Kunhan porisen

Aihe vapaa

ViestiKirjoittaja fedja » 02 Elo 2009, 18:46

Suap nähdä. Siellähän tarjottiin oikein kunnon kuuria. Ilmeisen hyvät kokemukset suosittelijalla, kun koko päivän kuuria ehdottelee.

Sauna on kokeiltu, terva on kokeilematta. Pitäisikö sitä tervaa syödä vai pitäiskö siinä uida.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Vaiko

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 02 Elo 2009, 22:17

Sekä syödä että uida? :)
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija

Nyt on meitsin vuoro valvoa

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 02 Syys 2009, 04:00

Ei nukuta... Mitäs sit tekis. Oon ny ravannut vessassa, syömässä ja treenaamassa about 5 kertaa ja edelleenkään ei nukuta. Ja ois vielä nälkä... Ehkä meen vaihteeks syömään. ;)
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa

sydän pärkkkhele

ViestiKirjoittaja tomssu1 » 26 Marras 2009, 11:09

Kirjoitanko, ei huvita, eiku kirjotan, ääh.

Jassoo, olo on ollut no, muutamia viikkoja niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin heikko, että ei oikein pystyssä jaksaisi olla.
Kävin sitten lääkärissä ja otettiin verikokeet, josko tulehdusta tai kilpparit tai verensokerit tai jotain. Ei mitään. Terve kuin pukki ja veriarvot niin hyviä, että vois kateutta aiheuttaa :P

Tuo jaksaminenhan on ollut jo vuosia semmonen kysymysmerkki. Ei voi tehdä sitä ja ei voi tehdä tätä. No jos mä nyt vähän tolleen ja sitten vaan makaan, ei siinä mitään.
Nyt ei meinaa jaksaa keittiöön raahautua.

Lääkäri tietysti kysyi, että mitenkäs onko masennusta? No ei ole. Mieli on hyvä mutta kroppa jarruttaa menoa. En anna senkään nousta mieltä kolistelemaan.

Lääkäri siihen sitten, että sen täytyy johtua sydämestä. Ahaa! Joskus on mielessä käynyt jotain ton suuntaista mutta olen aina ne työntänyt takaraivosta ulos.

Verenpaine onkin ollut matala ja sen olen tajunnut aiheuttavan heikotusta. No mikäs siinä, lähete kardiologille. Tonne arvauskeskukseen en ihan heti lähde. Eli yksityisesti.

Jostain syystä tuossa pikku flunssan jälkeen olo oli vielä heikompi ja sydän jytkytteli ihan omaan tahtiinsa ja yritti vissiin rinnasta uloskin. Jotain lyöntejä tuppaa jäämään väliin.
Pari viikkoa kesti ymmärtää, että saunastahan se sydän innostu tai hermostui.

Kardiologi sitten sanomaan, että selkeä rytmihäiriö, ei vaikuta läppävialta, ehkä vajaatoimintaa (kuulinko ton oikein vai sekoitinko?) Sydän vaikuttaa myös suurelta, olen aika siro ihminen muuten. No en viitsi mainita isoa nenää ja suuria jalkoja ja ja ja.

Mulle laitetaan maanantaina Holter-laite, eli lätkät rintaan, kotiin ja kerätään vuorokauden mittainen jakso sydämen hötkyilyistä.
Pitää tehdä sitä mikä sydäntä erityisesti hötkyttää. Edellisenä päivänä saunaan ja kun laite on rinnassa ja jos vielä hengissä oon, niin yksi siideri ja tulee semmosta käyrää, notta.

Mulla on varmaan päässä vikaa kun en ole paniikissa. Se vaan on herännyt mieleen, että ehkä osa mun oireista näinä vuosina onkin johtunut sydämestä.
Heikotuskohtaukset ainakin, väsyminen...enkö mä lääkärissä yrittäny näistä puhua jo aikaa sitten ja aina vaan tyrkytettiin sitä perhanan masennusta. No, siinä se tuli sanottua.
Ei saa katkeroitua ja totuushan ei ehkä koskaan selviä. Nyt pyritään saamaan akka edes siihen kuntoon, että pääsee sängystä nousemaan ihan ilman maailman keikahtamista.

