Kunhan porisen

Aihe vapaa

Kunhan porisen

ViestiKirjoittaja fedja » 20 Huhti 2009, 14:31

Pitäisikö mennä jo aamupalalle. Mulla meinaa mennä vähän överiksi tää anatomian innostus. Aamusta asti niska paskaksi netissä - tyyliin.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 20 Huhti 2009, 14:40

Fedja, ois parempi tulla kuntoon, että voit lähteä lääkikseen, erikoistua yläniskan anatomiaan ja MRI-arvioihin. ;) Ei. hyvä vaan, että on linkkejä yms. täälläkin. Enemmän tämän foorumin lukijat näkee niskan rakenteita erilaisista mallinnuksista kuin moni fysiatri ikinä... ;) ;)

Mä oon itte aatellut vetää avoimessa esim. anatomian, biologian ja fysiologian perusopinnot ja lähteä Floridaan opiskelemaan Upledger-instituuttiin CST-niskaspesialistiksi!
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja lumiukko » 21 Huhti 2009, 15:15

Olen myös huomannut että täällä on ja saa tosi hyvää tietoo tosta anatomiasta. Kiitos vain teille jotka jaksatte tutkia ja hakea tietoa.

En tiedä viime yönä heräsin ja nieleskelin ihmeellisesti. Jotenkin outo juttu, ja sit nää painajaiset joita tulee nähtyy myös (liekö Propralin syytä) vai mikä mut unet ovat aika sekavia. Ei aikaisemmin ole ollut tätä ilmiötä.
Aattelin tosta nieleskelemisestä et voihan siinä vielä käydä niinkin et nielasen oman kielen joku yö. Ja se on kait sitte siinä tää elämä..

Pää on pökkyrällä lääkityksestä jota olen ottanut taas, et selviän tästä päivästä jotenkin.
Onko muilla kokemuksii tosta nielemisestä nukkuessa? Mietityttää todella mikä on vielä edessä.
Ota neuvoja kaikilta, mutta päätä itse.
lumiukko
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 21 Huhti 2009, 17:46

lumiukko kirjoitti:Onko muilla kokemuksii tosta nielemisestä nukkuessa? Mietityttää todella mikä on vielä edessä.

Sellaisesta on, että on nukahtamaisillaan ja havahtuu siihen, ettei ilmaa mee sisään ja korisee. Ja ei ole kielestä, vaan kurkusta johtuva. Samaa on joskus ihan pystyssäkin, että hengitys korahtaa ja ei kunnolla saa henkeä.

Hyvä jos noista anatomia-linkeistä on iloa. Mää sain tosi huonoon kuntoon itteni tuolla innostumisella. No, toisaalta. Tajusin, että minähän olin tuossa välillä jo vähän paremmassakin kunnossa.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja lumiukko » 21 Huhti 2009, 20:40

Älä rasita itseesi liikaa, muista kuunnella koko kehoo mitä se milloinkin ilmoittelee. Itsellä ainakin on pitänyt alkaa todella perehtyy tähän kuuntelemiseen ja tulkitsemiseen mitä missäkin tuntuu ja kuuluu.
lumiukko
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Kunhan porisen

ViestiKirjoittaja fedja » 18 Touko 2009, 20:18

Ja horisen...

Jäinköhän mää jo junan alle. On jotenkin sellainen olo. Naattina vaan makaan tuolla sängyn pohjalla.

Oli tänään 2.5 tuntia kestävä kinesiologinen hoito, niin ei kai tuo toisaalta ole ihmekään.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja lumiukko » 18 Touko 2009, 21:29

onpas taas ollut pari päivää mielenkiintoista elämää..
huimaa välillä aika pahasti, eilen illallaki tuli hätä ku laitoin makuulle ja silmissä alkoi pyörii maailma. Ihan huuto pääsi.

