Kunhan rutisen ja valitan...

Aihe vapaa

ViestiKirjoittaja fedja » 17 Huhti 2009, 14:19

Lumiukko, en ihmettele vaikka turhautuu.

Eikö Käpylästä suositeltu sulle neuropsykologista kuntoutusta. Jos suositeltiin, niin sitähän kannattais alkaa vaatimaan vai???

Mulla menee melkoista vuoristorataa. Epätoivoista, mutta välillä sitten innostuu jostain.

Mää olen tässä ajatellut jo, että pitäiskö varata jo hautapaikka. Sinni meinaa nääs loppua näitten oireitten kanssa. Ja tuntuu, että elimistö menee kokonaisuutena huonompaan suuntaan, kuolemaa kohti. Suolisto ei toimi. Limakalvot koko ajan ärsytyksessä ja pukkaa limmaa kurkkuun ylhäältä ja alhaalta. Pyöräillessä käy hengitys keuhkoihin kipeää. Eikä ole enää oikein elämänhalua. Krääkss.....mitä mää teen, apuva.

Mahdottomalta tuntuu ajatus, että näiden oireiden kanssa pitäis koko loppuelämä elää. En pysty. Toistaiseksi päätin, että etsin apua tai lievitystä tähän kuolemaani asti tai niin kauan kuin olo on jatkuvasti tukala. Sillai ei ole niin toivoton olo. Ja kun te muutkin taistelette, niin enhän voi jäädä pekkaa huonommaksi.

Nyt olen kokeillut pyöräilyä. n.10-15min lenkki. Se tuntuu noille kalvoille/kiristykselle tekevän hyvää. Niskan kyllä jumittaa, mutta sitä voi yrittää elpata sitten kevyellä venyttelyllä. Nyt siis sinnikkäästi pyörälenkkejä, joka päivä jos mahdollista ja kevyttä jumppausta.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 17 Huhti 2009, 15:01

fedja kirjoitti:Mää olen tässä ajatellut jo, että pitäiskö varata jo hautapaikka. Sinni meinaa nääs loppua näitten oireitten kanssa. Ja tuntuu, että elimistö menee kokonaisuutena huonompaan suuntaan, kuolemaa kohti. Suolisto ei toimi. Limakalvot koko ajan ärsytyksessä ja pukkaa limmaa kurkkuun ylhäältä ja alhaalta. Pyöräillessä käy hengitys keuhkoihin kipeää. Eikä ole enää oikein elämänhalua. Krääkss.....mitä mää teen, apuva.

Jos alkaa, fedja, tolta tuntumaan, niin oletko miettinyt vaihtoehtoja, joita palstalaiset ovat kokeilleet? Voisko esim. Jano74:n tyyppisestä Halovest-kokeilusta olla sulle hyötyä? Jos se helpottais, ja sillä pääsis kuntoutumisen alkuun? Sehän kun ei oo mitenkään lopullinen vaihtoehto, vaan siitä pääsee aina eroon?

Kyllähän sitä kaikkia mahiksia sitten kannattaa koittaa, ennenkuin heittää lusikan nurkkaan, vai? :roll: :shock:
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja lumiukko » 17 Huhti 2009, 16:05

Ei ole suositeltu ja sitä ihmettelen itsekin. Et miksei. Kaikki asiat seisoo jossain/jonkun "asiantuntijan" pöydällä.

No eipä mene sullakaan kasevasti..voimia arkeen ja koeta päästä ulos ihmisten pariin edes katteleen ku ihmiset menee ja tulee. Pyöräilyä olen itsekin kokeillut mut kärsii siitä saa. Niskat menee jumiin ja kädet puutuu.
Ota neuvoja kaikilta, mutta päätä itse.
lumiukko
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 17 Huhti 2009, 16:46

En usko DD, että tuo Halovest on mun juttu, kun kaulurikaan ei toimi ollenkaan. Ihan kokonaan en ole vielä heittänyt kirvestä kaivoon. Lähden kuukauden päästä vielä käymään Tampereella niskani kanssa. Siinä rajoilla kiikutaan kokoajan, että pudotaanko pimeyden puolelle kokonaan vai ei. Ja uskooko enää paranemiseen. Kai tämäkin on kohdattava. Tuntuu vaan ettei pysty. Nopeasti alkoi mullekin loppujen lopuksi tulla vastaan tää todellisuus. Tuo Tampereen käynti syksyllä kyllä avusti merkittävästi vamman todellisuuden tajuamista. :( :shock:

Tuli vaan mieleen, että miten sää selvisit ne alkuvuodet, ku eikö sulla ollu aika hankalaa. Mistä sitä elämänhalua oikein repii, kun elämä on yhtä tappelua kiristyksen kanssa. Oikeastaan elämän sisältö on siinä, että yrittää saada itsensä sellaiseen kuntoon, että voi sitten vähän aikaa jotain tehdä. Ja sen jälkeen on alkutilanteessa. Hölmöä, tyhmää, ääliömäistä.

