Kunhan rutisen ja valitan...

Aihe vapaa

Kunhan rutisen ja valitan...

ViestiKirjoittaja Nani » 09 Maalis 2009, 13:29

.... kun on niin inho olo. Hartioita jotenkin jomottaa koko ajan, jokainen pienikin liike tuntuu ikävältä. Ja silti pitää istua koneella ja päivittää intranetia urakalla. :(

Kunpa joskus saisi edes vähän aikaa olla terverankainen, sellainen kuin ennen sitä autotömähdystä 17-vuotiaana.
Nani
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 09 Maalis 2009, 13:51

Jåå, se on hyvä vähän valittaa ja purkaa harmituksia. :) Anna tulla kunnolla vaan... :twisted:

On se kyllä varmasti aika hammastenkiristystä olla tossa kunnossa töissä. :shock: Itse asiassa olenkin aika yllättynyt, että edes pystyt töihin. Teetkö jatkuvasti ihan täyttä päivää?
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja lumiukko » 09 Maalis 2009, 14:20

Pitänee minunkii valittaa ku tuntuu siltä et pälli leviää ton alaselkä tuskan kaa ja niskassakin kipuu ja niitä omii pieniä nykäsyjä ja liike arkuutta.

Tänään sitte ois vuosipäivä siitä kolarista joka muutti elämäni täysin. V..taa aika rankasti mutta eipä auta.

Nostan hattua teille jotka voitte tai pystytte tekemään töitä. Iteki haluaisin mutta en vaan voi, :(
Ota neuvoja kaikilta, mutta päätä itse.
lumiukko
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja Nani » 09 Maalis 2009, 14:23

Joo tänne on hyvä narista, kun tiedätte mistä puhun... ei tavikset ymmärrä.

Kyllä mä teen ihan jatkuvaa täyttä päivää. Sit oon sairaslomalla, jos on olo siellä 'Tosi kipeä tila' tasolla (kuten mun esittelyssä listasin). No, joskus saatan olla puoli päivää poissa, jos on se 'Kipeämpi tila'.

Mulla on tosiaan paljon pitämättömiä sairaslomia, kun jääränä vaan oon töissä, vaikka moni ihan oikeesti olis jo ollu saitsulla.

Mä vaan tykkään niin hirrrveesti tästä mun työstä, etten malta enkä tahdo olla poissa kuin silloin kun on 'pakko' eli kun ei kertakaikkiaan kykene.

Ne on Ortonissa tolkuttanu mulle, että silloin kun oon kipee, niin mun pitää antaa itselleni armoa ja jäädä kotiin lepäämään kunnes voin paremmin. Sanoivat, ett se on niinku päivien laittamista pankkiin eli sit pystyy työskentelemään aina lähemmäs eläkeikää. Olen koettanut tätä ohjetta sisäistää ja jonkin verran olenkin noudattanut.

Tää tänpäiväinen olo ei vielä saa mua lähtemään kotiin, vaikka hyvältä ei tunnukaan... odotan huomista CST:tä, jos se vaikka vähän auttaisi.
Nani
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja Nani » 09 Maalis 2009, 14:31

lumiukko kirjoitti:Pitänee minunkii valittaa ku tuntuu siltä et pälli leviää ton alaselkä tuskan kaa ja niskassakin kipuu ja niitä omii pieniä nykäsyjä ja liike arkuutta.

Tänään sitte ois vuosipäivä siitä kolarista joka muutti elämäni täysin. V..taa aika rankasti mutta eipä auta.