Tämmösii täällä tällä kertaa.. toivotaa parempaa huomista. Viikonloppu oli aikalailla rankka pitkän automatkan takia. Mutta tulipa nähtyy suomee. Matkailuhan avartaa vaikka kärsimystä on tiedossa.
lumiukko
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Noh...

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 18 Touko 2009, 23:04

lumiukko kirjoitti:Tämmösii täällä tällä kertaa.. toivotaa parempaa huomista. Viikonloppu oli aikalailla rankka pitkän automatkan takia. Mutta tulipa nähtyy suomee. Matkailuhan avartaa vaikka kärsimystä on tiedossa.

No, toivotaan, että se oli sen arvoista! SIis matkustaminen. Itsekin tulee aina verrattua hauskaa ja sen seurauksia. Vuoden valitsen seurausten välttelyn, mut nyt oon alkanut ittekin vaan elää enemmän ja sit kärsinyt seurauksista. Mutta toisaalta oon myös huomannut, että ei onneks enää yhtä pahasti rankaise, kuin aiemmin. Kai siitäkin voi iloita?

Missäs päin matkailit Lumppari? :)
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja lumiukko » 19 Touko 2009, 11:53

Ajeltiin täältä pohjoisesta Savonlinnaan. Matkaa tuli keikalle 1365 km. Mukava reissata vaikka tietää et kärsiä saa. Ja vaihtuu seinät välillä, ahdistaa näit samoi seinii kattella niin kummasti taas jaksaa jonkun aikaa.

:wink:

Nytkin olo ei mikään hyvä mut koetan jaksaa ja hoidella näit kotihommii. Koska ei näitä muutkaan tee jos en minä. ARG!!!! Ärsyttääki välillä mut ei auta.
lumiukko
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Mää paranen.

ViestiKirjoittaja fedja » 19 Touko 2009, 17:49

Huipsista Lumiukko. Olipa pitkä matka. Ihmekkös tuo, jos tuntuu.

Täällä kalvot alkoivat antamaan periksi, siis joustamaan, tuolla syvällä niskassa ja päässä eilen. Eli alan selvitä 3-4 vk täysjankkiputkesta: hermostotulehduksesta, lääkekokeilusta ja lisäshokkia niskaan aiheuttaneesta pyöräilystä möykkyisessä maastossa. Nyt pääsen taas treenaamaan ja pumppaamaan kalvostoa. ü ü ü

Mää sain Kinesiologia-hoidosta kotiohjeeksi syödä tyrniä ja E-Epaa 5vk. Nyt olen juonut Tyrnimehua monta lasillista. Koko ajan vaan tekee mieli juoda lisää.

Tuli myös ajatustreenejä kotitehtäväksi 3 viikon ajaksi.

Ja energiaa sai hoidosta taas ja luottamusta tulevaan + ihanan lämpimän halin hoitajalta lähtiessä! Sellaisen oikein kunnon lämpimän rutistuksen ja toivotuksen, että kaikki menis parempaan päin.

Hoitaja myös kertoi jostakin taitavasta kiropraktikosta, joka koputteli kalvoja ja paransi tällai sairaita. On tehnyt kirjan Keho tekee ihmeitä. En tiedä onko hörhöilyä, mutta en välitä ü. Vois tuon silti kuunnella.

Mää paranen! Jos en kokonaan, niin ainakin osittain! Sen välin, kun paranen, yritän vain sietää tuota kaameata ja jatkuvaa kovaa kiristystä kallon sisässä. Sanon itselleni mielessä, että koita kestää, koita kestää, ei tää loppuikää kestä. Vaikka siellä on iso kasa arpeutumaa, niin uskon, että se tuolta syvältä sulaa vähitellen hyvässä hoidossa ja ajan kanssa. Ainakaan se ei sieltä lähde mihinkään, jos en usko.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja lumiukko » 19 Touko 2009, 19:41

Kerropa Fedja sitten kun olet kuunnellut kirjan et kantsiiko lukea. Mielenkiintoiselta kuulosti.

