Tulevaisuuden toiveet

Aihe vapaa

Tulevaisuuden toiveet

ViestiKirjoittaja fedja » 24 Touko 2012, 16:13

Kiinnostaako osallistua seuraavaan: ketjuun osallistuja laittaa yhden toiveen tai unelman tai asian, jonka haluaa toteutuvan tai jonka haluaa toteutuvan 1 kk, 1 vuoden ja 5 vuoden sisällä. Nämä toiveet voi päivittää vaikka joka päivä tai silloin, kun jaksaa.

Minä voin aloittaa
1 kk
* kunnollista hoitoa niskaan osteopaatilta tai cst-terapeutilta
1 vuosi
* parempi fyysinen kunto
5 vuotta
* omakustanteinen kirja, jossa omia runoja ja valokuvia
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja fedja » 25 Touko 2012, 09:42

Jansku, meitsi tunsi itsensä luuseriksi, kun sää haluat 5v päästä tehdä töitä ja mää jotakin ei-niin-tärkeää ja "turhaa", kuten kirjoittaa runoja :D. Ilmeisesesti mielessäni arvotan edelleen taiteen tekemisen "ei kunnon työksi".

1 kk
* parempi fyysinen kunto = vähemmän kiristyksiä
1 v
* kokonaisvaltaisesti helpompi fyysinen olo = lievemmät kiristykset ja hyvä suolisto
5 v
* Kirjoittaa tarina tai pikku tarinoita kirjaksi asti

Jansku, mää pilkoin noita omia pienempiin osiin. Pitäisiköhän tavoite pilkkomisen jäkeen olla joku noista alitavoitteista tuollaisen ison tavoitteen sijaan? Tai pitäisiköhän laittaa kuukauden tavoitteeksi kolme tärkeintä?

Parempi kunto
* lievemmät kiristykse
* suolisto-ongelma heitetty takavasemmalle
* väsymys lievempi
* olen testannut Minirinin
* olen saanut fysioterapiaan maksutahon
* olen oppinut toimimaan paremmin oman jaksamisen mukaan

Kokonaisvaltaisesti parempi olo
* edelliset +
* Olen oppinut paremmin hyväksymään vammani, enkä häpeä ja piilottele sitä missään tilanteessa, jossa minun pitää kertoa rajoitteeni ja pyytää ottamaan ne huomioon
* uskallan sanoa, että nyt pitää lopettaa, vaikka se vaikuttaisi muidenkin tekemiseen
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja anzqu » 26 Touko 2012, 19:28

1 kk:
- Kivut kuriin! Kipulääkityksen tarkastus ja jatkuva fysioterapia

1 v:
- Elämä balanssissa. Vaivat ja elämä löytäneet tasapainon, riippuvuus muista vähäisempää.

5 v:
- Työpaikka ja työtehtävä, josta nautin ja saan paljon itselleni.
anzqu
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 01 Kesä 2012, 23:14

Jansku. Joo. Luultavasti olen jollain tasolla luopunut siitä, että pystyisin tekemään töitä, mutta en kokonaan. Tällä hetkellä tärkeää, että sais elämän jotenkin uomiinsa ja ettei elämä olisi ajelehtimista. Neuropsykalla kävin tänään ja hän ehdotti minulle samaa, mitä minä tässä ketjussa. Että säännöllisesti laitan ylös, mitä haluan ja toivon ja sitten pitkässä juoksussa katson mitä olen halunnut eniten. Koska vamman takia tunnepuoli juoksee välillä eteen ja välillä taakse. Se mitä eilen halusin kovasti, en tänään haluakaan ollenkaan. Hahmotappa siitä sitten, mitä haluaa. Tärkeintä on nyt, että pikku hiljaa tulee sellainen olo, että elämä on enemmän hallinnassa ja kokonainen.

1 kk:
- Saan järjestettyä asiat Hkiin reissua varten ja myös perillä
( Positiiviselta vaikuttaa )

1 v:
- Paremmassa fyysisessä kunnossa. Kiristykseen löytänyt konsteja ja suolisto paremmassa jamassa. Tyytyväisempi mieli, ja helpompi ja kevyempi olo. Helpompaa elämää.

