Tänään iloitsin...

Aihe vapaa

Re: Minä

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 13 Touko 2009, 15:15

DirtyDeeds kirjoitti:
tahdonvoimaa kirjoitti:Tänään iloitsin itsestäni. Harva pystyy tekemään parissa päivässä kahteen tieteelliseen kirjalähteeseen perustuvaa esseetä aiheenaan feministinen tiedonkritiikki sovellettuna markkinoinnin tiedeyhteisöön Tampereen yliopiston kauppakorkeakoulussa. Ja kirjoittamaan sitä 11 sivua pääosin puhelimella vaakatasosta. Hyvä minä, nyt taputan itselleni ja lepään loppupäivän. Onpahan opintotuki lunastettu. ;) Opinnot ei ollutkaan edenneet sitten 3 vuoteen...

Waude! Aika mieletön uroteko! :D :shock: :D Mistä sä löydät energian tohon?!? :shock: Multa ei kyllä tollanen suoritus varsinkaan tässä tilassa onnistuis, ei energiat riitä - ehkei kyvytkään... No, onneks on paperit jo taskussa... :wink:

No en kyllä tiedä ittekään. Kun on riittävän kauan vaan ollut, niin on pakko saada tehdä jotain. Ja kun tekee jotain, ei ole aikaa koko ajan funtsia omaa oloaan. Kai tää on sitä mun lääkärin jankkaamaa aktiivisuutta ja mahdollisimman normaalisti elämistä?
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija

Whiplash Helsingin yöelämässä

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 13 Touko 2009, 15:33

Tietääkö joku tästä tarkemmin. Ois ihan mielenkiintoista kuulla, onko tarinassa perää vai onko tämä vain kaverini heittämä urbaanilegenda.

http://taistelijat.blogspot.com/2009/05/whiplash-paljon-muutakin-kuin.html
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja lumiukko » 13 Touko 2009, 21:10

Hatun noston arvonen suoritus Tahdonvoimalle.

Meitsillä ei aina onnistu normi tekstarin kirjoittaminenkaan kunnolla ni vielä joku essee.
Ota neuvoja kaikilta, mutta päätä itse.
lumiukko
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Markkinoinnin herrasmies

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 13 Touko 2009, 21:59

Kiitos Lumppari! Ihmettelen edelleen ittekin, miten mä sain sen tehtyä. No, sain vaan, tein vaan. Ohessa lainaus, jos jotain kiinnostaa lukea enemmänkin Tampereen yliopiston miehisistä kasvoista... ;)

Johdanto

"Onko tiedolla sukupuoli" kysyvät tutkijat Liisa Husu ja Kristina Rolin kirjassaan Tiede, tieto ja sukupuoli (Husu & Rolin 2005). Tampereen yliopiston kauppakorkeakoulun johtamistieteiden laitoksen markkinoinnin oppiaineella on mielestäni miehen kasvot. Ja jos oikein tarkasti asiaa alkaa analysoida, niin löytyyhän sieltä muitakin miehisiä piirteitä.

Esseessäni käsittelen markkinoinnin tiedeyhteisön sukupuolistumisen muotoja ja niiden ilmenemistä käytännössä. Lähestyn asiaa neljän opiskeluvuoden aikana tekemieni havaintojen pohjalta, enkä väitä havaintojeni olevan totuuksia. Ennemminkin käyttäisin termiä perustellut mielipiteet.

Tiedostan, että esseeni on yhtä persoonallinen kuin kirjoittajansa. Tekstini on paikoittain kiihkeää, sillä tarkastelenhan asiaa nuoren akateemikkonaisen perspektiivistä, joka on saanut kokea oman osansa maskuliinisuuden vallasta kyseisellä laitoksella. Räikeän läpipaistavat sukupuolittumisen muodot laitoksellamme saavat minut tarttumaan aiheeseen omakohtaisten kokemusten innoittamina ja ne todella lietsovat feministiajattelua.

Tähän sain lisäpontta Kirsti Lempiäiseltä, joka myös korosti rohkeasti rooliaan feministitutkijana (Lempiäinen 2005, 201) ja piti feministisiä ajatuksiaan ainoastaan hyvänä asiana. Koska nyt ei olla markkinoinnin laitoksella, tämä omien ajatusten, niin tieteellisten kuin idealististen, esilletuonti tuskin aiheuttaa arvosanan alenemista automaattisesti.

Esseeni aiheenvalinnan innoittajana toimi erityisesti kirja Tiede, tieto ja sukupuoli. Tutustuin myös Evelyn Fox Kellerin kirjaan Tieteen sisarpuoli. Johtuen siitä, että löysin Tiede, tieto ja sukupuoli -kirjasta ajankohtaisempaa ja paremmin modernin tiedeyhteisön analysointiin sopivaa tietoa, painottuu lähdekirjallisuudessa ensiksi mainittu teos.

