Pysyvän haitan korvaus

Kuntoutustukipäätökset, eläkepäätökset - KELA - Eläkevakuutusyhtiö - Vakuutusyhtiö - Vakuutuslääkärit - Vakuutusoikeus/valituslautakunnat

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 06 Elo 2010, 12:38

Zarru kirjoitti:Eilen sain paperitkin asiaan liittyen, ja haittakorvauspaperissa seisoo että korvaamme tapaturman aiheuttamina vammoina niskan retkahdusvamman ja lievän aivovamman.

Mä näkisin tuossa sentään vähän positiivistakin, Zarru! Nyttenhän ne sentään myöntävät niskan retkahdusvamman, eikös ne aikaisemmin laittaneet senkin aikaisemmin tapahtuneen rappeuman piikkiin?

Saat varmaan aikanaan ne korvaukset, mitä sulle kuuluukin, mutta todennäköisesti joudut pitkään taistelemaan. Ne yrittävät välttää viimeiseen asti maksumieheksi joutumista, joten tarvitset kyllä sitä ulkopuolista apua ja lakimiesapuakin. Hyvä, että jostain liitosta alkaa tulla apua.

Miten sen hammasasian kanssa muuten kävi? Saitko sä siitä korvaukset?
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Zarru » 06 Elo 2010, 13:24

Moi DD

Eikun kaularankavammoja (mm. kaksi neurokirurgista leikkausta Töölössä, ennen tapaturmaa täysin oireeton kaularanka) he eivät korvaa mitenkään. Tuo retkahdusvamma on eri.

Musta on kaikkein käsittämättömintä, että he ovat jättäneet kokonaan mainitsematta selkävammat, jotka sentään ovat vakavat. Onko ne tuolla vakuutusyhtiöissä ollenkaan selvinpäin töissä??

Joo ja hankin myös "oman" lakimiehen jos tarvitsee, tosin se maksupuoli on vielä auki...
Zarru
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 06 Elo 2010, 16:21

Aha? :shock: :? :shock: No, muista sitten se oikeusapumahdollisuus. Sillä pääset kaikkein halvimmalla, hyvässä lykyssä ilmaiseksi.
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Zarru » 07 Elo 2010, 20:32

Hammasasia vielä kesken; Tapiola pyysi kuukausien jälkeen asian palauttamista heille Tapaturma-asioiden muutoksenhakulautakunnalta uutta päätöstä varten, mutta sitten se uusi päätös oli sellainen jota en voinut hyväksyä, eli tarjosivat vain osaa maksusta. Ei käy. Kirjoitin vastineen. Ei ole kuulunut vastausta, kaipa asia sitten uudelleen menee tuonne lautakuntaan. Mitä hittoa alunperinkään sen sieltä pois ottivat kun antavat tuollaisia päätöksiä.

Nyt tarvitsen sellaisen lääkärin, joka yhdessä lausunnossa kertoisi kaikki mun vammat, mitä ne aiheuttavat minulle, ja että ne ovat pysyviä. Nyt mulla on jokainen asia eri paperilla, ja mun selästä ei ole kunnollista lausuntoa ollenkaan, sellaista missä kerrotaan se miten paljon se mua invalidisoi. Nyt on vain sellaisia että "fiksaatiomateriaali paikallaan". Mutta ei se kerro tästä itse tilanteesta mitään!

J-P Kourille yritin Stellan suosituksesta aikaa jo keväällä monta kertaa saada, mutta en onnistunut ja luovutin kun pääsin sairaalan fysiatrin vastaanotolle. Ehkä yritän uudestaan saada Kourilta ajan, kun en tiedä muitakaan päteviä tässä asiassa. Sairaalassa on liian tossua porukkaa ilmeisesti ja mikä kaikkein surullisinta; Käpylässä ei enää haittaluokka-arvioita anneta! Se on TODELLA väärin. Lieneekö uuden vakuutusyhtiöissä aiemmin työskennelleen johtajan ideoita? :evil:
Zarru
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 08 Elo 2010, 13:36

Zarru kirjoitti:Hammasasia vielä kesken; Tapiola pyysi kuukausien jälkeen asian palauttamista heille Tapaturma-asioiden muutoksenhakulautakunnalta uutta päätöstä varten, mutta sitten se uusi päätös oli sellainen jota en voinut hyväksyä, eli tarjosivat vain osaa maksusta. Ei käy. Kirjoitin vastineen. Ei ole kuulunut vastausta, kaipa asia sitten uudelleen menee tuonne lautakuntaan. Mitä hittoa alunperinkään sen sieltä pois ottivat kun antavat tuollaisia päätöksiä.
Neuvottelutekniikkaa. Ovat tulleet siihen tulokseen, että todnäk joutuvat sen kuitenkin korvaamaan ja kokeilivat tyytyisitkö osakorvaukseen. Pyrkivät siis vain säästämään rahaa, ei siinä mistään muusta ole kyse.