5 v:
- Olen löytänyt elämään mielekkyydeen. Koen elävän jotenkin kiinni omassa elämässäni, enkä koe enää ajelehtivani päivästä toiseen, vuodesta toiseen.
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Nasu » 01 Tammi 2013, 12:04

Nasukin laittaa tähän toiveitansa vuoden ensimmäisen päivän kunniaksi. Edellinen vuosi meni pienin parannuksin entiseen - lähinnä olen yrittänyt treenata tuota psyykkistä puolta kestämään paremmin oireita, byrokratiaa ja sen sellaista :)

On se vain niin kumma, kuinka voimakas ihmisen muisto terveestä kehosta on. Nasu nukkuu yöt melko oireitta (no, ei nyt ihan, mutta suhteellisen hyvin), joten vamman ja sen tuomat haitat joutuu kohtaamaan uudelleen joka aamu - ja joka kerta ne ovat jonkintasoinen pettymys.

Mutta niihin tavoitteisiin:

1 kk: Saisin Orton-kuntoutukseni (2. jakso alkaa huomenna) sellaiseksi, että pystyn sen vammani kanssa suorittamaan ja siitä on minulle hyötyä. Ensi viikolla alkavan vesivoimistelun toivon muodostuvan hyväksi rutiiniksi, jota oireeni eivät ainakaan estäisi.

1 vuosi: Kuntoutukseni (treeni ym.) saisi alkaa purra kroppaani edes osittain. Paikka fysiatrian polilta (esim. puolivuosittaisten kontrollikäyntien muodossa) voisi aueta viimein.

5 vuotta: oireeni olisivat lieventyneet siten, että pääsisin työelämään edes jollakin tavalla. Muutoin minulle olisi järjestynyt työkyvyttömyyseläke. Kivut, jumitukset ja huimaus saisivat jo tuolloin olla esim. puolittuneet.
Nasu
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 01 Tammi 2013, 16:54

Toivottavasti Orton pystyy nyt vastaamaan tarpeisiisi paremmin Nasu!
anzqu

ViestiKirjoittaja anzqu » 01 Tammi 2013, 17:08

Tehdäänpä tarkastus näin 6kk kuluttua.
anzqu kirjoitti:1 kk:
- Kivut kuriin! Kipulääkityksen tarkastus ja jatkuva fysioterapia

-> Kipulääkitystä on tarkastettu jo kolmesti(?) ja kivut vaan ovat ja pysyvät. Alar-ligamentti vaikuttaa menetetyltä, ligamentti oli paksuuntunut eikä tämän vuoksi tee enää tehtäväänsä. Jäykistysleikkaus on kuitenkin toisaiseksi poissa laskuista. Fysioterapia on jatkunut keskeytyksettä jo 4kk sain juuri uuden 15x maksusitoumuksen tk:sta! Laitoskuntoutus Ortonissa on alkanut!!
anzqu kirjoitti:1 v:
- Elämä balanssissa. Vaivat ja elämä löytäneet tasapainon, riippuvuus muista vähäisempää.

-> Elämän balanssiin saaminen on meneillään. Haussa vammaispalvelulain mukainen kuljetuspalvelu asiointi- ja virkistysmatkoihin, Kelalta myönnetty toistaiseksi voimassa oleva erityisajoneuvon käyttöoikeus. TE-toimisto laittaa alkuvuodesta pystyyn asiakasyhteistyöryhmän, jossa yrittää saada terveyskeskusta sitoutumaan neuropsykologiseen kuntoutukseeni, sillä Kela eväsi sen Ortonin kuntoutuksen ajaksi.
anzqu kirjoitti:5 v:
- Työpaikka ja työtehtävä, josta nautin ja saan paljon itselleni.

-> Työpaikkahaave ei vaikuta kovin realistiselta, sillä matkalla ehti tulla aivovammadiagnoosi. Ehkä kevyt osa-aikainen työ voisi jossain vaiheessa tulla kysymykseen.
anzqu

ViestiKirjoittaja lissukkee90 » 29 Huhti 2013, 16:59

Toiveenani olisi:

1kk= löytää joku pätevä fysiatri/kuntoutuspaikka, löytää apu tähän oloon!

1 vuosi=saada mukava työ josta nautin ja jota pystyn myös tekemään! Parempi fyysinen kunto.

5 vuotta= oma asunto avopuolisoni kanssa, reissailuja ja työkokemusta & kaikista eniten: saada ELÄMÄN ILO ja että jaksaa tehdä asioita!

:)
lissukkee90
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja lentis » 29 Heinä 2013, 22:25

Yritän nyt oikein miettiä tätä...

1kk: Toivon selkeän ratkaisun osatyökyvyttömyyden ja sairasloman jatkon välimaastosta.
1v: Toivon tiedon vammani todellisesta laadusta ja loppuelämän mahdollisuuksista.
5v: Unelmoin antoisasta, kohtuullisen kivuttomasta elämästä jonkin innostavan asian parissa.
lentis

Paluu Kaikenlaista turinaa ja porinaa