Temssin olohuone

Aihe vapaa

ViestiKirjoittaja Temssi » 21 Maalis 2009, 23:46

Onhan se toki saattanut ollakin mun kissa?? Ei se kaikista reissuistaan kerro...

Kerran näin vuosia sitten unta mun ensimmäisestä kissastani: Menin Linnanmäelle ja yllättäen näin sen siellä! Ihmettelin sille ääneen, että "mitä sinä TÄÄLLÄ teet?" Se oli tosi nolon näköinen ja joku laitteenhoitaja sanoi, että joka päivähän se käy täällä hurvittelemassa ja on sanonut, että pitää tarkkaan pitää huoli, että menee ajoissa kotiin, ennenkuin minä tulen töistä...
Eli kävi salaa mammalta Linnanmäellä huvittelemassa, kun emäntä raataa töissä... :shock:

On nuo kissat niin pitelemättömiä.

Tänään kävin itse hengailemassa Hakaniemessä, mutta tylsää oli meno, joten eikus kotiin kököttämään... :(
Temssi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 22 Maalis 2009, 20:31

Oli se varmaan sitten sun kissa, kun kerran muutenkin viettää aktiivista päiväelämää.

Aika itsetietoinen tyyppi ja ihan omin neuvoin tuli tien yli.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Temssi » 24 Maalis 2009, 00:37

Olohuoneestani terveisiä!

Tänään ei ollut ketään kylässä, niin päätinpä pitää kaudeudenhoitoillan itselleni. Kasvot tulivat puunattua ja tuunattua erilaisin menetelmin ja nyt vahvasti uskon, että kaunistuinkin....
(Taisin vähän törsätä rahaakin ihmeitä tekeviin tuotteisiin... :oops: ).

Kyllähän te tytöt tiedätte...
Temssi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Työkokeilussa taas

ViestiKirjoittaja fedja » 28 Maalis 2009, 22:16

Juu kyllähän me tytöt tiedetään. :wink:

Temssi. Mää taas toissa yönä kävin työkokeilussa. Tällä kertaa olisi pitänyt alkaa tehdä kenttätutkimuksia biologian alalla. Oli taas vähän sormi suussa. Niin suuri epäsuhta siinä mitä olisi pitänyt tehdä ja siinä mitä pystyy tekemään.

Jännä, että nyt sitä kokeillaan eri töitä öisin, kun on luopunut ajatuksesta, että pystyn töihin kohta tässä, siis heti kun paranen.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Re: Työkokeilussa taas

ViestiKirjoittaja Temssi » 29 Maalis 2009, 20:28

fedja kirjoitti:
Jännä, että nyt sitä kokeillaan eri töitä öisin, kun on luopunut ajatuksesta, että pystyn töihin kohta tässä, siis heti kun paranen.

Noinhan se alitajunta työstää asioita pintaan vaikka unissa ollessa, jos päivisin ei osaa, voi, ymmärrä niitä käydä läpi.

Mulla itselläni on vielä kaikki pahimmat kipupisteet käymättä läpi ja siihen kyllä tarvitsen ihmisen, joka on erikoistunut terapoimaan tapaturmapotilaita.
Minulla menee mielessä sekaisin, mikä kuuluu asiaan ja mikä lähtee itsestäni.
Pelkkä jutteleminen ei auta, kyllä ammattiauttajan täytyy myös tietää, miten tällaiset prosessit yleensä etenee.
Temssi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Sinä Olet, Ilpo Tiihonen

ViestiKirjoittaja fedja » 19 Huhti 2009, 13:24

Sinä olet

Tarvitset kattilan ja patjan
ja vettä. Ja mitä muuta?
Jotain jonka vuoksi nukkua
tai sitten tuijotella kuuta.

Tarvitset katon pääsi päälle
ja seinät. Ja mitä muuta?
Jotain jonka vuoksi herätä
kun aamu soittaa pihapuuta.

Ja sinä aivan yksinkertaisesti
tänäänkin hengität.
Jokin elää. Kuulet äänet, monet äänet
kuulet ainakin lähimmät.

Tarvitset lujan päätöksesi,
sen, minkä olet tehnytkin -
että täällä minä elän
enkä käänny takaisin.