Eilen yritin kolmesti nousta istumaan, hetken päästä oli niin sairaan tautisen huono olo, että köllähdin takaisin sänkyyn. Tajusin sitten, että täytyy makuullaan vähän jumpata verta kierroksille ja sitten vasta yritetään istua. Sehän toimi.

Pidetääs peukut pystyssä, että löytyy vain semmonen pikkuvika, jonka voi pillerillä taltuttaa. Sitten aletaan taas kuntouttaa itteään sängystä pois.
tomssu1
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 26 Marras 2009, 12:39

Mä ihailen sun asennetta ja sinnikkyyttä! :) Ja vastaan myöhemmin enemmän. Oli vaan sanottava tuo! :D
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 26 Marras 2009, 17:47

Toivottavasti vika korjaantuu, tomssu! Vaikka vakavista aiheistakin kirjoitat, niin vähän väliä hymyilyttää, kun kirjoitat niin humoristisesti. Sun tekstejä on aina mukava lukea! :D

Toivottavasti saavat taas lisää virtaa "akkaan"...
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tomssu1 » 26 Marras 2009, 18:46

Töpseli seinään ja menoks :lol:

Huumori on semmonen asia, että sillä mennään monet mutkat suoriksi. On sitä joskus itkettykkin hetken aikaa mutta se tuntuu pidemmän päälle niin pahalta, etten ikäänkuin jaksa itkeä.

Ymmärrän silti, että moni ihminen myös masentuu ja ahdistuu. Voihan se mullakin vielä eteen tulla. Silloin eletään sen mukaan.

Kymmenvuotias eilen kysyi, että "voitko sä kuolla yhtäkkiä"?
Vastasin: "kaikki me voidaan ihan yhtäkkiä kuolla mutta ei sitä kannata ryhtyä odottelemaan. Eiköhän odotella vastauksia kokeista ja elellään eteenpäin".
Sanoin vielä, että äiti tarvitsee ihan oikeasti apua nyt eli jos pyydän jotain tuomaan niin olis tosi kiva jos reippaasti juokset pää kolmantena jalkana.

Pieni käsi taputteli hartiaani... Tuo poika on sellainen herkkis, että joka aamu ja pitkin päivää tulee halimaan ja tarvii koskettelua runsaasti. On se niin inana, niinkun on nuo isommatkin mötkylät.

Aamulla tuli jugurtti sänkyyn 8) :D Palvelu pelaa.
Pitäskö muuten hankkia rollaattori ja virittää siihen joku moottori :twisted: Näin helppoa on heittää ajatukset äärimmäisyydestä toiseen :P
tomssu1
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 26 Marras 2009, 20:12

Sulla on kyllä kunnioitettava asenne, ihan niinkuin TV sanoi! Kiva kuulla susta, tomssu! :P :P :P
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja fedja » 01 Joulu 2009, 18:36

Mukavan kuuloista sinulla lasten kanssa ü.

Kirsikka. Onko sinulla tehty koskaan vuorokauden testausta autonomisen hermoston seurantaan? Monesti retkuaivovammaisille sellainen tehdään. Orton teettää ne työterveyslaitoksella. Nuo sydänperäiset oireet voivat olla hermostoperäisiä. Toivottavasti eivät ole sinulla sydänperäisiä.

Voiko olla, että jatkuvasti rasitat itseäsi huomaamatta liikaa? Aivovammaisellehan voi olla vaikea ymmärtää, että tarvitsee ihan mielettömästi lepoa. Sitä enemmän mitä pahempi vamma.

Joskus, kun jaksat, niin kannattaa harkita Insure-kuntoututukseen hakeutumista Kelan kautta.

