Tänään iloitsin...

Aihe vapaa

Re: Onnea Nani, hienoa Fedja!

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 17 Touko 2009, 22:37

fedja kirjoitti:Seiska clics keskustasta. Jossakin Kalkun kehätien kieppeillä. Nyt on noita taksimatkoja, niin pääsen liikkumaan sieltä. Pitää vaan mennä koskikeskukseen "ostoksille", kun fysioterapiakäyntiin ei vammaispalvelun taksimatkoja voi käyttää. Oletko sää TV koskaan kysynyt lääkärintodistusta siihen, jos on pitänyt käyttää taksia lekuri/fyssari käyntiin. Sitä kautta niistä pitäis saada Kela-korvaus. Tosin 9e omavastuu. Itse en ole vielä kehdannut pyytää lekurikäynteihin, vaan olen yrittänyt selvitä bussilla.

Mä en tiiä tommosista mitään, kun oon terve! Mä kuljen omaan piikkiin omalla autolla ja jos joskus taksia käytän, en ota ees kuittia, kun ei niitä takas saa. Ja mulle himaan on muuten 9 e 30 snt. ;)

fedja kirjoitti:Ajattelin, että jos voimia riittää, niin käyn jossakin mukavassa ja hienossa luontopaikassa siellä Treella, nyt kun "lomalle" olen lähdössä. Hienoa vähän vaihtaa maisemia ü. En tiedä vaan miten selviän matkasta. Se hirvittää tosissaan, kun viime joulukuun junamatka on niin kauhuna mielessä. Olis tosi vaikea matka.

Ota semmoinen juna, missä on makuuvaunu? Auttaisko? Vai tuleeko hönö olo päähän vaakatasomakauksesta?

fedja kirjoitti:Suosituksia paikoista, jotka sopivat retkahduvammaiselle, joka haluaa maata kohtuu tiheästi, otetaan vastaan TV.

Meet Pyynikin näkötörnille (visiitti tornissa muuten 1 euron ja näkee koko Treen) ja sieltä vasemmalta puolelta tornia lähtee pururata harjun kallioille. Sinne harjun viereen menee bussi, oisko nro 2.

Ei kyl ihan viereen tuu. 200-m mäen joudut kiipeen. Siellä on kallioilla on sit hengailumesta, missä on pitkä puinen penkki. Tyyny kainaloon ja se on täydellinen olomesta. Näkyy Näsi- ja Pyhäjärvi. Pyntsa on siis itäpuolella.

Toinen vaihtoehto on Kauppi, Treen länsipuolella. Sama juttu, siellä on kanssa laituria ja muuta makailumestaa. Sinnekin menee bussi, jonka suuntana on UKK/Petsamo. Oisko nro 10. SIt helpoin vaihtoehto. Rauhaniemi, missä mä asun! Kakkosella kohti Lapinniemeä/Rauhaniemeä. Päättäri on Näsijärven rannassa. Voin liittyä seuraan ja mun luo voit tulla makaan. Rantsusta himaan on 100 m.

Kalkussakin on kaunista luontoa vaikka muille jakaa! Mut en tunne tarkemmin.

Hitto, kun lande on sen verran kaukana, että tänne ei kannata bussilla rymistellä. Muuten kutsuisin tietty landekotiin :)

TERVETULOA!
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Nani » 18 Touko 2009, 09:01

Kiitokset kaikille onnitteluista!

Fedja, sovitaan, että myös 35 on Aikuisen Naisen ikä ;-)

Terkuin,
Nani
Nani
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 18 Touko 2009, 10:00

Nani kirjoitti:Fedja, sovitaan, että myös 35 on Aikuisen Naisen ikä ;-)

Okkei. Tehdään näin ü!

Aikuiselle Naiselle ja ylennyksen saaneelle Aikuiselle Naiselle oikein mukavaa ja virkistävää työpäivää ü!

Tämä naisena olo on hienoa :D
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Re: Onnea Nani, hienoa Fedja!

ViestiKirjoittaja fedja » 18 Touko 2009, 10:17

tahdonvoimaa kirjoitti:Mä en tiiä tommosista mitään, kun oon terve!
Ai niin, unohdin.

tahdonvoimaa kirjoitti:Ota semmoinen juna, missä on makuuvaunu? Auttaisko? Vai tuleeko hönö olo päähän vaakatasomakauksesta?

