Onko teillä omia rakkaita harrastuksia?

Aihe vapaa

ViestiKirjoittaja lissukkee90 » 19 Touko 2013, 13:03

Juu, minä satuin tosiaan Villasen vastaanotolle, häntä kun suositeltiin. Olen myös lukenut että EDSn oireisiin kuuluu voimakas kipuilu yms.. itsellä kipuja ei sen kummemmin kuitenkaan ole juurikaan, niinkuin aikaisemmin mainitsin ni tämä yleinen jumi on se pahin + nämä muut oireet tässä rinnalla. EDS:n pystyy diagnosoimaan vaan sillä, että onko suvussa sitä ollut.. voin sanoa, että en pysty kyllä millään kyseistä asiaa selvittämään koska sukua on muuallakin kuin vain suomessa, ja en edes ole yhteyksissä heihin... isovanhemmatkin ovat kuolleet vuosia sitten... huoh!

Jooo, voin vaan kuvitella tuon sinun olosi tällä hetkellä, kyllä muistan kun kuntosali veti aivan jumiin kaikki paikat, treenin seuraavana päivän aamuna oli olo joskus AIVAN järkyttävä, lihakset oli todella kipeät ja arat, ei tyyli kyennyt tekemään oikeen mitään normi asioita ..... :( Toivottavasti Eippi olosi paranee pian! :)
lissukkee90
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja Eippi » 22 Touko 2013, 17:06

Kuntosalin jälkeinen lihaskipu kesti kaksi päivää mikä on minulle ainakin ihan normaalia. Toisen kerran jälkeen en enää tullut niin kipeäksi. Vaikka siis ihan surkeassa kunnossa on koko yläkroppa. Käyn nyt kaksi kertaa viikossa salilla ja sen lisäksi juoksen.
Eippi
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Minsqu91 » 08 Syys 2013, 05:09

Mun harrastuksia on koiran kanssa lenkkeily, välillä myös juoksu. Tykkään myös sasauvakävelystä. Olen aloittanut jumpan kerran viikossa, mutta sielä koitan välttää vielä lihaskuntoliikkeitä, missä niska joutuu jännittymään esim. vatsalihasliikkeet. Tiedä sitten onko niiden välttäminen kovin järkevää :D Käyn myös chinchillanäyttelyissä kerran, pari vuodessa. Ensi lauantaina olisi yksi tiedossa. Olen myös aika hyvä piirtäjä, mutta sitä en ole viime aikoina harrastanut juurikaan. Minua kiinostaisi aloittaa myös uiminen uimahallissa, ja kuntosalilla käynti, mutta tarvitsisin sinne varmaan ohjausta.
Minsqu91
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Minsqu91 » 08 Syys 2013, 05:12

Ai niin ja geokätköily on mun ja miehen ja koiran yhteinen harrastus :D Gps-paikantimella etsitään maastoon piilotettuja aarteita.
Minsqu91
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja JT » 18 Syys 2013, 16:45

Tuli kokeiltua uimista, ekaa kertaa kymmeneen vuoteen. Ei tarvitse kovin pitkästi, ja seuraava yö on aika tuskaista niskan ansiosta. Mutta mieli kovasti kuitenkin teki, lämpimässä meressä, enempi sellainen "istuskelu" toimi, kivasti kakaroiden kanssa sitä pystyikin meressä lillumaan.

Mutta niitä rakkaita harrastuksia, tässä pari pienen selityksen kanssa:

-moottoripyöräily
--ei oikein tasapaino toimi, "liian" helppo kaatua kävelyvauhdissa
--niskaan ottaa jos ajoasento on yhtään huono
--tykkäämissäni prätkissä ei ole takajousitusta yleensä käytetty

-soittaminen, muutamia soittimia
--liki mahdoton oppia uusia biisejä
--ei pysy enää kuuntelemalla muiden mukana
--kahden asian yhtäaikainen suorittaminen, ei vain toimi

Onneksi edelleen jotenkin jaksaa noiden "autonraatojen" kanssa askarrella, pysyy mieli vähän virkeämpänä kun välillä saa jopa jotain aikaankin. Lisäksi kun harrastetun merkkisissä on ylivoimaisen mukava jousitusratkaisu, niin se on vain kiva lisä nykytilanteessa. Tuotakaan "pikkujuttua" kuin jousitusmukavuutta, ei vain olisi täysin pystynyt ymmärtämään rikkomatta itseään.
JT
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja mymmeli » 23 Syys 2013, 09:55

Sain jokunen aika sitten diagnoosin, kaularangan välilevyn pullistuma ja protruusio. Vielä en ole saanut kutsua neurokirurgille, aikaa tapan kotosalla sairaslomalla ja ihmettelen mitä liikuntaa ylipäänsä tälläinen kaulavikainen saa harrastaa, mikä on järkevää ja vaaratonta? (uida en voi pahan ihotaudin vuoksi)

Olen kova liikkumaan, sairastan lisäksi Tules sairautta joten on tärkeää tukilihaksistolle että olen kunnossa.
Talvisin hiihdän, tykkään juosta lenkeillä ja tehdä pitkiä pyörälenkkejä, jumppaan ja teen säännöllisesti lihaskuntotreenejä ja ratsastan, se on rakkain harrastukseni.

Tässä kohtaa tosiaan en uskalla liikkua oikein mitenkään muuten kuin kävellen ja se alkaa puuduttamaan koska huomaan kunnon laskevan ja vatsakummun pyöristyvän, kaipaan kunnon liikuntaa jossa hengästyy kunnolla ja kaipaan myös lihastreeniä. Lääkäri vain neuvoi minua varomaan voimakkaita liikkeitä sekä pään kääntöjä. Ottamaan rauhallisesti.

Odotan siis sitä että pääsisin neurokirralle, hän varmaan osaa sitten eritellä mitkä asiat ovat sallittuja?! Luulisi että jonkin liikunnan kautta olisi hyväkin vahvistaa kaulan alueen lihaksistoa tukemaan rankaa, vai?
mymmeli
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Re: Onko teillä omia rakkaita harrastuksia?

ViestiKirjoittaja nettipoika » 07 Joulu 2014, 00:26

Tykkään kovasti biljardista. Joskus sai sitä pelattua kaksi-kolme kertaa viikossa. Nyt on hyvä, jos kerran kuukaudessa pelaan.
Ja suuntautumisesta tykkään. Melkein kaikenlaisesta urheilusta. PDT_Armataz_01_34
nettipoika
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Edellinen

Paluu Kaikenlaista turinaa ja porinaa