Sukupuolistavat käytännöt markkinoinnin oppiaineessa ja laitoksen toiminnassa

Kautta historian ihmiset ovat liittäneet yhteen miehisyyden ja objektiivisuuden, etenkin miehisyyden ja tieteellisyyden. Miehisyyden ja tieteellisyyden tutkimista on pidetty myyttinä aina 1980-luvulle asti. (Keller, 1985, 81) 2000-luvulla tämä myytti on onneksi murrettu. Muun muassa Stolte-Heiskanen tutki EU-maiden tiedeyhteisöjen sukupuolistumisen muotoja ja totesi niiden rehottavan edelleen myös Suomessa.

Sukupuolistavia tapoja mainittiin kaiken kaikkiaan kuusi: 1) Sukupuolistuneet hierarkiat, 2) naisten osuuden kasvu alemmissa hiearkioissa, 3) naisten puuttuminen tieteen korkeimmilta johtopaikoilta, 4) sukupuolistunut kulttuuri, 5) akateemisen ja biologisen kellon ristiriita naistutkijan uralla ja 6) naisten suhteellinen näkymättömyys.

Nämä sukupuolistavat käytännöt istuvat tiukassa ja rehottavat lukuisissa yhteisöissä pinnan alla, piilossa kritiikiltä (Husu 2005, 19.) Esseessäni pohdin, miten nämä Stolte-Heiskasen kuvaamat sukupuolistavat muodot näkyvät ja uusintuvat markkinoinnin oppiaineen tiedeyhteisössä, etenkin laitoksemme käytännön toiminnassa.

--
Sen pituinen se alkuosa. Ehkä joku miettii joskus tämän foorumin valossa, hakeeko lukeen markkinointia Tampereelle vai ei. ;)
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja lumiukko » 14 Touko 2009, 12:50

Täällä iloitaan yleisestä hyvästä fiiliksestä. Jota olen kyllä ihmetellyt itsekin että mistä tätä outoa voimaa/mieli hyvän tunnetta et onkos niitä viimeisen arkun nauloja sittenki joku löysyttänyt. Hyvä niin jos on. Ainakin siltä tuntuu.

:)

Aurinkoisen päivän jatkoja kaikille.
Ota neuvoja kaikilta, mutta päätä itse.
lumiukko
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Märkäpukuhankinnastani

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 14 Touko 2009, 19:55

Nyt pääsen ens viikolla heti järveen, kun tulee lämpimät kelit. Ou jee! Ja olipa edullinen, Mareksen 5 mm:nen puku varuste.netistä 145 e. Pystyvät myymään aika edullisesti, kun volyymi on suuri.

Jos vielä joskus pystyy jatkaan sukellusta, niin tuo kelpaa oikke hyvin siihenkin.

http://www.varuste.net/tuotetiedot2.asp?_prodid=16370&nimi=Mares+Origin+5+mm+++5+mm+irtohuppu
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja fedja » 16 Touko 2009, 23:45

Ois mukava ittekin mennä käveleen tuohon lähimereen, siis Pohjanlahteen, mutta tässä asiassa konsultoin nyt Tampereen fysaaria ensin. Vois vaikka kävellä lahden poikki Ruotsiin katsomaan svenska talande bättre folke.

- Sain kämpän Tre:lta pariksi viikoksi vuokralle, kun käyn fyssarilla siellä 4krt.
- Kiitos TV, kun laitoit kämppäilmoituksen puolestani jonnekin virtuaaliselle seinälle!
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Tänä viikonloppuna iloitsin...

ViestiKirjoittaja Nani » 17 Touko 2009, 16:15

- siitä, että olen tullut Aikuisen Naisen ikään
- mukavasta seurasta
- aurinkoisesta säästä
- uusista parvekekalusteista
- suhteellisen hyvästä voinnistani, vaikka lopetin kipukynnystä alentavan lääkityksen torstaina

Terkuin,
Nani
Nani
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Re: Tänä viikonloppuna iloitsin...

ViestiKirjoittaja fedja » 17 Touko 2009, 16:17

Nani kirjoitti:- siitä, että olen tullut Aikuisen Naisen ikään

ONNEA!

Ollaankohan me nyt saman ikäisiä, kun minäkin tuossa vasta tulin Kokolailla Aikuiseksi Naiseksi :D .
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Nani » 17 Touko 2009, 16:26

fedja kirjoitti:
Nani kirjoitti:- siitä, että olen tullut Aikuisen Naisen ikään

ONNEA!

Ollaankohan me nyt saman ikäisiä, kun minäkin tuossa vasta tulin Kokolailla Aikuiseksi Naiseksi :D .

