FLuorokinoloni

Aihe vapaa

ViestiKirjoittaja fedja » 12 Touko 2013, 15:28

Foorumilla toinen ketju Varoitus Cibro-antibiootista:
http://niskavamma.munfoorumi.com/viewt ... d4c9046ae0

Lainaus sieltä:
fedja kirjoitti:Minä reagoin kyseiseen antibiottiin voimakkaasti jänne/kalvotasolla 2005 ja kunto oli ihan kaamea antibioottikuurin jälkeen. Muistan kuin akillesjänteetkin olivat aivan oudon tuntoiset. Silloin ei ollut kyllä mitään tietoa siitä, että tuollainen oireilu on huolestuttavaa kyseisen lääkkeen yhteydessä. En tiedä onko se osaltaan vaikuttamassa nyt, että suolisto ei ole toipunut ennalleen, eikä paino ole palautunut sen aikaiselle tasolle ja oireisto on näin hankala. Käsittämätöntä kuinka vähän tuosta tiedetään sairaalamaailmassa ja kuinka tiedotetaan.

Kokeilin tuota uudelleen myöhemmin ja sama jänne/kalvoreaktio. Luultavasti palauduin siitä (tai sitten en). Jännekivut ainakin katosivat.

CFS foorumilla nimimerkki Jonttu on kirjoittanut aiheesta paljon. On quinolonimyrkytyksen jäljiltä niin huonoon kuntoon mennyt, ettei juurikaan jaksa enää kirjoitella sinne.

Antibioottien käytössä on tällaisia riskejä. Ihmisten solujen mitokondriot ovat alunperin bakteereja ja antibiootit joissakin tapauksessa vahingoittavat mitokondrioita.

Jos jostakin löydät tehokuurin mitokonrioiden toiminnan parantamiseksi, niin olen kiinnostunut. CFS-foorumilla on tästä aiheesta jnk verran ja olen joitakin asioita sieltä poiminut.

Karnitiini. Tällä on ollut selvää positiivista vaikutusta lihasten väsymiseen.

B-12 vitamiini - en ole huomannut selkeää vaikutusta. Pitäisi varmaan yrittää isompaa annosta kuin 1mg.

LDN - kokeilussa tällä hetkellä. Kolme päivää takana. Aiheuttaa unettomuutta, mutta kokonaisvaikutus tuntuu olevan lievästi positiivinen. Onko sinulla LDN käytössä?

Muita en muista, enkä ole jaksanut käydä foorumilla ottamassa selvää. Nac on yksi ja joku toinen jota en muista.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja fedja » 12 Touko 2013, 16:01

Ei varmaan kannata pelätä etukäteen, että pahenee, jos kuitenkin olet jossain määrin alkanut toipumaan. Voithan edelleen toipua siitä lisää. Ja edelleen tukea toipumista.

Pahimmat vaurioitumiset ovat kuitenkin sen verran harvinaisia. Mutta enää en itse aio kyseistä antibioottia syödä.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Paluu Kaikenlaista turinaa ja porinaa