Zarru kirjoitti:Nyt tarvitsen sellaisen lääkärin, joka yhdessä lausunnossa kertoisi kaikki mun vammat, mitä ne aiheuttavat minulle, ja että ne ovat pysyviä. Nyt mulla on jokainen asia eri paperilla, ja mun selästä ei ole kunnollista lausuntoa ollenkaan, sellaista missä kerrotaan se miten paljon se mua invalidisoi. Nyt on vain sellaisia että "fiksaatiomateriaali paikallaan". Mutta ei se kerro tästä itse tilanteesta mitään!
Mä olen törmännyt samaan ongelmaan. Lääkärit kirjoittavat helposti kyllä lausuntoon tuollaiset faktat, mutta niiden invalidisoivasta vaikutuksesta mieluiten jättävät lausumatta. Jopa niissä tapauksissa, joissa suullisesti sanovat vammojen olevan varmasti hyvin invalidisoivia ja kuvittelet saman tekstin löytyvän sitten lausunnosta... :shock: :evil: :shock: Onneksi löytyy niitäkin lääkäreitä, jotka uskaltavat oman arvionsa laittaa myös paperille.
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Zarru » 09 Elo 2010, 14:25

DD Nimenomaan! :x

Mulla on selästäkin vain näitä hyvin rajallisia lausuntoja, ei oikeastaan yhtään sellaista missä selkeästi kerrotaan siitä käytännöstä/loppuiän invaliditeetin aika isosta tasosta mikä selän kanssa on.

NYT TOIVO HERÄSI Minähän olen pähkäillyt että KUKA mulle osaisi koota nämä asiat yhteen lausuntoon, ja Stella (olen huolissani kun en ole kuullut hänestä aikoihin mitään...) suositteli J-P Kouria. No keväällä yritin monta kertaa saada hänelle aikaa, aina sanottiin että nyt ei ole aikoja, soita viikon päästä.

Mutta äsken kokeilin taas josko tärppäisi, valitusaika kun on vain 30 päivää, ja mua lykästi: Sain ajan huomisillalle! :D :D :D

Nyt sitten miettimään kuljetusta, josko ei olisi paha-pää-päivä ja pääsisin yksin junalla, tai sitten saattajan kanssa autolla. Ja mitä kaikkia papereita pitää ottaa mukaan.... apua.
Zarru
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Zarru » 28 Elo 2010, 14:51

Jatkan yksinpuheluani, jos vaikka jotakuta kiinnostaa, ja jos jollekulle on jotain apua vaikka näistä mun kokemuksistani :)

Tapasin Jukka-Pekka Kourin, ja hän oli todella vihainen lukiessaan Tapiolan papereita, nimenomaan tämän Ilkka Torstilan satuja. Kiroili oikein. Mulla oli puolen tunnin aika mutta olin siellä kaksi tuntia :shock:

Pätevä mies ja onneksi löytyy näitäkin lääkäreitä, vaikka aivan liian vähän (!) jotka menevät vaikka oikeuteen tarvittaessa eivätkä kumartele vakuutusyhtiöiden mielivallalle.

Kävin myös Kourin suosituksesta neurologian erikoislääkäri Jukka Turkan vastaanotolla, sinne oli tunnin aika. Hän sanoi että ihan selvä tapaus, ja että kirjoittaa minulle lausunnon jonka saan lähiviikkoina. Hänelle jätin pinon papereita jotka tahtoo lukea rauhassa. Hän sanoi että "periksi ei anneta!". Mukava tyyppi, sympaattinen ja toki äärimmäisen osaava, dosentti ja perehtynyt aivovammoihin.

Minulla on jo ennestään kahden niihin perehtyneen hyvin pätevän neurologin tarkat tutkimukset ja lausunnot, mutta nyt sitten kolmen. On se kumma että pitää vähät rahansa käyttää lisälausuntoihin kun ennestäänkin on erittäin hyvät lausunnot olemassa. Toki laskut lähetin Tapiolalle, heidän takiaanhan minä joudun näitä lisälausuntoja pyytämään, tiedä sitten maksavatko.

Turkka oli lisäksi ensimmäinen lääkäri, joka sanoi että tämä mun muutaman kerran vuodessa toistuva äärimmäinen heikkous, tärisen ja kaikki voimat pois, kuuluu asiaan näiden vammojen kanssa, samoin kuin pääkivut ja huimaus. Se lohduttaa kun ei tarvitse olla peloissaan että jotain muuta olisi vialla mitä ei tiedä.