-Ilpo Tiihonen-

Jostakin syystä koskettaa sanat nyt. Varsinkin Taru Nymanin laulamana.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja fedja » 19 Huhti 2009, 13:25

Käskyt III-X

toisin sanoen

III
Muista pyhittää jokainen elämäsi päivä

IV
Kunnioita elämää
varsinkin lapsia ja kukkia.
Vaikka et eläisikään kauan.

V
Älä tapa
mitään elävää.
Älä toisissa ihmisissä, älä luonnossa.
Äläkä varsinkaan
lasta sielussasi.

VI
Älä tee mitään
mikä loukkaa toista ihmistä.
Älä tee toisen elämää vaikeammaksi
kuin se muutenkin on.

VII
Älä varasta
muilta
itseltäsi
elämältä.

VIII
Älä sano pahaa todistusta
olipa se oikein tai väärin -
ja se on aina väärin
vaikka hyvääkään sanomista ei olisi.

IX-X
äläkä varsinkaan
mikä on toisen.

Että eläisit.

-Maaria Leinonen-
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja jumppaaja » 01 Touko 2009, 01:51

Allekirjoitan kaikki säkeet, vaikka en pystyisi samaan, mutta hyvää tekee viisaus aina pääkopalle! Löydän itseni sen Tiihosen runosta! Ne ovat lohduttavia sanoja jos mitkään, kiitos!

Kiva kun täällä on muitakin kissoista pitäviä, omani nukkuu peiton alla kainalossa yöt, 15 vuotias, mutta kuin kärppä yhä, ulkona saanut olla. Nukkuu paljon, ei haluaisi päästää mua pois, laittaa takajalkansa mun jalkaterän päälle ja seisoo siinä, jos teen lähtöä. Ei sitä raaski poiskaan vetää, jalkaterää, kun se niin topakasti siinä mieltään osoittaa. Kissat on mahtavia, mitä enemmän tutustuu, sitä enemmän löytyy. Hyvää vappua kaikille!

T. Jumppaaja
jumppaaja
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Pois kuilusta

ViestiKirjoittaja fedja » 02 Touko 2009, 18:26

Joo, hyvät on Maaria Leinosen kirjoittamat käskyt "toisin sanoen". I like them very much.

Tiihosen runo uppoa tänne kans. Erityisesti säe

Tarvitset lujan päätöksesi,
sen, minkä olet tehnytkin -
että täällä minä elän
enkä käänny takaisin.

Jotenkin nyt, kun pääsi pois kuilun reunalta tai jo osittain kuilusta. Toivottomuudesta ja kauhusta.

Nyt olen päättänyt olla luovuttamatta. Asetin itselleni 2 vuoden kuntoutustähtäimen. Ensimmäisen vuoden aikana katsotaan meneekö positiiviseen suuntaan kuntoutus niillä ohjeilla, jotka saan tämän kuun lopussa. Jos menee, niin sitä jatketaan ja katsotaan 2 vuoden päästä mihin on päästy. Jos ei mene, niin etsin käsiini jonkun neurokirurgin, joka on perehtynyt sen tyyppiseen vaivaan mikä minulla on. Joten tarvitsen tosiaan tuota lausetta: Tarvitset lujan päätöksesi, sen, minkä olet tehnytkin. Nyt yritän vain jaksaa oireita ja sietää olotilaa !!! Ja olla ajattelematta kuinka hirveää elämä on näitten oireitten kanssa.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja jumppaaja » 02 Touko 2009, 23:47

Itseäni helpotti ja nauratti maha kippurassa ne ammattikokeilu-unesi, itse `neurokirurgi-oppilaana` tein aivoleikkausta jossain tönössä, ilman sähköä ja lämmintä vettä, kaiken lisäksi aivot hyppäsivät viereiselle tirisevälle paistinpannulle, tungin ne takaisin, lähin juosten metsään. T. Jumppaaja
jumppaaja
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja Temssi » 06 Touko 2009, 22:25

Heippa Jumppaaja!
Tervetuloa minun olohuoneeseeni! Emäntä itse on ollut vissiin pois, kun en ole huomannut teitä vieraita...
Kai annoitte ruokaa kissalleni? Se on jo ikäneito, 16v. ja kunto taitaa hiljalleen huonontua... :( . Pari viikkoa sitten luulin jo, että täytyykö tehdä päätös, koska se lakkasi syömästä ja juomasta. Viikonlopun pelkäsin ja surin, mutta se alkoikin hiljalleen taas syömään. Ruokahalu on edelleen huono ja on paljon laihtunut, mutta muuten kyllä vielä virkeä, joten katsellaan.

