Pysyvän haitan korvaus

Kuntoutustukipäätökset, eläkepäätökset - KELA - Eläkevakuutusyhtiö - Vakuutusyhtiö - Vakuutuslääkärit - Vakuutusoikeus/valituslautakunnat

ViestiKirjoittaja lumiukko » 30 Maalis 2009, 22:52

Kiitos tiedosta. Pitää ottaa vakuutusyhtiöön yhteyttä.
Ota neuvoja kaikilta, mutta päätä itse.
lumiukko
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja Mansku » 31 Maalis 2009, 14:14

DirtyDeeds kirjoitti:
Oletko muuten tietoinen, että olet oikeutettu saamaan kaikki vakuutusyhtiön sisäiset muistiot tapauksestasi? Eli jos tulee epätyydyttävä päätös, voit vaatia ne ja katsoa, mitä kukin on tapauksestasi sanonut ja mitä ovat sisäisesti keskustelleet. Siitä voi saada hyvää pohjaa valitukselle ja muutenkin on mielenkiintoista. Niissä taitaa näkyä keskustelijoiden nimetkin, mutta tittelit täytynee kysyä erikseen vakuutusyhtiöstä.

Oho! En oo kyllä ollut tietoinen tuollaisesta, kiitos paljon vinkistä! :)
"Menneelle et voi enää mitään, keskity siis tähän päivään ja tulevaan, niihin voit vaikuttaa ja tehdä jokaisesta päivästä paremman."
Mansku
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja Mansku » 04 Huhti 2009, 19:10

Puuh..vääntämiseksihän tää tietenkin meni. Yllättäen tosiaan vakuutusyhtiölle ei riittänytkään E-lausunto vaan vaativat siinä mainittuja jatkotoimenpiteitä suoritettavaksi ennen kuin suostuvat tekemään päätöksensä (vaikka tarkoitus oli että sen jälkeen vasta edetään). Noh, ei muuta kuin Käpylään yhteys neuron ja neuropsykin tutkimuksiin: Eipä käynytkään ihan niin helposti, pyysivät maksusitoumusta vakuutuksesta ihan ymmärrettävästä syystä kun tutkimukset tulisivat maksamaan yli 2000e, eikä itselläni tod. ole varaa sellaisia omistani maksaa ensin. Yhteys vakuutukseen: ei tehdä maksusitoumuksia. Avauduin että millä ihmeellä luulevat mun maksavan ko, summan etukäteen, eivät voi olettaa että ihmisen pitää ottaa pankkilainaa sitä varten. Virkailija ihmetteli hetken ja totesi että käsittelevät sittenkin vielä asiaa ja ottavat minuun päin yhteyttä lähiaikoina. Tässä tietenkin kismittää se että Käpylässä on hirveet jonot ja huonolla tsägällä voi kestää syksyyn ennenkuin pääsen tutkimuksiin. Ja taas saa vakuutus lisää peliaikaa. :?

Että semmosta. Positiivinen puoli on se että pääsee kunnon tutkimuksiin ja saadaan selvitettyä neurologinenkin puoli. :)
"Menneelle et voi enää mitään, keskity siis tähän päivään ja tulevaan, niihin voit vaikuttaa ja tehdä jokaisesta päivästä paremman."
Mansku
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Mutta ...

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 04 Huhti 2009, 22:11

Johan on vittuilua nyt sullekin Mansku. :( Pysy kuitenkin tiukan asiallisena, vaikka voin kuvitella kuinka sapettaa...

DD:n kommenttiin viitaten, ikävä kyllä, ainakin Pohjola on luopunut säännöllisistä "sisäisistä" asiakirjoista, eli niitä on saatavissa tapauskohtaisesti. Toisin sanoen päätöspöytäkirjoja ei haluta pitää, koska ne kuuluu potilaalle, jos hän niin haluaa ja niissä voi olla jotain, mihin lakimies voi vedota...

Mä en saanut mitään Pohjolan työtapaturmasta, koska niitä "ei ole". Eipä... Kumma juttu yksityisen puolelta sain... No, mähän tappelenkin nimenomaan työtapaturman kanssa ... Että näin... ;)

Nuivaa ja byrokraattista. Mutta henkilötietolain mukaan Kaikki, mitä on, on annettava. Mutta minkäs teet, jos vy väittää ettei ole. Ehkä ne on todella pitänyt huolen, ettei ole oikeesti mitään. Tosin oudolta tuntuis, ettei iso firma tee sisäisiä pöytäkirjoja. Niin joo, ja Kelasta voit pyytää samat asiakirjat tohon lakiin nojaten. Ne pitää rekisteriä ja kirjaa sun jokaisen puhelinsoitonkin ylös ...