Siitäkin on kauhukokemuksia, mutta on se luultavasti vähemmän paha. Olen harkinnut makuuvaunua tosissaan. Toisaalta mun veli tulee autolla la-su, mutta taidan jättää väliin sen kyydin, kun en tiedä pystynkö istumaan ja välillä la-su pitäisi nukkua yötä tuolla välillä + olla muiden ihmisten seurassa. Makuuvaunut on Treella vähän hankalaan aikaan. 5 ja kuuden maissa. Pitää selvittää, että jääkö vaunu raiteille ja voiko niihin jäädä nukkumaan myöhempään aamuun asti, jolloin vuokra-asunnon omistajan tapaaminen kävis helpommin.
tahdonvoimaa kirjoitti:Meet Pyynikin näkötörnille (visiitti tornissa muuten 1 euron ja näkee koko Treen) ja sieltä vasemmalta puolelta tornia lähtee pururata harjun kallioille. Sinne harjun viereen menee bussi, oisko nro 2.

Ei kyl ihan viereen tuu. 200-m mäen joudut kiipeen. Siellä on kallioilla on sit hengailumesta, missä on pitkä puinen penkki. Tyyny kainaloon ja se on täydellinen olomesta. Näkyy Näsi- ja Pyhäjärvi. Pyntsa on siis itäpuolella.

Toinen vaihtoehto on Kauppi, Treen länsipuolella. Sama juttu, siellä on kanssa laituria ja muuta makailumestaa. Sinnekin menee bussi, jonka suuntana on UKK/Petsamo. Oisko nro 10. SIt helpoin vaihtoehto. Rauhaniemi, missä mä asun! Kakkosella kohti Lapinniemeä/Rauhaniemeä. Päättäri on Näsijärven rannassa. Voin liittyä seuraan ja mun luo voit tulla makaan. Rantsusta himaan on 100 m.

Kalkussakin on kaunista luontoa vaikka muille jakaa! Mut en tunne tarkemmin.

Hitto, kun lande on sen verran kaukana, että tänne ei kannata bussilla rymistellä. Muuten kutsuisin tietty landekotiin :)

TERVETULOA!

Kiitsa! Ja kiitsa noista esmerkeistä. Pitää jostakin hommata heti kartta, kun pääsee sinne. Ruukaan aina hommata kartan käsiini heti, kun pääseen "ulkomaiseen" kaupunkiin. Niistä on mukava hahmottaa kaupunkia. Ja voipa siitä katsoo paikkoja, joissa vois käydä, vaikka ei pystyisikään.

En pysty noita busseja käyttään, kun ei pysty seisoon pitkään ja ei pysty käveleen enempää kuin ton 100-200m, mutta käytän taksia. Pyynikki ja UKK-puisto on tuttuja. Olen Pyynikillä ollut muutaman kerran. En enää edes muista milloin olin siellä ja miksi. Hienoja paikkoja olivat. Ei kait se ollut 1997, kun olin kansallisessa Neuro-konferenssissa Treella, kun olin OYS:ssa 2kk töissä Kliinisen Neurofysiologian osastolla. Ihme sitten, jos en muista mitään, kun se on kolarivuonna. Ei mitään hajua missä olen nukkunut. Hämärä muistikuva, että sen jälkeen jonakin toisena vuonna olisin vielä käynyt Tre:lla ja nukkunut jonkun puolitututun luona ja käynyt kävelyllä UKK-puistossa. Matkan syy täysin epäselvä. Alkoholilla ei mun tapauksessa osuutta asiaan ü.

Juu. Voitais tavata livenä, kun siellä päin olen ja yhdistää retku-energiaa hetkeksi. Sitä ei tiedä mitä siitä syntyy. Mää vähän katson mikä on kuntotilanne sitten siellä, että irtoaako sosiaalisuutta.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tomssu1 » 18 Touko 2009, 12:01

Tänään 41v täynnä naisellista elämää.

http://www.youtube.com/watch?v=i1XjN9k7aLw

:P
tomssu1
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Temssi » 18 Touko 2009, 13:26

Kiitos Tomssu!

Voi eiiii...., tuli mieleen, että tuota olen hoilottanut joskus oikein urakalla karaokessa.... :oops:
Temssi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja Nani » 18 Touko 2009, 20:31

fedja kirjoitti:[Aikuiselle Naiselle ja ylennyksen saaneelle Aikuiselle Naiselle oikein mukavaa ja virkistävää työpäivää ü!