En kyllä toivo paljoakaan Treelta. On kyllä sellainen tunne, että ei varmaan kukaan pysty helpottamaan niskan tilannetta yhtään.

Raivostuttaa tää vamma. Tää on niin epäoikeudenmukaista laittaa ihminen kärsimään tällä tavalla. Käsittämätön, että mikä tuolla niskassa oikeasti on ihan paskana, kun kaikki ligamamentit on ilmeisesti näennäisesti ehjänä.GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!

Pitää noudattaa tuota Lumiukon neuvoa ja lähteä kattomaan ku ihmiset liikkuu ees taas.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 17 Huhti 2009, 18:10

fedja kirjoitti:Mää olen tässä ajatellut jo, että pitäiskö varata jo hautapaikka. Sinni meinaa nääs loppua näitten oireitten kanssa. Ja tuntuu, että elimistö menee kokonaisuutena huonompaan suuntaan, kuolemaa kohti. Suolisto ei toimi. Limakalvot koko ajan ärsytyksessä ja pukkaa limmaa kurkkuun ylhäältä ja alhaalta. Pyöräillessä käy hengitys keuhkoihin kipeää. Eikä ole enää oikein elämänhalua. Krääkss.....mitä mää teen, apuva.

No hei, mä tein silloin vuosi sitten testamentin, koska oikeesti ajattelin, etten selviä .... Hautapaikkaa ei vissiin voi ees varata, kun erosin kirkosta, koska suutuin itseni, sun ja kaikkien muidenkin kärsivien puolesta Jesselle ja Jussille. On se niin väärin...

Mutta ensin sä katot Fedja sen Tre-kortin, ennen kuin alat varailla yhtään mitään. Piste.
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 17 Huhti 2009, 20:46

tahdonvoimaa kirjoitti:No hei, mä tein silloin vuosi sitten testamentin, koska oikeesti ajattelin, etten selviä ....

Testamentin. Mää en tota hoksannut edes ajatelle. Hyvä kun mainitsit, että senkin muistaa. :(

tahdonvoimaa kirjoitti:Mutta ensin sä katot Fedja sen Tre-kortin, ennen kuin alat varailla yhtään mitään. Piste.

Tottelen. Yritän ainakin. Piste.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tomssu1 » 19 Huhti 2009, 21:31

Siivosin sitte ton kuistin kun alkoi näkymä vi*...hertämään hermoja :lol:
Yritän vähentää kiroilua, nääs.

Ihan kivasti meni ja silleen. Polvillaan olin kun järkkäsin kenkiä hyllyyn ja heitin talvikenkiä laatikkoon. Kurottelu ei sovi meille selkätautisille.

Tein ruuan ja kaikki oli ok. Sitten yllättäen olkkariin kävellessä alkoi selkä romahtaa eli jalat mennä alta. Vihlontaa ja lattialle kolahtaen, siinä sitten yritin taas selkää naksautella ja muutamaa venytystä tehdä. Hiukan tossa nikamien 4-5 kohdalla (siinä on leikkausarpi) naksahti ja pääsin könyymään tänne sänkyyn.
Lapsi toi Sirdaludin ja nukuin jonkun aikaa. Nyt on pää pöhnässä, enkä oo vielä kokeillu miten jalat kantaa.

Nyt vaan kokeilemaan. Toivottavasti aamulla pääsis liikkeelle. Mua vaan hämää tän selän muuttuminen tällaiseksi, että mitään ei tunnu missään, sitten tasaisella kävellessä yhtäkkiä vaan selkä on kuin katkipoikki. Aiemmin on aina tullut jotain jäykkyyttä tai muuta, mikä vois ennakoida kiputiloja.

Toi selkärangan kipeä naksahdus on myös uusi mutta näköjään melkein jokapäiväinen asia. Punttisalillakin olen ollut niin varovainen ,että.
tomssu1
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 19 Huhti 2009, 22:02

tomssu1 kirjoitti:Siivosin sitte ton kuistin kun alkoi näkymä vi*...hertämään hermoja :lol: Yritän vähentää kiroilua, nääs.