Emäntä itse on ollut myös vetämätön, saamaton ja tyytymätön itseensä....kuten yleensäkin.
Fedjalle onnea hienosta päätöksestä ja tavoitteiden asettamisesta! Täältä tulee tukitsempit!
Temssi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja Temssi » 07 Touko 2009, 20:15

Tänään tuuletin tunteitani "terapeutti"-sh:n luona. Saas nähdä, mitä hän minusta kirjoittaa papereihin...
Lääkäri oli muuttanut lääkitystäni neuvottelematta kanssani asiasta ja tulossa on valvominen---, joka öinen valvominen. Kyllä ottaa pannuun, kun lekurit katsovat vain suosituksia, mutta eivät lue edellisen lääkärin tekstejä ja potilaan omia kokemuksia, mikä oikeasti juuri minulle auttaa.
Tällaista tänään.
Kisu on vielä suhteellisen virkeä. :)
Temssi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 07 Touko 2009, 22:00

Temssi kirjoitti: Kai annoitte ruokaa kissalleni?

Mää unohdin, kun mulla heittää lähimuisti ja olen keskittynyt pannarin tekoon ja versojen kasvatukseen.

Jumppaaja, voisitko sää ainakin yöllä käydä ruokkimassa kissan, jos vielä täällä vierailet yöllä.

Temssi kirjoitti:
Fedjalle onnea hienosta päätöksestä ja tavoitteiden asettamisesta! Täältä tulee tukitsempit!

Isot kiitsat!!! Niitä tarvitsee niinä huonoina hetkinä, kuten nyt kun taas kunto on huono ja hermostotulehdus päällä.

Temssi kirjoitti:Tänään tuuletin tunteitani "terapeutti"-sh:n luona...
Lääkäri oli muuttanut lääkitystäni neuvottelematta kanssani asiasta ja tulossa on valvominen---, joka öinen valvominen. Kyllä ottaa pannuun, kun lekurit katsovat vain suosituksia, mutta eivät lue edellisen lääkärin tekstejä ja potilaan omia kokemuksia, mikä oikeasti juuri minulle auttaa.

Se on oikein!!! Että pidät puolesi ja et anna sinua kohdella liukuhihnatavarana.

Terveiset Misulle, että koittaa nyt pysyä virkkuna.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Uni - todellisuuden taju

ViestiKirjoittaja fedja » 07 Touko 2009, 22:28

jumppaaja kirjoitti:Itseäni helpotti ja nauratti maha kippurassa ne ammattikokeilu-unesi, itse `neurokirurgi-oppilaana` tein aivoleikkausta jossain tönössä, ilman sähköä ja lämmintä vettä, kaiken lisäksi aivot hyppäsivät viereiselle tirisevälle paistinpannulle, tungin ne takaisin, lähin juosten metsään. T. Jumppaaja

Vauhdikasta tuo sun yöelämä. Tais tulla pupu pöksyyn, kun aivot itekseen hyppivät :>. Vieläkö aiot neurokirugiksi isona.

Samoihin aikoihin muuten kuin näit sen unen, että jumppasit läpi yön, minä näin unen, että olin skitso. Siis näin unta, että elin toisessa todellisuudessa. Toisessa todellisuudessa oli 2 tuonpuoleista lähisukulaista ihan fyysisesti läsnä. Unessa tajusin, että minun täytyy olla paranoidinen, kun eivät kuolleet voi olla eläviä ja nyt minä näen heidät ihan fyysisesti ja elän heidän kanssaan. Aika karmea tunne tajuta unessa, että mulla ei todellisuuden taju ihan kohdillaan ole ja en sille voi mitään. Mitäkähän tuokin uni meinas ü.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Temssi » 14 Touko 2009, 13:00

Toissapäivänä, tiistaina kissani nukutettiin pois. Siinä sylissäni se oli, kun kuoli, rauhallisesti ja nätisti...
Nyt on niin outo olo, kun päivittäiset hoitorutiinit on pois, vähän väliä etsin katseellani, missähän kissa nyt on jne. On niin tyhjä olo itsellä ja kotona....
Temssi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

EdellinenSeuraava

Paluu Kaikenlaista turinaa ja porinaa