Laista:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990523
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija

Vakuutusyhtiö maksaa

ViestiKirjoittaja fedja » 04 Huhti 2009, 23:03

Mansku kirjoitti:Puuh..vääntämiseksihän tää tietenkin meni. Yllättäen tosiaan vakuutusyhtiölle ei riittänytkään E-lausunto vaan vaativat siinä mainittuja jatkotoimenpiteitä suoritettavaksi ennen kuin suostuvat tekemään päätöksensä (vaikka tarkoitus oli että sen jälkeen vasta edetään). Noh, ei muuta kuin Käpylään yhteys neuron ja neuropsykin tutkimuksiin: Eipä käynytkään ihan niin helposti, pyysivät maksusitoumusta vakuutuksesta ihan ymmärrettävästä syystä kun tutkimukset tulisivat maksamaan yli 2000e, eikä itselläni tod. ole varaa sellaisia omistani maksaa ensin. Yhteys vakuutukseen: ei tehdä maksusitoumuksia.

Ilman muuta vakuutusyhtiö maksaa lisäselvitykset, jos on niitä vailla. Ei kannata edes miettiä vaihtoehtoa, että itse alkaisit maksamaan. Ei siitä ole edes toista puhetta...tai kolmatta. :)
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Re: Vakuutusyhtiö maksaa

ViestiKirjoittaja Mansku » 07 Huhti 2009, 15:05

fedja kirjoitti:
Ilman muuta vakuutusyhtiö maksaa lisäselvitykset, jos on niitä vailla. Ei kannata edes miettiä vaihtoehtoa, että itse alkaisit maksamaan. Ei siitä ole edes toista puhetta...tai kolmatta. :)

Eipä tainnut olla tuokaan ihan itsestään selvää..soitin tänään vakuutukseen niin alkoivat taas jankkaamaan että hehän ei korvaa muuta kuin itse vamman eikä oireistoon liittyviä tutkimuksia tai haittaa! o_0

Eli siis heidän mielestään neurotutkimukset ei nyt ole itse vammaan kuuluvia. Nimenomaan sitähän ne just on! Vamman selvittämistä syvemmin. En vaan voi käsittää tollasta näkökulmaa että lääkärin määräämät tutkimukset vamman selvittämiseksi ei sitten olekaan sitä itseään, vaan ihan jotain muuta. Kuulemma nyt lähti kolmannen kerran taas se mun E-lausunto eri vakuutuslääkärille, tällä kertaa ortopedille. Tollanen näkökanta asiaan kuulostaa just siltä ettei oo menossa lääkärin arviomalla haittaluokalla läpi, mut toivossa on hyvä elää! :) Luulis että ortopedi nyt tajuas selvän asiayhteyden.

Jos ei meinaavat kiskoitella niin ihan varmasti teen päätöksistä valitukset. Oisko kenelläkään hyviä vinkkejä taisteluun?
Mansku
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja Mansku » 07 Huhti 2009, 15:11

..ja vielä sen verran että miten muilla on ollut vakuutusten kanssa, ovatko korvanneet neuro/neuropsykitutkimukset vai oletteko joutuneet itse maksamaan? Nehän on ihan karseen hintaset, kuulemma jopa 2300e:n saattaa nousta kustannukset..
Mansku
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Re: Vakuutusyhtiö maksaa

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 07 Huhti 2009, 15:18

Mansku kirjoitti:Jos ei meinaavat kiskoitella niin ihan varmasti teen päätöksistä valitukset. Oisko kenelläkään hyviä vinkkejä taisteluun?

Aika ihmeelliseltä puuhalta kuulostaa. Jotenkin pidän itsestään selvyytenä sitä, että jos vakuutusyhtiö tietyt tutkimukset haluaa, ne sen lystin myös maksaa. Uskoakseni tämä on yleinen käytäntö sen perusteella, mitä olen kuullut. Ja jos näin on, on peräti perustuslain vastaista kohdella yhtä hakijaa eri tavalla, jos muissa tapauksissa haittaluokan määritys tapahtuu ilman kustannuksia hakijalle. No, oikeusaputoimiston lakimiehet osaa siihen ottaa kantaa.

Koitapa vielä sellaista pientä painostuskeinoa, että soita sinne ja sano, että jos eivät suostu maksamaan haluamaansa lisätutkimusta tarvitset siitä heiltä kirjallisen vastauksen perusteluineen. Sano, että tarvitset sitä oikeusaputoimiston lakimiestä varten. Olit sitten menossa oikeusaputoimistoon tai ei, niin se pistää ne ajattelemaan asiaa aika paljon tarkemmin, jos joutuvat laittamaan asian virallisesti paperille. Ja on hyvä tehdä tämä lisäpainostus nyt heti, ennenkuin uusi lääkäri on asian päättänyt. Tämän kummempaa vinkkiä en itse keksi, ehkä muilla palstailijoilla on lisäideoita... Tsemppiä! :?
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Vakuutusyhtiön maksuustioumus

ViestiKirjoittaja fedja » 08 Huhti 2009, 12:46

Mansku kirjoitti:..ja vielä sen verran että miten muilla on ollut vakuutusten kanssa, ovatko korvanneet neuro/neuropsykitutkimukset vai oletteko joutuneet itse maksamaan? Nehän on ihan karseen hintaset, kuulemma jopa 2300e:n saattaa nousta kustannukset..

En tiedä muita kuin Selkäliiton palstalla kirjoittelevan Zarrun, jolle on vakuutus korvannut tutkimukset. Zarru on rekisteröitynyt tällekin palstalle, mutten tiedä seuraako hän tätä palstaa aktiivisesti.

