Temssin olohuone

Aihe vapaa

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 14 Touko 2009, 13:14

Voi Temssi. Sinulle virtuaalinen voimahali ja jaksamista. Ei siitä hyvästä kaverista ole koskaan helppo luopua. :( Oliko kaveri ehtinyt kunnioitettavaan ikään jo ja nukutettiin vanhuuden vaivojen takia vai veikö joku sairaus?

--

No, surullista oli viime yönä täälläkin. Onneksi vain unessa.

Jostain ihmeen syystä olin isäni hautajaisissa. Tosin myöhemmin selvisi, ettei isäni ollutkaan kuollut. Noh, hautajaiset ei mennyt ihan luterilaisen kaavan mukaan.

Pappi tuli kirkkoon fillarilla - kyllä alttarille asti. Vaivaja tuntiin sellaisilla Pieni talo preerialla -hevosvankkureilla ja asetettiin kaikkien penkkien taakse pöydälle arkussaan. Arkku oli tehty ruostumattomasta teräksestä ja painoi kuin synti.

Muistan kuin pappani, joka on siis kuollut jo 10 vuotta sitten, sekä pohjolainen yrittäjä-puhuja Esko Reinonpoika Alanko (kyllä, tiedän hänet mutta ei kuulu lähipiiriini) kantoivat arkun kirkkoon, fillaroivan papin jäljissä.

Pappa huusi tullessaan: "Mä olen koko elämäni kantanut vettä navetalta. Miksi nyt vielä pitää ruumiita kannella? Mun tässä ois pitänyt kuolla".

Yhtäkkiä isäni tuli mun viereen ja totesi: "Älä välitä tästä showsta. Hullun hommaa. Enhän mä ole edes kuollut". Sitten Esko piti puheen seurakuntien eettisestä sijoittamisesta, pappa olikin se kuollut ja isä ja mä lähdettiin kirkosta niin pian, kun Eskon puhe oli ohi. Sitten heräsin.

--
Hiukka hämärä uni...
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Temssi » 14 Touko 2009, 14:54

Kiitos TV!
Kissa oli jo 16v, joten vanhahan se oli. Munuaiset pettivät, on kuulemma yleinen vanhojen kissojen vaiva ja jolle ei mitään voi tehdä.
Tämä oli järjestyksessä minun viides kissani, joten en nyt heti ota uutta...tai voi olla että en enää koskaan.
On niistä lemmikeistä luopuminen niin raskasta.
Mutta hyvät muistot aina jää jäljelle!
Temssi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 14 Touko 2009, 16:04

No sitten oli vielä raskaampaa, kun kaveri oli noin kauan siinä lähellä köllötellyt. Voi itku.

Itse jouduin hautaamaan ihanaa Berninpaimenkoiraa nelivuotiaana. Syöpä tuli ja vei rontin parissa kuukaudessa. Ei ollut mitään tehtävissä. Kyllä siinä itku tuli, kun 56 kiloa rakkautta, uskollisuutta ja itse lempeyttä siirtyi rajan taakse.

No, siellä se nyt juoksentelee koiralandiassa mummolan takapihan metsissä, mihin tuhkat päätyi. Sinne lempilööpailupaikkansa viereen yhden koivun alle tuhkattiin, missä Leevi aina vältteli paksulla mustalla turkillaan auringonporotusta. Se oli upea koira. Tossa kuvia. Noin isoa haukkua ei enää koskaan tule, kun ei niska kestä rempomista.

Kuva
Kuva

Leevi oli tosi hassu livenä, kun sen toinen silmä oli ruskea ja toinen sininen. :)
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja Temssi » 14 Touko 2009, 23:15

Voi, kun suloinen ja kaunis koira, ihanat väritykset!
Mun kissani oli oranssi/musta/valkoinen, joten sekin oli tosi kaunis.

Noista muistoista tulee varmasti parhaiten mieleen se, kun tulin puolikuolleena sairaalasta kotiin, pystyin juuri ja juuri liikkumaan jne., niin kisu otti selvästi hoitajan roolin. Se kulki koko ajan perässä, tarkkaili minua koko ajan ja jos välillä itkin kipujani, niin se kömpi vierelle antamaan karvaterapiaa.
Tuntui, että se on koko ajan hereillä---ei kai uskaltanut nukkuakaan kunnolla...?
Kun se tajusi, etten pysty kumartumaan tai liikkumaan rapsuttaakseni sitä, niin tuli tavaksi, että aina kun rapsutusta kaipasi, niin tuli itse lähelle.