Valitus on tehty nyt sekä tapaturmaeläkkeen katkaisemisesta (olenkin yllättäen täysin työkykyinen) että päin mäntyä olevasta haittaluokasta (puuttui kokonaan mm. selkä ja monta muuta vammaa). Nyt odotellaan Tapiolan vastauksia... :roll:
Zarru
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 28 Elo 2010, 21:29

Moi Zarru!

Hyvä saada jälleen yksi osaavan neiurologin nimi! Kiitos, tärkeä tieto. :D Ja hyvä kuulla, että homma etenee. Olet kyllä niin oikeassa, että tuo rahan tuhlaus diagnoosoihin on todella turhauittavaa ja epäreilua. Potilaalla on aivan kohtuuton taakka todistella työkyvyttömyyttää, joka vielä aivan selvää tällaisen vamman tapauksessa ja asiantuntijoiden kanssa mutta on se kumma juttu, kun ei uskota.

Mä luotamme siihen, että vakutuussektori kusahtaa tästä aivan Kohta! Nyt on niin hyviä juttuja mennyt jo oikeudessa läpi potilaan eduksi, että jossain vaiheessa vy:n on pakko antaa periksi tai maine menee. Ja uskottavuus. ja asiakastyytyväisyys. Jos kaikki ongelmatapaukset kerättäis samaan kasaan, niin ois aivan järkyttävästi. :( Mutta taistellen tie käy voittoon!

Hyvä kuulla, että asia otettiin taas tosissaan ja sait selityksen muillekin oireille. Sieltäpä sieltä ne kaikki. Kurjaa!
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 03 Syys 2010, 15:02

Hyvä Zarru, että päivität tänne tapahtumia, vaikka kommentointi ei niin innokasta ole. Mukava kuulla miten asiasi etenee. Tarinastasi myös joku samojen asioiden kanssa kamppaileva voi saada tietoa ja potkua.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja lumiukko » 03 Syys 2010, 17:18

Jukka-Pekka Kouri on fysiatri ammatiltaan.
Ota neuvoja kaikilta, mutta päätä itse.
lumiukko
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja Zarru » 03 Syys 2010, 22:17

Nyt en ihan tuota lumiukon kommenttia ymmärrä... :?

Joo fedja, kyllä sitä tukea, kommentteja ja vertaistukeakin kaipaa, mutta hyvä jos jollekulle olisi apua.

Olen laittanut valitukset sekä eläkepäätöksestä että haittaluokka-asiasta. Turkka sanoi laittavansa haittaluokan minulle muilta osin, Kourihan laittoi sen jo selän osalta mutta suositteli vielä käyntiä Turkalla muiden asioiden takia.

Mitä täältä on lukenut, niin niskan retkahdusvamman omaavat ihmiset jäävät myös usein ilman oikeutta vakuutusyhtiöiden taholta, minä näemmä en, koska se oli mainittu toisena vammana "lievän" aivovamman lisäksi, ei mitään muuta. Onnistuivat sentään saamaan kahdesta toisen oikein, hienoa :evil:

Niskan retkahdusvamma on, mutta hupsista vain kun ei ole lievää aivovammaa vaan vakavampi ja pysyvät haitat päässä. On selkää, selkäydinvauriota ja vaikka mitä muuta. Minun muistini heittää mutta näemmä vakuutusyhtiöllä vielä paljon paljon pahemmin. Voi voi.

Fedja oli se joka ensimmäistä kertaa minulle sanoi että oireeni kuulostavat aivovamman oireilta, kiitos siitä, ei mulla ollut tietoa moisesta silloin.
Zarru
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Zarru » 08 Syys 2010, 17:28

No nyt sain käsiini myös neurologian erikoislääkärin E-lausunnon.

Järkytyin... hän määrittelee haittaluokaksi vähintään 13, vakuutusyhtiöhän sanoi että 3, tosin olivat "unohtaneet" lukusia vammoja siitä pois.

En odottanut noin korkeaa... Mutta, suurin järkytys lausuntoa lukiessa oli kommentti, että "pysyvästi työkyvytön omaa tai vastaavaan työhön" jne. Mitä? :shock: Olen koko ajan jauhanut että TAHDON palata työhön, mutta nyt on alkanut tulla tässä kuluneen vuoden aikana selväksi, että selkä ei kestä kuin osapäivätyön, pää ei tällä hetkellä mitään.

En minä ole tahtonut mitään pysyvää työkvyyttömyyttä alkaa julistamaan... :(

Vai onko se jonkinlainen käytäntö?
Zarru
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

Edellinen

Paluu Vakuutusoikeudelliset asiat