Temssin olohuone

Aihe vapaa

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 13 Helmi 2009, 16:15

Laitetaan nyt tännekin linkki tuohon Temssin suosikkivideoon Youtubesta. Onhan siitä aika moni muukin tykännyt. :D

Kaunis tarina ihmisen ja leijonan ystävyydestä, snif... :cry: : Christian the Lion

Kuva
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Temssi » 13 Helmi 2009, 20:53

Kiitos.... :cry:

Tästä videosta puuttui teksti, mutta kerrotaan tarina nyt: v.1968 nämä australialaiset miehet "ostivat" Harrows´ilta leijonanpennun. Pentu kasvoi ja sen pitäminen kiellettiin, joten ainoa mahdollisuus oli luopua siitä ja palauttaa Afrikkaan.

Isännät päättivät vuoden kuluttua mennä katsomaan Christian-leijonaa, vaikka heille sanottiin, että se on jo täysin villiintynyt. Neljä tuntia he odottelivat tuolla kohtaamispaikalla ja loppu olikin ihana jälleennäkemisen riemu!
Tekstissä sanottiin, että Christian "esitteli" heille vaimonsa, ja videosta näkee, että sekin, vaikka oli täysin villieläin antoi koskettaa ja taputtaa itseään.

Tämä on niin ihana!!!
Temssi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 13 Helmi 2009, 23:12

Juu, kyllä leijonat ovat ihania :) .

Varsinkin, jos olisi kahden sellaisen villiversion kanssa jossakin heidän asuinsijoillaan. Kaikki muut olisivat jo juosseet henkensä edestä autoon turvaan, ja sinä siinä leijonan kanssa. Ja leijona murisis...Huiiiii.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Temssi » 22 Helmi 2009, 21:15

Heippa ystävät!
Ettepä ole käyneet kylässä, kuin sitten viimeksi...

Kirjoittelin tuossa taaemmin tekemästäni kirurgisesta toimenpiteestä itse itselleni. Niinhän siinä kävi, että kilttinä tyttönä piti mennä tohtorin puheille ja pyytää ab-kuuri. Nyt sitä "kaikki pöpöt tappavaa" on syöty vajaa viikko ja on ihmeellistä seurata ihan omin silmin, kuinka se todellakin tehoaa hurjaa vauhtia niihin bakteereihin.
Kohta koko onkalo on pelkkä muisto vain.

Mietiskelin, että eikö joskus ole sanottu penisilliinin olleen tärkein keksintö lääketieteessä? Sitä se todellakin on, kun saa sen vaikutusta ihan omin silmin seurata.

Muuten emännälle kuuluu aaltoilevasti tavanomaista = normaalia vuoristorataa.

Tulkaahan käymään tänne, soffalla on tilaa ja emännällä aikaa! :D

Ps. Laiton kuvani näytille, että tunnette, kun avaan oven.
Temssi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 24 Helmi 2009, 17:34

Morjens, GG!

Olet ihan yhtä nuoren näköinen kuin niissä parhaimmissa leffoissasi! :D

Tulin ihan pikavisiitille käymään, mutta sun sohvas on kyllä aika kova! Et viittis hankkia hiukkasen pehmeempää ja mielellään paremmin ergonomisesti muotoiltua, pliis?

Asiasta muuten viidenteen, pomo yrittää pitää pari viikkoa nettitaukoa levätäkseen ja tehdäkseen jotain toista progista, joten fedjaa ei ehkä vähään aikaan kylässä näy. Mutta palstalla on kyllä muutamia uusia aktiivisia käyttäjiä, ehkä Karpalo tai Mansku tulevat sulle piakkoin kylään, ja saatte porukalla turista tyttöjen juttuja? Mä kun oon siinä vähän huono eikä mulla oikein ompelukonekaan tahdo pysyä käsissä... :twisted: :roll:

PS. Joko antibiootit on taistelun voittaneet?
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Temssi » 25 Helmi 2009, 00:24

DirtyDeeds kirjoitti:

Tulin ihan pikavisiitille käymään, mutta sun sohvas on kyllä aika kova! Et viittis hankkia hiukkasen pehmeempää ja mielellään paremmin ergonomisesti muotoiltua, pliis?