No meillä oli samanlainen aktiviteetti tänään. Mua alkoi yskittää ja vi******* pölypaska sängyn alla, joten koukin sängyn alusen harjan varrella + imuroin sen. Kaksi tuntia luulin, että selkäydin katkeaa hartioiden kohdalta ja kuolen mutta nyt taas parempi. Lepo on ihmeellinen asia.

Mä en ees yritä vähentää kiroilua. ;)
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja lumiukko » 20 Huhti 2009, 09:48

Täällä sama tilanne, kurotteluu ei kestä tai siivousta. Juuri äsken tos imuroin niin ompa kiva olla. Alaselässä jomottava tuska ja väsymys. Eli tää päivä on sitten tässä. Nukkuminen auttaa ehkä vähän.

Kysyisin tosta Tomssu1 sinulta tosta Sirdaludista, tuleeko heti väsyttävä/unettava olotila? Mie en ole käyttänyt enää muistaakseni kolmeen vuoteen sitä kun heti alkoi unettaa.
Ota neuvoja kaikilta, mutta päätä itse.
lumiukko
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja tomssu1 » 07 Touko 2009, 20:52

tsori, en ole huomannut viestiäsi. :)

Mulla tulee uni noin tunnin sisällä IIIhan väkisin sirdaludin jälkeen. Ikävää vaan se, että seuraavana päivänä on heikko ja pöhnä olo. Siksi käytän mokomaa pilleriä vain päivän tai pari. Ei olis musta narkkariksi.
Fysiatrikin sanoi, ettei kannata liikaa käyttää noita relaksoivia lääkkeitä kun menee sitten lihakset heikoksi.

Mutta siis mun pörinä.
Olen ollut työkokeilussa ja selkä on sellainen toimii/ei toimi ja välillä uhkailee levitä, ja aamuisin on harva se päivä köpöteltävä kotona ympäriinsä, että selkä vetristyy tai sitten väsähtää niin etten ehdi kotoota lähteä.

Nyt on selvästi hartiat alkanut jumimaan. Tällä viikolla yhtenään hartiat jumissa ja kas kas päänsärkyä ja pösilöä oloa. Ei siis välillä tajua missä mennään.
Kun on töissä niin en jaksa jumpata vaan olen kuin hakattu rätti illat pitkät. Joko jaksan töissä nippanappa tai sitten yritän kotona jotain puuhailla. Yhdessä eivät tunnu toimivan.

Työpäivän aikana olen yllättävän pirteän oloinen mutta pari tuntia siitä prlöööh. ilmat karkaa pihalle.

Olihan sitä kotona ollessakin väsy iltapäivisin.

Mitähän tästä vielä tulee :roll:
Muistaisimpa huomenna varata ajan hierojalle. Alkaa tulla ihan kuvottava olo :?
tomssu1
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 18 Kesä 2009, 21:22

Vietteleeköhän kaikki jo Jussia ... :?

Täällä oli pakko laittaa kevään taksimatkaselvitykset kuntoon, ettei huku niiden alle. Ei jotenkin pystynyt rauhoittumaan, kun on niin paljon asioita, jotka on selvittämättä. Siinä olikin savotta. Turha uneksia mukavasta huomisesta, mutta ehkä lauantaina jo pystyy hengittelemään leppoisammin. Että ei ihan Johannes tunnelmissa. Ei näytä sääkään kymppiluokkaa olevan.

Ja ei oikein tajuu, kun monesta paikasta pukkaa ekstraisoja laskuja. Energiayhtiö vasta hyvitti 200 euroa ja nyt yhtäkkiä pitää tasausta maksaa 150e :shock: . Sairaanhoitopiiri iloitsee kanssa lähettäessään yli 100 euron maksun. Hieno homma.

Puhelinyhtiö ovelasti laskee minuuttirajaan sisältyviä puheluita 2h (2x60min=120min, kun raja on 1000min) ja laittaa loput maksullisiksi sykäyksiksi ja sää näin käärittyä 20 euroo. Ei ummarra. Ja taas pitäisi jaksaa valittaa tuostakin. Ja ottaa selvää viilaako energiayhtiö linssiin...Voehan...:evil:

Tässäpä sitä Jussille valituksia. Kohdelkaatte hyvin te muut Jussia!
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helli » 27 Kesä 2009, 12:10

Nyt tämä elämä painaa päälle. Minulla on niska aivan tulessa, hermokivut poskiin, kieleen ja olkapäihin, vas. käteen. :cry:
Oli jo eilenkin, muttei näin pahana. Minulle erityisesti tehty Schanzin kaulus ajoittain kaulassani, varsinkin koneella ja lehteä lukiessa. Vain tarvittaessa.
Minun pitäisi varmaan lisätä Neurontin 300mg annostani kahteen. Olen yrittänyt tulla toimeen pienimmällä mahdollisella.