Nostan hattua teille jotka voitte tai pystytte tekemään töitä. Iteki haluaisin mutta en vaan voi, :(

Anna tulla vaan valitusta, on sulla syytäkin siihen...
Vuoden oot sitten jo kärsinyt... en onnittele vuosipäivän johdosta, mutta myötäelän fiiliksiäsi.
Nani
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 09 Maalis 2009, 15:51

Onkos sulla, lumiukko, sitten alaselkä krampissa koko ajan vai mistä ne sun alaselkäkivut tulee? Mulla on kanssa kokemusta noista alaselkäkivuista enemmän kuin tarpeeks, niinkun mun käyttäjäesittely-romaaneistakin käy ilmi...
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja lumiukko » 09 Maalis 2009, 21:02

Tänään tuli 15 vuotta täyteen siitä kolarista ku se toope ajo mun eteen kolmiontakaa ja mä sen kylkeen.

Alaselkä kipu tulee vähästäkin rasituksesta, esim. taakan kantaminen, seisominen, nosteleminen. Vaikkei isommin niskassa tunnukaan kipuu niinku nytkään mut tää istuminen ja kirjoittaminen ja alaviistoon kattominen niin ai et tekee kutaa tonne alaselkään. Ja sit ku se kipu näkyy päällekinpäin, moni kysyy et jalkako on kipee kun se vaikuttaa kävelyynkin. Vastaan et ei ku selkä. Mutta ei kaikki tosiaankaan ymmärrä enkä jaksa selittää kaikille.

Tänäänki kävin hiihtämässä vaikka kävi alaselkään, otin särkylääkkeen ja eiku matkaan. Mielen terveyden takia pakko käydä ulkoilemassa. Koska eihän täs mitään "hulluja" olla vaikka lääkärit osin joskun on niinkin vihjailleet.

Sisulla mennään eteenpäin niin pitkään ku jalat kantaa eteenpäin en hevin luovuta, vaikka välillä kyl mieli tekis.

Tämmösii..
lumiukko
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 09 Maalis 2009, 21:44

Mullakin toi alaselkäkipu on ihan tarkkaan rasituksesta riippuvainen. Mitä enemmän on pystyssä tai muuten sitä rasittaa, sitä kipeemmäks se tulee. Ja jos erehtyy liikaa yrittämään, se vetää alaselän jumiin ja vielä kipeemmäks.

Mulla alunperin niskavamma aiheutti selänkin kramppaamisen, eikä selkä oo oikein suostunut tottelemaan ja kuntoutumaan sen jälkeen. :evil: Aattelin vaan, että vetääköhän sulla samalla tavalla rasitus sen alaselän jumiin?
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Jatkan rutinaa tänään hieman alakuloisena

ViestiKirjoittaja Nani » 10 Maalis 2009, 11:03

Olen itkenyt illalla silmät tomaateiksi, alkoi niin jotenkin mättämään tämä olo ja sitten kieriskelin itsesäälissä oikein urakalla.

Kaikki alkoi typerästä suivuseikasta, joka oli vaan sitten se viimeinen pisara. Aloin itkeä ja mies ihmetteli, että mikäs nyt tuli. Porotin oikein kunnolla ja samaan aikaan annoin tulla puhe-huutotulvana ulos sen vitutuksen, turhautumisen ja pahan mielen siitä, että viimeinen kuukausi on ollut aiempaa kurjempaa oloa ja lääkkeiden syömistä milloin mihinkin vaivaan (pää/yläniska/ylimenoalue/epäkäslihas/vas.käsivarsi/vas.lapa...)

Latelin myös miten minua ketuttaa kaikki rajoitukset ja se kuinka helposti 'menen rikki' ja takaisin 'normaalitilaan' pääsy vie usein päiviä, jopa pari viikkoa.

Tulipa siis 'oksennettua' se kaikki ulos ja mies onneksi otti vastaan, piti kainalossa ja lohdutti sen minkä osasi.

Aamulla katsoikin sitten niin kaunis rouva peilistä, silmäluomet ihan turvoksissa, sellaiset makkarat tossa ripsien yläpuolella.

Olikin kiva lähteä sinne CST-hoitoon sen näköisenä... Ei hoitaja onneksi kysellyt mitään, sanoin vaan että olen itkenyt kipujani.