Alkuaikoina, kun kykenin makaamaan vain selälläni, niin kisu tuli rinnan päälle loikoilemaan melkein naamaan kiinni ja siinä sitten katseltiin toisiamme... :D .
Temssi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 15 Touko 2009, 00:40

Oi, kuulostaa viehättävältä väritykseltä!

Noi vastaavat tarinat on niin tuttuja. Joku päivä kerronkin hassun jutun mun ja Leevin suhteesta. Liittyy suojelemiseen muttei mun vaan isännän. Pitkä stoori, mut isäntä oli ottanut vähän liikaa alkomaholia ja minä sitten kotona annoin kuulua asiasta, kun pitkin nurkkia oksenneltiin yms. pientä. ;) Noh, Leevi-poika sitten asettui isännän puolelle... Kirjoitan joku päivä koko stoorin, on se niin koominen...

Kyllä eläimet on vaan viisaita. Vaikkei ole yhteistä verbaalista kieltä, niin silti sitä vaan toisiamme ymmärretään - juuri niinkuin kissakin ymmärsi sinun kivut ja tilanteen muutenkin ...

Jaahas, kiva ois kukkua mut nyt Triptylit lyö tajun pois. Hyvää yötä! Jumppaaja yleensä tähän aikaa vasta liittyy seuraamme. ;)
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja fedja » 15 Touko 2009, 20:41

Temssi kirjoitti:Noista muistoista tulee varmasti parhaiten mieleen se, kun tulin puolikuolleena sairaalasta kotiin, pystyin juuri ja juuri liikkumaan jne., niin kisu otti selvästi hoitajan roolin. Se kulki koko ajan perässä, tarkkaili minua koko ajan ja jos välillä itkin kipujani, niin se kömpi vierelle antamaan karvaterapiaa.
Tuntui, että se on koko ajan hereillä---ei kai uskaltanut nukkuakaan kunnolla...?
Kun se tajusi, etten pysty kumartumaan tai liikkumaan rapsuttaakseni sitä, niin tuli tavaksi, että aina kun rapsutusta kaipasi, niin tuli itse lähelle.

Alkuaikoina, kun kykenin makaamaan vain selälläni, niin kisu tuli rinnan päälle loikoilemaan melkein naamaan kiinni ja siinä sitten katseltiin toisiamme... :D .

Sulla oli kyllä mukava kaveri. Hali sulle!
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 08 Kesä 2009, 16:30

Mirrivideoita meille mirri-mielisille: :D :D :D

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 08 Kesä 2009, 16:43

Kuva Kuva Kuva
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Temssi » 16 Heinä 2009, 13:02

DD,
laita taas joku ihana kissavideo...., pliis...
Temssi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 16 Heinä 2009, 15:06

Temssi kirjoitti:DD,
laita taas joku ihana kissavideo...., pliis...

No, jåpas ne edellisetkin kulutit äkkiä loppuun... :shock: :D :shock:

Vaihteeksi vähän erilaistakin tavaraa, lisää aiheesta voi siis lukea osoitteesta www.cheetah.org

Kuva

Toinen video samasta aiheesta: Youtube: CCF and its Cheetahs in the Spotlight on Nightline ABC News

Lisää saman aiheen videoita: http://www.youtube.com/user/ccfcheetah

I am the master here, boyz...
Kuva

Ouchhh... this has got to hurt...
Kuva
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Pohjanmaalalasia kissoja

ViestiKirjoittaja fedja » 23 Heinä 2009, 11:25

Kissoja Pohjanmaalta. Tutun kuvaamia.

http://plepola.pp.fi/images/album/jasujaroope/
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Jano74 » 23 Heinä 2009, 16:10

Niskavaivoja jo vuodesta 1997!
Jano74
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja Temssi » 23 Heinä 2009, 17:22

Voi KIITOS KIITOS KIITOS Jano 74!!! :lol: :lol: :lol:

Se minunkin kattini oli juuri tuollainen, osasi vetää aina tavalla tai toisella huomion itseensä. Naukui korvaan, kun hänen mielestään mun olisi pitänyt herätä, asettui TV:n näkyvyyden eteen jne. jne.
Kyllä ne kissat on fiksuja ja selvästi ajattelevat!
Temssi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja Temssi » 23 Heinä 2009, 17:26

Niin ja KIITOS fedjalle!
Nyt saan kissaikävääni lievitettyä katselemalla noita toooosi ihania kuvia!!!
Temssi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 17 Syys 2009, 00:55

Temssi kirjoitti:Niin ja KIITOS fedjalle!
Nyt saan kissaikävääni lievitettyä katselemalla noita toooosi ihania kuvia!!!

Очень хорошо! Правда, интересно...
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Kaikenlaista turinaa ja porinaa