Omat tiedot sairaalasta

Aihe vapaa

Omat tiedot sairaalasta

ViestiKirjoittaja Sätkynukke » 24 Touko 2012, 10:53

Sellanen kysymys et mitä kaikkea täytyy laittaa pyyntöön kun haluaa omat tiedot sairaalasta? Täytyykö olla kauheenkin tarkka selostus et varmasti saa kaiken haluamansa vai riittääkö vaan et kaikki mahdolliset tiedot niiltä ja niiltä päiviltä?

Sätkis
Sätkynukke
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 24 Touko 2012, 13:41

Ei tarvi tietää päiviä, mutta osasto tai poliklinikka pitää tietää. MRI, CT ja Rtg lausunnot pitää pyytää erikseen. Kuvat saa yleensä cd:lle, mutta kuvatkin pitää pyytää erikseen.

Kojootti myös mainitsi lääkärilehdet, joista mä en aiemmin tiennyt mitään. Pitääköhän ne pyytää osastoittain myös.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja kojootti » 24 Touko 2012, 19:21

Mainitsemani lehdet on hoitosuunnitelma lehtiä joita polit (mukaanlukien päivystyspolit) käyttää. Sinne kirjaavat kaikki jotka sivuilla käyvät. Löytyy mielenkiintoisia juttuja :wink: . Ne sain aina kyseisen poliklinikan osastonhoitajalta pyydettäessä. Myös vuodeoasatoilla hoitajat kirjaavat kaikki ylös. Niitä sivuja ei saa kuin pyydettäessä esim osastosihteeriltä tai osastonhoitajalta. Lääkärien epikriisit saa aina jostain syystä helpommin.
kojootti
kojootti
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 24 Touko 2012, 19:26

^Tuo pitäisikin pyytää keskussairaalan päivystyspolilta, niin näkyisi mitä ihmettä siellä oikein sompailtiin kun toka kolarin jälkeisenä aamuna minut sinne kärrättiin. Olivat ottamassa neurologiselle vuodeosastolle sisään, mutta sitten kirurgi ihmeparansi minut ja baaritaksilla tullut niskavammapotilas kotiutuettiin kävelevänä... Hoitajilla oli meinaan ihan eri hoitosuunnitelma kuin tällä kirurgilla, joka tuskastui kun ei ollut mitään leikattavaa :?
anzqu

ViestiKirjoittaja kojootti » 24 Touko 2012, 19:30

Joo ilman muuta. Hoitosuunnitelma lehtiin kirjataan tosiaan KAIKKI ylös, myös puhelinsoitot. Ja niihin kirjaavat hoitajat, sihteerit ja joissain paikoissa myös lääkärit. Vähän pitkin hampain mulle neuronpolilta annettiin ne lehdet mutta käsittääkseni niillä ei ollut muuta vaihtoehtoa :?: :!:
kojootti
kojootti

ViestiKirjoittaja anzqu » 24 Touko 2012, 19:51

Haa! Ensiavun lääkärin nimenomaan soitti keskussairaalan päivytyspolille, että tulossa olisi kolaritapaus, jolla on aiempi kolari ja niskavamma lähihistoriassa ja kädet on toimimattomat ja ohjeisti hoitajat yliopistollisen sairaalan neurokirurgin mukaan tekemään mri tai ct-kuvauksen ja siirtämään yliopistolliseen sairaalaan jatkoihin. Ja tosiaan, hoitajat olivat kärräämässä suoraan osastolle, kunnes kirurgi puuttui asiaan ja kumosi suunnitelmat kokonaan ja sydänfilmin ja verenpainen mittauksen jälkeen hyppyytti lavetilta ylös, käskytti kuin armeijassa perusneurologiset testit ja kotiutti käsien ottaa Buranaa.

Että mahtoikohan tuo ensihoito vähän ontua... :roll:
anzqu

ViestiKirjoittaja Sätkynukke » 05 Kesä 2012, 13:58

Hyvä linkki Jansku, cheers. Sen verran kysäsen vielä et saako siis kaikki mahdolliset tiedot sillä että laittaa rastin ruutuun? Eli siis jos haluan tiedot osastolta Puusilmä päivältä 5.6.2012 niin kaikki epikriiseistä verenpaineen lukemiin tulee kotiin vai? (...mä tarviiiin rautalankaa :roll: ...)

Ja huomatkaa myös, miten upean aikaansaava mä olen. Eihän tosta alkuperäsestä kysymyksestä ole kun what.. kaksviikkoa noin.. Hiton hitaasti mutta vit..sin varmasti. Kyllä mä ne paperit vielä hankin, even if it kills me. At this rate.. it propably fuckin´will. But mind about that we shall not for there is only but time left in this miserable world of broken.. necks. And for those of you who might question my sanity I say.. umm.. it´s that time of the month..?.

Voi voi, nyt läks lapasest.
Sätkynukke
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Paluu Kaikenlaista turinaa ja porinaa