Kaiken lisäksi 2 aikaisempaa päivää olen kärsinyt valoallergiasta (aurinkoallergia). Otin silloin vanhentuneen antihistamiinin ensihätään. Kävin sitten apteekissa ostamassa uudet. Onneksi eivät olleet enää reseptillä. Ulos ei voi mennä aurinkoisena päivänä ollenkaan. Kotona vankina. Onneksi asun aivan keskustassa, joten kauppaan voin sujahtaa alle 5 minuutissa. Varsinkin viileässä elintarvikeosassa on hyvä jäähdytellä.

Liikunta jää nyt vähälle, harmi :cry:

Kylmiä päiviä odottelen hartaasti :wink:
Carpe diem
Helli
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 27 Kesä 2009, 12:24

Helli kirjoitti:Nyt tämä elämä painaa päälle. Minulla on niska aivan tulessa, hermokivut poskiin, kieleen ja olkapäihin, vas. käteen. :cry:

No voi sun.

Johtuukohan tuo nyt lämmöstä. Minulla ainakin on jokseenkin kummallinen olo nyt kuumalla, vaikka lämpö hyvääkin toisaalta tekee. Tänään tuntuu pää olevan jossain määrin turvoksissa. Raajojen heikkouskohtauksia tulee enemmän kuin ennen ja sydänmen tykytyksiä.

Toivottavasti ei johdu sulla siitä, että OMT-hoito olisi liian kovaa.

Sullakin noi oireet kuulostaa olevan hermoperäisiä ja niskan neuraalikudoksen ärsytyksestä johtuvia. Siinä hoidon olisi hyvä olla tosi kevyttä, ettei ärsytä hermokudosta lisää.

Oletko sää Helli saanut niskaharjoitteita?
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helli » 27 Kesä 2009, 15:34

Hei Fedja!

Lämpöä ei niskani kestä ylipäätänsä lainkaan. Kylmää, kylmää ja enemmän kylmää. Minulla on onneksi melkein aina kylmät kädet (..mutta lämmin sydän ):wink: Tapanani on pitää kättä niskassa, nyt on vaan liian lämpöinen keli.

Olen itsekin ajatellut OMT-fysioterapeutin viime maanantain hoitoa liian kovaksi. Ei se siinä tunnu, mutta seuraavana yönä heräsin siihen, että aikoinaan kolarissa pirstalemurtunut L1 oli hirveän kipeä ja niskan oireileva CH7/TH1 myös (siinä on se pieni prolapsi nyt).

Fyssari venytti vain vähän niskaani, mitä en ole koskaan antanut kenenkään tehdä. Samoin hän jotenkin käsitteli selkää toisella tavalla. En osaa nyt oikein kertoa miten. Ihan kuin olisi yrittänyt jotenkin vääntää. Ehkä liian voimakkaasti sanottu. Koskaan ei kukaan ole saanut venyttää selkääni myöskään.

Minulla on nyt maanantaina meno fyssarille. Kerron joka kerta hänelle, miltä edellinen kerta tuntui ja tuliko kipuja. Hän kyllä kuuntelee. Otetaan nyt varovasti.

Ihan kuin olisin manannut tämän ilman muutoksen minulle sopivaksi. Kun lähdin kauppaan käymään, niin eikös alkanut sataa. Viivyttelin maitotuotteiden luona kauan, koska siellä oli niin viileätä. Käyn siis kylmähoidoissa siellä. Ulkolämpötila on kuitenkin yli 20 astetta.

Hyvää päivänjatkoa sinulle fedja ja muille myös :D :D
Carpe diem
Helli
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Helli » 27 Kesä 2009, 15:46

fedja kirjoitti:Oletko sää Helli saanut niskaharjoitteita?

Anteeksi, unohtui vastata viimeiseen kysymykseesi. En ole saanut vielä minkäänlaisia niskaharjoitteita.

Otan muutenkin nyt hyvin rauhallisesti. Ei ole pakko tehdä mitään muuta kuin syöttää ja pestä itsensä. Viihdytän itseäni katsomalla yömyöhään telkkaria. Eikös ole itserakasta. Mitäs muuta tässä voi tehdä :?: :?:

Taidanpa mennä keittämääm iltapäiväkahvit.
Carpe diem
Helli
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

EdellinenSeuraava

Paluu Kaikenlaista turinaa ja porinaa