Alariavammat, aivovammat/ muut kuin niskaleikkaukset???

Aihe vapaa

Alariavammat, aivovammat/ muut kuin niskaleikkaukset???

ViestiKirjoittaja kojootti » 15 Huhti 2011, 12:53

Olisin kiinnostunut onko joukossamme näillä vammoilla ja kaularangan retkahdusvamma potilailla sellaisia joille on jouduttu tehdä joku leikkaus vammautumisen jälkeen. En tarkoita esim niskaleikkausta vaan ihan esim vaikka umpisuolen poistoa tai sappileikkausta??

Aihe kiinnostaa siksi, että miten anestesia(nukuttaminen) onnistuu kyseisten vammojen takia??? Miten intubaatiotuubin laitto kurkkuun vaikuttaa kallonpohjaan/kipuun? Miten anestesia vaikuttaa lukemattomiin oireisiin??

Joudun kenties leikkaukseen tulevaisuudessa.
kojootti
kojootti
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Ippe » 15 Huhti 2011, 15:53

Olen ollut tapaturman jälkeen viidessä eri leikkauksessa.
Kaikkiin mennessäni olen maininnut tuosta niskavammasta. Yhden leikkauksen jälkeen tuli "epämääräisiä ongelmia", tai siis kirurgi totesi, ettei niissä ole mitään logiikkaa. Fysioterapeuttini arveli silloin, että anestesiassa on jotakin tapahtunut ja intubaatiotuubia laitettaessa ei ole otettu niskavammaa huomioon. Tuli mm. aivan käsittämättömät alaselkäkivut ja kävely oli hankalaa. Jouduin turvautumaan kyynärsauvaan usean viikon ajan, koska oikea jalka oli aivan hervoton.

Sappirakon poistoleikkaukseen mennessäni menin leikkuriin saakka tukikauluri kaulassa varmuuden vuoksi. Silloin minua käsiteltiin erikoistapauksena ja leikkauksessa oli mm. kaksi anestesialääkäriä mukana. Se oli ainoa kerta, jolloin ei tullut edes nielu kipeäksi.
Ippe
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja kojootti » 15 Huhti 2011, 17:06

Tätä juuri epäilinkin, että eivät aina ota tosissaan. Hyvä tietää, onneksi mullakin on tukikauluri. Sitä kummasti muuttuu "sairaaksi" kun sen laittaa kaulaan :?
kojootti
kojootti

ViestiKirjoittaja kojootti » 18 Huhti 2012, 19:35

Onkohan muita jotka ovat olleet leikkauksessa vamman jälkeen??

Luultavasti joudun loppukesällä gynen puolen leikkaikseen ja itse leikkaus ei pelota vaan tosiaan se mitä oireita nukuttaminen ja intubaatiotuubin laitto aiheuttaa :?

Olen kyllä joka käänteessä asiasta maininnut ja onneksi tunnen talon anestesialääkärit, että tiedän kenen annan itseni nukuttaa.

Ärsyttävää :evil:
kojootti
kojootti

Paluu Kaikenlaista turinaa ja porinaa