Toivottavasti tilanne helpottaa.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 01 Joulu 2009, 19:16

Tulipa viime lauantaina oltua PAHOILLA teillä. :P :wink: :P Tosin viime kerrasta on vuosia ja tälläkin kertaa olin autolla, joten ehkä oli syytäkin. Piipahdin nimittäin pariksi tunniksi kaverin synttäribileihin, ja siellä oli talo täynnä populaa ja mehua kovasti nautittiin ja skruudattiin. Ja oli siellä aikuisten jaffaakin tarjolla...

Talon toisessa päässä oli karaåke-nurkkaus ja tuli sitten käytyä sielläkin. Samalla päätin, että muutaman vuoden laulutauko on ohi. Treenaamattomalla äänellä kun ei pystynyt korkeelta vetelemään, ei vaan äänilihakset totelleet. Muutama vuosi sitten tuli vedettyä samassa paikassa Neon2:n Kemiaa-biisikin - eli tämä: http://www.youtube.com/watch?v=uPHczPbu ... re=related - aika suvereenisti, korkeimpia kohtia myöden. Siitä jäi silloin aika makeat fiilikset, kenelläkään muulla ei nimittäin ääni kestänyt niitä korkeimpia kohtia alkuunkaan. Tällä kertaa mulla ei sitten ollut mitään asiaa paljon yli puheäänen korkeuksilla laulaa... :evil: :twisted: :evil:

No, se tietää sitten vaan treeniä treeniä treeniä. Ensimmäisenä täytyy hakea laulukamat ja mikrofonit kaverin treenikämpiltä pois ja virittää ne taas omaan käyttöön. Ugh! Olen puhunut. :)
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja fedja » 01 Joulu 2009, 20:37

Hienoo! Nyt sitten jäädään pienen treenaustauon ja laitteiden virittämisen jälkeen odottelemaan DD:n Youtube-videoita. :roll: [/quote]
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 01 Joulu 2009, 20:39

fedja kirjoitti:Hienoo! Nyt sitten jäädään pienen treenaustauon ja laitteiden virittämisen jälkeen odottelemaan DD:n Youtube-videoita. :roll:

Hmmm... missäs kohtaa mä sellaisia olen luvannut? :shock: :?: :shock:
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja CH » 01 Joulu 2009, 21:02

muutama vuosi sitten tuli vedettyä samassa paikassa Neon2:n Kemiaa-biisikin - eli tämä: http://www.youtube.com/watch?v=uPHczPbu ... re=related

Tulipa klikattua linkkiä ja kuunneltua toikin biisi pitkästä aikaa! Muistan, miten mua ärsytti ala-asteiässä, kun kaikki tytöt fanitti hysteerisinä Neonkakkosen pitkätukkia :D Toinen ärsyke mulla noina aikoina oli Ressu Redford. Mutta 15 v myöhemmin, kun Ressu ja Neonkakkosen tummatukka esiintyivät duona Maria-showssa, oli pakko myöntää, että jätkät kuulosti yhdessä hyvältä! :)
CH

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 01 Joulu 2009, 21:22

Hahhaa, sun olis pitänyt nähdä pikku Ressu aikanaan Kårenilla! Siellähän kundi pyöri aina sellasessa "muodikkaassa" haalaripuvussa...

Enivei, mulla kolahti Neon2:n veisut kyllä heti alkuun, vaikka pääosin tulikin kuunneltua raskasta rokkia. Jotenkin se laulupuåli erityisesti kolahti meikäläiseen. Ugh!
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 04 Joulu 2009, 19:53

Tulipas taas opeteltua uusi hyödyllinen taito! :D :D :D Nyt osaan liikuttaa kallon päällä olevaa ihoaluetta eteenpäin. Sen tuntee parhaiten, kun laittaa käden hiuksien päälle. Vau! Tästä taidosta on varmasti tulevaisuudessa hyötyä... :wink:

Edelleen olen kateellinen velipojalle eräästä toisesta hyödyllisestä taidosta. Kaveri nimittäin osaa liikuttaa korviaan. Sitä mä en ole vieläkään onnistunut opettelemaan... :evil: :evil: :evil:
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Kaikenlaista turinaa ja porinaa