Joo, kankeeta on oleminen vieläkin mutta eiköhän se tästä muutu taas vointi johki suuntaa.

Miten on Fedja joko olet kokeillut sitä Back On Trackiä? Oliko hyvä?
lumiukko
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Oon lukenut

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 19 Touko 2009, 20:10

Mä oon lukenut ton kirjan ja voin kyllä suositella ihan hyvillä mielin. Ei ole hörhöilyä, vaan kuvaa enemmänkin sitä, miten potilas voi omilla valinnoilla vaikuttaa paranemiseensa.

Andrew Weil on muuten lääkäri. Ihan jees asiaa kirjassa, mutta Fedja, sä taidat jo elää sen ajatusmaailman mukaan... ;) Siis sekä asenne- että mm. ruoka-asioiden tasolla. Siinä oli lopussa aikas paljon ravintojuttuja. Etenkin kaiken maailman myrkyistä hän höyrysi. Mm. hanaves pitäis aina keittää, jäi mieleen.., ;)

Mutta hyvä perusteos, jossa lääkäri vannoo mielikuvitusharjoittelun ja luonnon metodien voimaan. Mielenkiintoista, harvinaista, ihan luettavaa joo-o!
tahdonvoimaa

kirja, back on track

ViestiKirjoittaja fedja » 22 Touko 2009, 13:26

lumiukko kirjoitti:Kerropa Fedja sitten kun olet kuunnellut kirjan et kantsiiko lukea. Mielenkiintoiselta kuulosti.

Miten on Fedja joko olet kokeillut sitä Back On Trackiä? Oliko hyvä?

Joo, mie kerron sitten kirjasta, kun olen sen kuunnellut. Mielenkiintoiselta vaikuttaa. Lähinnä alkuosa ainakin tukee minun omaa ajatusta kehon omista voimakkaista parantavista voimista, kuten TV jo "epäilikin". Siinä kerrotaan esim. osteopaatista, joka hoitaa ihmisiä kraniosakraalijärjestelmää tasapainottamalla. Eli jollakin lailla saman järjestelmän hoitamista kuin mitä kraniosakraalisessa terapiassa ja kraniaalisessa osteopatiassa.

Laitoin Back On Track -kokemuksia vähän tohon toiseen ketjuun.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja lumiukko » 22 Touko 2009, 14:03

Joo, huomasin että olit vastannut toiseen linkkiin. Mahtaakohan kirja olla jokaisessa kirjastossa lainattavissa?
lumiukko
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Andrew Weil

ViestiKirjoittaja fedja » 22 Touko 2009, 14:18

Ainakin täältä näyttää löytyvän kirjastosta.

Weil, Andrew
Keho tekee ihmeitä : kuinka kehosi saavuttaa luontaisen kyvyn pysyä terveenä ja parantua itsestään

- Tällaisia Keho tekee ihmeitä - tyyppisiä kirjoja on varmasti paljon olemassa. Ehkä niiden tehtävä on tukea ihmisen uskoa siihen, että hän voi voida paremmin kuin voi tällä hetkellä.

- Jos on merkittävä vamma ja vaurio, esim. ligamentit poikki, niin ne eivät varmasti uudestaan ala kasvamaan. Mutta, jos on elimistössä shokkia tai kalvostoissa ja aivo/selkäydinnestekierrossa toimintahäiriöitä, niin siihen voi jostakin löytyä apua ja näin saada apua kokonaistilanteeseen.

Pystytkö sää Lumiukko lukemaan? Mulla ei niska kestä lukemista. Jos ei pysty lukemaan, mutta pystyy kuuntelemaan, niin lääkärintodistuksella voi liittyä näkövammaisten kirjastoon. Laitan siitä tuonne toiseen ketjuun.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Seuraava

Paluu Kaikenlaista turinaa ja porinaa