korvausta en ole vielä saanut,palkanlaskija on laittanut sinne vy:hyn laskelmat sekä itse toimitin viimeiseltä vuodelta ennen tapaturmaa palkka todistukset.Laskevat kuulemma jonkin keski-ansion.

Yritys jonka palveluksessa olin hakeutui/asetettiin konkkaan 31.7.2009,eli katsotaan mitä ja milloin minulle aletaan maksaa.

Haksu

Ps.Töitäkin olisi tarjolla,muttei s-lomalla saa/voi ottaa töitä vastaan,ettei menetä jo saatuja etuuksia.
Haksu
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja fedja » 26 Elo 2009, 18:07

Moi Haksu,

Tervetuloa palstalle!

Kirsikalla tai Alarialla voi olla kokemusta noista.

Minulla juttu meni niin, että jäin töistä sairaslomalle. Firma maksoi muutaman kuukauden palkkaa vielä (ja ilmeisesti Kela firmalle sairauspäivärahakorvauksen), jonka jälkeen siirryin Kelan sairauspäivärahalle. Minulla ei ole työtapaturmaa, joten en tiedä miten tuossa tapauksessa vakuutusyhtiö toimii.

Yksityisessä tapaturmavakuutuksessa päiväraha Kelan sairauspäivärahan lisäksi on erillinen optio. En tiedä miten asian laita on työnantajan lakisääteisessä tapaturmavakuutuksessa. Kannattaa varmasti kysellä työnantajan vakuutuksesta.

Löytyyköhän tästä numerosta neuvontaa asiasta sinun tapauksessa?

Tapaturmavakuutuslaitosten liitto

Käyntiosoite: Bulevardi 28, 00120 Helsinki
Postiosoite: PL 275, 00121 Helsinki
Vaihde: (09) 680 401 (Vakuutuskeskus)

Jos jotain saat selville, niin ilomielin otamme tännekin tietoa vastaan.

Sitten, jos eläkkeelle joutuu vamman takia jäämään, niin sehän on vakuutusyhtiön iloinen "oikeus" ja velvollisuus maksaa asiakkaalle eläke, joka vastaa ansionmenetystä. Ilmeisesti niin iloinen, etteivät iloltaan sitä halua useimmiten maksaa käräjöimättä.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Paluu Vakuutusoikeudelliset asiat