Tämä naisena olo on hienoa :D

Kiitos fedja :-)
Nani
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja Nani » 18 Touko 2009, 20:33

tomssu1 kirjoitti:Tänään 41v täynnä naisellista elämää.

http://www.youtube.com/watch?v=i1XjN9k7aLw

:P

Onnea, tomssu!
Nani
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja lumiukko » 18 Touko 2009, 21:22

Onnea Tomssulle.

Sekä myöhästyneet onnittelut Nanille.

:)
Ota neuvoja kaikilta, mutta päätä itse.
lumiukko
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Horneteista

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 18 Touko 2009, 23:16

- Ja nyt en puhu mistään Atrian Liekkisiivistä. Vaan makoilin tos landen pihassa biksuissa tuulelta suojassa aamulla. Puhuin itseasiassa asiakkaan kanssa puhelimessa.

Yhtäkkiä alkoi kuulua ISO ääni. Piru, Hornetit! Kirmasin sisälle (virhe!;) hakeen kameran + korvatulpat ja aloin ottaa videota. Hornetit treenas huomista taitolentonäytöstä varten.

Ne nousi tosta 500 m päästä, teki temput meitin yläpuolella ja sit takas maahan. AInakin 3-4 settiä pojat treenas! Oli vähän pelottavakin tunne, kun monikymmenmetrinen Hornetti 'tiputtelee' sua kohti ja muutamassa sadassa metrissä sit oikaisee takas kohti taivaita. Pari kaveria lentää niitä! Liekö puikoissa tänäänkin? Onneksi oli korvatulpat! Ilman niitä ei ois näillä kuulohermoilla pärjätty! Ne äänet on jotain ihan älytöntä.

- Ystävä lupaa maksaa Kreikkaan lomalle 3 viikoksi, kun oon terve. All xosts included ja full service. Kaveri on 'vähän' varakkaampi näet. ;) Antaa maksaa, jos kerta haluaa ja on varaa.
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa

Re: Horneteista

ViestiKirjoittaja fedja » 19 Touko 2009, 12:38

tahdonvoimaa kirjoitti:- Ystävä lupaa maksaa Kreikkaan lomalle 3 viikoksi, kun oon terve. All xosts included ja full service. Kaveri on 'vähän' varakkaampi näet. ;) Antaa maksaa, jos kerta haluaa ja on varaa.

Vautsi vaude. Voisko se sun ystävä maksaa minullekin loman Kreikkaan ü? Jos määkin alkaisin sun kaverin kaveriksi ü. Jotenkin kiinnostais tuo loma Kreikkaan Ü.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja fedja » 19 Touko 2009, 12:42

Kerrassaan ihanaa, kun tuollaiset 90-v leidit laulavat ratiossa vanhoja oppimiaan kansansävelmiä. :D
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja fedja » 19 Touko 2009, 17:28

tomssu1 kirjoitti:Tänään 41v täynnä naisellista elämää.

OONNNEEAAA TOMSSU!

Mitä on Aikuinen Nainen + 1?
Onko se NUORI MIES? :wink:

t. Ei kommari, vaan femmari (feministi)
Viimeksi muokannut fedja päivämäärä 19 Touko 2009, 17:38, muokattu yhteensä 1 kerran
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja fedja » 19 Touko 2009, 17:37

Jostakin syystä on tosi hyvä olo !!!, vaikka kiristys on kova ja ikävä. Vois vaikka halata kaikki vastaantulijat. :D
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja fedja » 19 Touko 2009, 19:05

- Löysin näkövammaisten kirjastosta Andrew Weilin kirjan Keho tekee ihmeitä. Nyt jo kuuntelen sitä netin kautta ü. 12-h urakka. Ei se olekaan hölö hölö hömpöttiä. Ainakaan minun mittapuulla ü. Mielenkiintoista tavaraa.

- Olen pystynyt nostamaan vähitellen lukunopeutta nyt jo 2 pykälää päälle normaalin lukunopeuden verrattuna viime syksyyn. Hyvä juttu. Voin näin treenata omaa päätäni. Riippuu tietenkin tekstin monimutkaisuudestakin, pystynkö kuuntelemaan tätä nopeampaa lukunopeutta.

Mää taian nyt yksinäni hölistä täällä ihan reippaasti ü. Koittakkee kestee!

Ja tulukkee kaveriksi, jos siltä tunttuu.
Viimeksi muokannut fedja päivämäärä 19 Touko 2009, 19:11, muokattu yhteensä 2 kertaa
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Kaikenlaista turinaa ja porinaa