Vaikea niska = minkälainen "käsilaukku" ?

Aihe vapaa

Vaikea niska = minkälainen "käsilaukku" ?

ViestiKirjoittaja lissukkee90 » 24 Touko 2013, 22:37

Moiks!

Haluaisin kysellä teiltä niskaongelma immeisiltä hyvää tapaa tavaroiden säilyttämiseen kodin ulkopuolella (kännykkä,rahapussi yms..) kun enää en voi pitää käsilaukkua, olen talvella pärjännyt sillä, että olen puhelimena ja pienen korttikotelorahapussin pistänyt taskuihin.. mutta mikä neuvoksi näin kesällä? Kesällä kun on erilaiset vaatetukset.. topit ja shortsit ja sen sellaset :)

Näin nais henkilönä muutenkin sitä "roinaa" on ihan tarpeeksi jota kannella mukana.

Miten te kantelette omia henk.koht. tavaroita näppärästi mukananne? Kertokaa ihmeeessä!! Olen hieman pulassa tämän asian suhteen.
lissukkee90
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 25 Touko 2013, 09:32

Hyvä aloitus. Mulle tämä asia on ajankohtainen, koska vakiolaukkuni, joka oli pieni reppu, meni rikki enkä ole vielä löytänyt uutta tilalle. Oon sitten käyttänyt tavallista käsilaukkua ja oireet pahenivat välittömästi. Käsioireet palasivat ja samoin lavan seudun jumitukset ja kivut, oikeastaan niitä on pitkin selkää vasemmalla puolella. Kannan laukkua oikealla olalla, mutta oireet ovat tosiaan vasemmalla. Ehkä olkalaukku painaa mun oikealle vääntyvää skolioosia jotenkin enemmän "kippuraan".
Rautanaula
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja lentis » 25 Touko 2013, 16:58

Mielenkiintoista!

Olenkin itse miettinyt samaa, mahtaako vaikeuttaa tuo kassin kantaminen toisella olalla. Tosin aika vähän tulee ylipäätään käytyä kodin ulkopuolella, jossa kassia tartteis kannella. Laitetaanpa korvantaakse tämäkin asia. :)
lentis

ViestiKirjoittaja fedja » 03 Kesä 2013, 21:44

Vyötärölaukku. Ei ole kyllä kovin esteettinen. Sitten passilaukku, joka on pienempi, ja jonka voi laittaa vaatteiden alle. Välillä on vyö, johon olen solminut kevyen kangaskassin. Todella epäesteettinen, mutta kivoja vaihtoehtoja ei oikein ole.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja anzqu » 04 Kesä 2013, 15:35

Käsilaukku on vielä toistaiseksi käytössä, koska en ole löytänyt tarpeeksi toimivaa pikkureppua. Ehdin jo ostaa Fjällrävenin Känken Minin, mutta siitä puuttui minulle tärkeä sisätasku/lokerointi kokonaan, joten reppu päätyi perheen partiolaiselle päivärepuksi :)

Mitään kaulassa roikkuvia en kestä. Ortonissa on tullut kanneltua avaimia ja henkilökortttia kaulanauhassa ja otin nauhan pois aika kuin mahdollista. Uskomatonta, että noinkin pieni paino teki niin pahasti hallaa niskalle.

Mutta käsilaukkua siis käytän ja kevennän kuormaa pitämällä oikealla kädellä olkahihnasta kiinni. Jos mahdollista, niin hupparin, housujen yms. taskut ovat käytössä.
anzqu

ViestiKirjoittaja Orkidea » 05 Kesä 2013, 00:01

Minulla pitää olla ahdollisimman kevyt laukku ja sellainen pitkällä olkahihnalla varustettu, että sen saa pään yli, jotta paino tulisi mahdollisimman tasaisesti. Sitäkin kannattelen vielä kädellä, mutta alkaa silti repimään niskasta aika nopeasti. Lyhythinaisten olkalaukkujen käytön fysioterapeutti on kieltänyt, epätasaisen kuormituksen vuoksi. Reppua voi pitää vähän aikaa jos ei ole painava, mutta aika nopeasti alkaa kädet puutumaan, jos on reppu selässä. Tällä hetkellä tilanne on kyllä sellainen, että ei pitäisi kantaa yhtään mitään...
Orkidea

ViestiKirjoittaja kojootti » 05 Kesä 2013, 10:45

Mulla kans niska kipeytyy jos käytän reppua. Kädessä kannan pientä laukkua vaihtaen kättä usein. Paras kuitenkin kun ei kanna mitään :roll:
kojootti
kojootti

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 05 Kesä 2013, 11:39

Mä olen etsinyt nyt kaupungin jokaisen laukkukaupan läpi etsien pientä reppua, mutta ei löydy. En ole löytänyt yhtäkään, mistään. Ja mulle kyllä kelpaisi melkein mikä vaan, kunhan olisi pieni. Pikkureput ovat tainneet lipsahtaa pois muodista... :?
Rautanaula

ViestiKirjoittaja anzqu » 05 Kesä 2013, 13:16

Joo, pikkureppumuoti katosi jo 20v sitten :lol:

Ainokainen pikkureppu, jonka minä siis löysin oli Fjällräven Kånken Mini. Löytyy isommista Prismoista + urheilu/retkeilytarvikekaupoista. Hinta pöyrii 40e kieppeillä.
anzqu

Paluu Kaikenlaista turinaa ja porinaa