Maksusitoumusta voi hakea myös erikoissairaanhoidosta, mikäli vakuutusyhtiö kieltäytyy. Ensisijainen korvaaja pitäisi tietenkin olla vakuutusyhtiö.

Mutta pääasiahan on se, että jos vakuutusyhtiö sanoo, että eivät voi tehdä päätöstä ennen kuin saavat neuro/neuropsykitutkimukset, niin heidän pitää antaa maksusitoumus kyseiseen tutkimukseen. Ei voi vaatia sellaista, mitä ei itse maksa. Pyydä vaatimus heiltä vaikka kirjallisena, jos sitä vaativat.

Jos aikovat tehdä päätöksen haittaluokituksista ilman laajempaa tutkimusta, sitten maksusitoumusta on haettava heiltä erikseen.

Maksusitoumuspyyntö tutkimuksiin kannattaa lähettää vakuutusyhtiöön ja perätä vastausta 1-2vk päästä. Pääasia, että saat kirjallisen vastauksen joka asiaan.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mansku » 21 Huhti 2009, 23:22

Heipparallaa!

Välillä hyviä uutisia, vakuutusyhtiö suostui sittenkin tekemään maksusitoumuksen Käpylän tutkimuksiin!!! :) Sitten vaan odotellaan että milloin saan ajan (voi kuulemma kestää syksyyn saakka, mutta toivossa on hyvä elää..)
Mansku
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 22 Huhti 2009, 01:04

No hei ihan mahtava juttu! Mikäs vakuutusyhtiö muuten oli, jonka kanssa sinä taistelet? Mutta pääasia, että pääset eteenpäin tuossa asiassa. :)

Mä oottelen innolla huomista craniosacraalitrerapiaa ja uusia harjoituksia, joita vuoden pohjatyön jälkeen viimeinkin saan. :) Nyt oon hinkannut vaan kaulan koukistajia pohjaksi sille, että huomenna saan syviä pikkulihaksia vahvistavat treenit... Ja ehkä jotain hartialiikkeitäkin...
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja fedja » 22 Huhti 2009, 13:09

Hieno homma Mansku!!
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mansku » 24 Huhti 2009, 15:12

tahdonvoimaa kirjoitti:No hei ihan mahtava juttu! Mikäs vakuutusyhtiö muuten oli, jonka kanssa sinä taistelet? Mutta pääasia, että pääset eteenpäin tuossa asiassa. :)

Mä oottelen innolla huomista craniosacraalitrerapiaa ja uusia harjoituksia, joita vuoden pohjatyön jälkeen viimeinkin saan. :) Nyt oon hinkannut vaan kaulan koukistajia pohjaksi sille, että huomenna saan syviä pikkulihaksia vahvistavat treenit... Ja ehkä jotain hartialiikkeitäkin...

IF yllättäen ;) mut tosiaan etenemistä ja toivotaan että haittakorvauskin tulee pyynnin mukaan myöhemmin.

Pitäis itekin alkaa ihan kunnolla treenaamaan, huomaa et on lihakset aika heikossa habanderissa. Ois hyvä käydä ihan jossain fyssarilla vakituisesti niin sais ohjeistusta ja persiillepotkuja.
Mansku
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja Mansku » 08 Kesä 2009, 20:52

Jälleen edetään asiassa! :)

Arvelivat Käpylässä aiemmin että tutkimuksiin päästään vasta syksyllä (jonka myötä siis vakuutusasiakin jumittaa), mutta kuinka ollakaan, perjantaina soitettiin Ortonista että olivat päättäneet siirtää neurotutkimukseni Ruskeasuon yksikköön ja mulle on varattu ajat 15.6. ja 16.6.

Uuujea!!! Arvaatte varmaan kuinka riemuissani olen: tarkoittaa sitä että tutkimusten jälkeen pitäisi vihdoin IFin tehdä korvauspäätös! Nyt vaan kaikki peukut ja varpaat pystyyn että saan tutkimuksista hyvät ja vakuuttavat paperit, jonka perusteella sekä IF että Pohjola tekevät hyvät haittakorvauspäätökset. Pelkästään siis positiivisia ajatuksia nyt keskitetään tähän niin niillä on yleensä tapana toteuttaa itseään.

Asioilla on tapana järjestyä ;)
Mansku
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja Mansku » 06 Heinä 2009, 14:04

Hopsansaa!

Neuron ja neuropsyki-tutkimusten tuloksena haittaluokkaa korotetaan ilmeisesti jonnekin 12-14 suunnille. Toivotaan että myös menee läpi vakuutusyhtiössä sellaisenaan, ainoa vaan että neurologikin sanoi että korvaavat tosi nihkeästi retkuvammoja, mutta ainakin lausunnot pitäis olla parhaasta päästä. Kismittää vaan jos siellä joku perus-ortopedi tekee päätöksiä niin eihän niillä ole mitään hajua neurologiasta. Noh, positiivisin mielin odotellaan :)
Mansku
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

EdellinenSeuraava

Paluu Vakuutusoikeudelliset asiat