Kuules, eihän sohvan pidä olla LIIAN hyvä, etteivät vieraat jää vahingossa vaikka pidemmäksi aikaa mun "niskoilleni"... 8) . Milläs minä selkävammainen saan huolehdittua muista, kun en itsestänikään aina pysty?
Kiitos kysymästä, antibiootit on nyt syöty, mutta tarvitaanko vielä uusi---sen aika näyttää.

Hyvä, kun informoit fedjan poissaolosta, olenkin miettinyt missä hän luuraa.

DD, houkuttele sinä omalla lähtemättömällä charmillasi (?) Karpalo ja Mansku tänne kylään mun olohuoneeseeni.
Olet muutenkin kovin aktiivinen viime aikoina ollut...
Temssi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 05 Maalis 2009, 00:17

Mää olen Temssi nyt hiukan poissaoleva täältä palstalta. Ja yritän olla vielä poissaolevampi, kun toi kunto ei näämä riitä. Ei pysty oikein kyläileen. Mukavaa iltaa ? yötä sulle! Mun pitää nyt tehdä iltahelpotukset, että pystyn nukkumaan.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Kaikki väki nukkuu

ViestiKirjoittaja fedja » 13 Maalis 2009, 13:50

Soihdut sammuu,
kaikki väki nukkuu

...paitsi Temssi ja Tahdonvoimaa viime yönä, kun foorumilla kirjoittelivat
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Nani » 15 Maalis 2009, 19:55

Ihan tuo tarina leijonasta... olen joskus nähnyt sen lyhyemmän version.

Itse olen todella ihastunut leijoniin, tiikereihin ym. kissaeläimiin. Huippuhetkeni oli 1,5 vuotta sitten Etelä-Afrikassa, kun pääsin silittelemään valkoisen leijonan kahta 4kk ikäistä pentua.

Tässä linkki kuviin ja videoihin:

http://picasaweb.google.fi/SariHassinen/SouthAfrica2007?feat=embedwebsite#5154192281726061218

http://picasaweb.google.fi/SariHassinen/SouthAfrica2007?feat=embedwebsite#5288120305814988226

Tuolloin ei maailman murheet mua huolettanut, ei kivut eikä mitkään :-)

Nani
Nani
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

hERRAN JESTAS

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 15 Maalis 2009, 20:16

... että oli suloisia! :) Ei voi muuta sanoa. Varmaan tekee mieli takaisin?
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

Re: hERRAN JESTAS

ViestiKirjoittaja Nani » 15 Maalis 2009, 23:14

tahdonvoimaa kirjoitti:... että oli suloisia! :) Ei voi muuta sanoa. Varmaan tekee mieli takaisin?

Kyllä! Olin niiiiiiiiiin onnellinen tuolla safarilla, niin tyyni mieli ja hyvä olla. Olen hyvin eläinrakas ja se, että sain nähdä läheltä noita villieläimiä omissa oloissaan ja erityisesti tuo pentujen silittäminen sai minut melkein kyyneliin.

Ajattelin silloin, että olen hyvin onnekas saadessani kokea tämän unohtumattoman päivän. Olen usein palannut mielessäni tuohon hetkeen aina silloin, kun on vaikeaa joko niskan takia tai erittäin murheellisten viime vuoden tapahtumien riipiessä mieltä.
Nani
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 15 Maalis 2009, 23:58

Upeita kuvia... :D
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Moi Temssi ja vieraat

ViestiKirjoittaja fedja » 17 Maalis 2009, 22:34

Tulen tänne Temssille ja Temssin vieraille kertomaan viimeaikaisen unen.

Uni
Olin jostakin syystä tullut valituksi eduskuntaan. Ihmettelin sitä kyllä kovasti. Siellä sitten oltiin rakennuksessa. Jostakin syystä jossakin parvella. Yritin pääni puhki miettiä miten selviän työni hoidosta. Retkujen asiat olivat työni suurin sisältö. Mietin miten ylipäätään jaksan liikkua, siis kävellä, pitkin eduskuntatalon pitkiä käytäviä. Totesin, etten pysty. Miten voin hoidella tietokonetta. Hikeä meinas alkaa pukkaan, kun tällaisessa kunnossa olisi pitänyt johonkin kyetä. Sen verran pääsin alkuun, että tajusin tarvitsevani avustajan, joka tekee kaiken mun puolesta mun ohjeiden mukaan. Ja, että minun on hyväksyttävä se tosiasia, että minä olen melko "kädetön". Tosin mietitytti, että miten jaksan kertoa avustajalle mitä sen pitää tehdä, kun niin väsyttääkin usein. Liikkumistä mietin kanssa. Lopputulos, ei kait se auta. Kai minun on suostuttava pyörätuoliin. Nolotti jo valmiiksi, kun tutut näkee minua kärrättävän. Lopulta näin työhuoneeni. Se oli jokin älyttömän pieni karu komero :>. Sen aioin saada vaihdetuksi.
Uni loppu

Hui! Toivottavasti en noin huonoon kuntoon mene, että pyörätuolissa pitää kulkea. Tai jos olisin töissä, ja tuollaisessa pitkäkäytäväisessä paikassa, niin silloin pitäisi.