Kiitos onnitteluista, varsinainen syntymäpäivä oli perjantaina. Ikiteininä mulle ei oo ollenkaan ongelma kertoa ikääni eli täytin siis 40 vuotta, jota pidän siis Aikuisen Naisen ikänä ;-)

Onnea sullekin!
Nani
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 17 Touko 2009, 16:35

Nani kirjoitti:Kiitos onnitteluista, varsinainen syntymäpäivä oli perjantaina. Ikiteininä mulle ei oo ollenkaan ongelma kertoa ikääni eli täytin siis 40 vuotta, jota pidän siis Aikuisen Naisen ikänä ;-)

Onnea sullekin!

Minä tulen 5 vuotta jäljessä. Ehkä mää luulen olevani kypsempi kuin olenkaan ja huomaan 5 vuoden päästä, että nythän vasta olenkin Aikuinen Nainen ü. Määhän tosiaan täytin silloin huhtikuussa vuosia ja kerjäsin teiltä silloin onnitteluja tuolla omassa ketjussa ü.

Nyt vähän ulos aurinkoa katsomaan täytyy mennä.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Temssi » 17 Touko 2009, 17:04

Voi, kun te ootte nuoria tyttösiä Nani ja fedja... :(
Mun pitää pistää tuohon 10+ lisää, vaikka se ei tietenkään näy missään... :wink:
Temssi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 17 Touko 2009, 17:54

Temssi kirjoitti:Voi, kun te ootte nuoria tyttösiä Nani ja fedja... :(
Mun pitää pistää tuohon 10+ lisää, vaikka se ei tietenkään näy missään... :wink:

Totta! Senhän näkee tosta sun kuvastakin jo! :wink:
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Onnea Nani, hienoa Fedja!

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 17 Touko 2009, 19:53

Onnea Nanille! :) Itte täytän unikeonpäivänä 28 ja oon vakaasti päättänyt järkätä vesikävelybileet. Vedän keskelle meitin landen järveä veneen + 3 kumivenettä ankkuriin, tietty safkat ja juomat sinne! SItten heitän märkiksen päälle ja otan vesikävelyvyön, jolla 'hiihdän' ulapalle. Bileisiin on tervetulleita kaikki, joilla on kanttia saapua vesikävelyvyössä tai uiden. Bileet on näet laivoissa/vedessä. Kun ei tartte istua/seisoa kovalla, voin juhlia vaikka koko yön. Et sillä viisii!

fedja kirjoitti:- Sain kämpän Tre:lta pariksi viikoksi vuokralle, kun käyn fyssarilla siellä 4krt.
- Kiitos TV, kun laitoit kämppäilmoituksen puolestani jonnekin virtuaaliselle seinälle!

Hieno homma, että tärppäs! Mistä päin Tamperetta sait asunnon? Hyvä kun sanoit, otankin ilmot pois, niin ei turhaa soittele. :)

Hitto, otin tänään 3 tuntia arskaa. Tuli hullut aurinkoihottumat käsiin, kun on herkistynyt se C6-C7-taso. SIinä on siis se hermokudosvamma. No hetki sisällä, ja eikun uudestaan arskalle. Vedin myön 2 minuuttia vesikävelyä (ilman vyötä, kun se jäi himaan) biitsissä. 17 astetta pinnassa, metrin syvyydessä 13. Olihan se vähän viileetä! ;)
tahdonvoimaa

Re: Onnea Nani, hienoa Fedja!

ViestiKirjoittaja fedja » 17 Touko 2009, 21:23

tahdonvoimaa kirjoitti:Hieno homma, että tärppäs! Mistä päin Tamperetta sait asunnon? Hyvä kun sanoit, otankin ilmot pois, niin ei turhaa soittele. :)

Seiska clics keskustasta. Jossakin Kalkun kehätien kieppeillä. Nyt on noita taksimatkoja, niin pääsen liikkumaan sieltä. Pitää vaan mennä koskikeskukseen "ostoksille", kun fysioterapiakäyntiin ei vammaispalvelun taksimatkoja voi käyttää. Oletko sää TV koskaan kysynyt lääkärintodistusta siihen, jos on pitänyt käyttää taksia lekuri/fyssari käyntiin. Sitä kautta niistä pitäis saada Kela-korvaus. Tosin 9e omavastuu. Itse en ole vielä kehdannut pyytää lekurikäynteihin, vaan olen yrittänyt selvitä bussilla.

Ajattelin, että jos voimia riittää, niin käyn jossakin mukavassa ja hienossa luontopaikassa siellä Treella, nyt kun "lomalle" olen lähdössä. Hienoa vähän vaihtaa maisemia ü. En tiedä vaan miten selviän matkasta. Se hirvittää tosissaan, kun viime joulukuun junamatka on niin kauhuna mielessä. Olis tosi vaikea matka.

Suosituksia paikoista, jotka sopivat retkahduvammaiselle, joka haluaa maata kohtuu tiheästi, otetaan vastaan TV.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Kaikenlaista turinaa ja porinaa