Kait se pyörätuoli olisi nolottanut sen takia, että silloin kaikki olisivat nähneet kuinka huonossa kunnossa olen. Vasta näin tuttua ex-työkaveria ja tajusin, että mun kaulassa on kauluri. Ja mua alkoi nolottamaan, että nyt se näkee kuin sairas mää olen. Töissä ollessa juuri kukaan ei tiennyt, että mulla on vaikea niskavamma.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Temssi » 19 Maalis 2009, 22:04

Fedjaseni,
minä näin tapaturman jälkeen yli puoli vuotta samantyyppistä unta: Olin aina jossain kaukana, ulkomailla, välillä autiomaassa tai jäätiköllä, missä vain periferiassa. Mukana oli muutamia ihmisiä, jotka suunnittelivat ääneen pois lähtemistä. Yritin aina epätoivoisesti kertoa, etten pysty liikkumaan ja olen juuttunut johonkin vyötäröstä alaspäin....
Joka kerran ne ihmiset lähtivät pois ja jäin huutamaan "älkää jättäkö mua tänne yksin".

Siihen aina heräsin ja tunne oli kammottava! Noita unia näin joka yö...
Myöhemmin aloin nähdä ns. "liikkumisunia", joissa juoksin, hiihdin, pyöräilin jne. nopeammin kuin kukaan muu ja voitin aina kaikki.

Kyllä pää elää kummallista, omaa elämäänsä. Nykyään uniongelmat ovat erilaisia, mutta en vieläkään nuku levollsesti enkä herää virkeänä. Kropan käynnistyminen kestää ainakin pari tuntia, ennenkuin voi mennä edes suihkuun...

Tulkaa käymään, on niin yksinäinen olo...
Temssi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Uni Afrikasta

ViestiKirjoittaja fedja » 21 Maalis 2009, 23:25

Juu, kyllä on mukava, että on unet Temssiseni.

Toissa viikolla pääsin käymään Afrikassa tällä tavalla. Olin siellä siskoni kanssa. Jostakin syystä eksyin heistä alkuunsa. Minulla ei ollut mitään tietoa missä olen ja mihin päin lähtisin. Ei ollut myöskään kännykkää, miten heihin ottaa yhteyttä. Yhdessä välissä olin katsomassa paikallista taitelijaa, joka spraymaalilla maalasi erilaisia tauluja, tosi mauttomia. Taitelija oli kuitenkin erittäin tietoinen itsestään ja taiteestaan. Hänella oli lapset, 3kpl, työpajassa mukana. Se ihmetytti. Sellaisessa kemiallisessa höyryssä joutuivat olemaan. Nuorin heistä, n. 4v, näytti todelta sairaalta ja imi tuttipulloa koko ajan. Lopulta löysin suomalaisia turisteja, jotka neuvoivat mulle hotellin, jossa voi yöpyä.

DD oli muuten kanssa Afrikassa tuolloin, mutten nähnyt sitä, enkä ollut yhteydessä. DD oli kirjoittanut kotiporukoille ensin jotain selkäsäryistä ja toisessa kirjeessä kotiporukoille ilmoitti, että selkä on parantunut.

Yksi yksityiskohta oli kissa, joka oli erittäin vilkasliikenteisen tien toisella puolella. Se piti saada samalle puolelle kuin minä. Todennäköisyyksien mukaan kissa olisi jäänyt auton alle ja kuollut, jos olisi tien ylittänyt. Unessa, tietenkin, kissa kuitenkin onnistui ehjänä kävelemään autojen välitse tien toiselle puolelle. Oisko se ollut sun kissa Temssi, joka oli vähän lähtenyt matkustamaan?

Oikein mukavaa iltaa Temssille!
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Kaikenlaista turinaa ja porinaa