Hoito oli ihanaa, tosin kesti kauan ennen kuin aloin rentoutua, eritoten kallonpohja oli tosi tiukka ja hoitaja sanoikin, ettei ihmettele, että mulla on kohta kuukauden särkenyt päätä miltei joka päivä.

Hoidon päätyttyä olisi ollut niin ihana ajaa vaan kotiin ja mennä nukkumaan. Houkutus oli todella suuri. Nukuttaa ja mieliala on huono.
Tulin kuitenkin töihin, mutta jos en jaksa, niin lähden sitten kotiin.

Tällainen aamu tänään. Toivottavasti teillä on ollut parempi.

Nani
Nani
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja lumiukko » 10 Maalis 2009, 14:43

Hyvä kuulla et sun mies jaksaa kuunnella. Mulla on sama tilanne et onneksi avomies jaksaa kuunnella mun rutinoita ja valituksia.

Mun päivä alkoi aika kurjasti kun pyykkikone alkoi pitään ihme ääntä. No siinäpä tää päivä sitten oliki.. meni mielenkiinto kaikkea kohtaan. Sama ku laitan uudestaan nukkumaan ja herään vaikka illalla uudestaan. Ja onpa toi tuttu alaselkä kipukin ihan kivaa kuunneltavaa ja olotila muutenkin tuntuu siltä et lääkekaappi kutsuis mutta koetan sinnitellä. Vaikkakin tulossa taitaa olla "tietokoneen" kaatuminen l. kohtaus päälle mutta kuulostellaan käykö niin. Ton tietokoneen kaatumisen sain kuulla siellä saksan reissulla. On niinku verrannollisesti sanottu mitä päässä tapahtuu ku kohtaus tulee päälle.

Että näin täälläpäin..
lumiukko
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja Nani » 10 Maalis 2009, 15:07

Juu mun mies kyllä jaksaa ja se myös auttaa ha huolehtii tosi paljon, siis ettei mun tartte kantaa/nostaa mitään ym. Poikakin (pian 12v) auttelee hyvin.

No on sullakin päivä... tsemppiä!
Nani
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Suolisto rutisee ja kitsastelee

ViestiKirjoittaja fedja » 15 Maalis 2009, 05:58

Rutisen ja valitan, koska vatsa rutisee ja valittaa ja kitsastelee.

Ei toimi ja niittasin sen lopullisesti taas torstaina, kun söin 3 kotileipomon ohrarieskapalaa ja 2 ohravehnärieskaa. Kuohuntaa ja siinä vaiheessa syvä hiljaisuus, kun olisi pitänyt jotakin merkkejä näkyä ulospäinkin. Alkoi sitten suolistokipujen sijaan tulla ongelman takia pistoskipu olkapäähän, rintarankaan ja kurkun kuristusta, että tällaista tämän retkahtaneen hermoston kanssa. Nyt se on sitten sujahtanut taas tulehdusta tuohon hermostoon ja siksi valvotaan. Mätänenköhän mää kokonaisuudessaan, kun ei tuo suolisto oikein kestä näita mun sortumisia intiaanisokeriin ja gluteiinipitoisiin viljoihin, mikä on kyllä tosi kummallista. Oireet tulivat jo suuhun asti. Kivut suussa ja sylki haisi samalta kuin kusi. Lopulta päätin, että ok. Jos kuolen sekundäärisiin hermovaurioihin, siis suolisto mätänee, koska ei toimi ja pikku hiljaa koko kroppa sen seurauksen, niin sitten kuolen. Valmistaudutaan nyt sitten siihenkin. Ei kai tätä elimistöä väkisin voi elossa pitää, jos se hiipuu vaikka mitä tekis. Tulkoot kuolema, jos kerran niin väkisellä haluaa.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Nani » 15 Maalis 2009, 19:37

No voi sua, Fedja... ikäänkuin ei muuten olis jo kaikkea kurjaa, ni ny sitte tämä.

Auttaako mikään laksatiivi?

Myötäelän vatsavaivojasi... multa poistettiin syyskuussa vajaat 70cm paksusuolta jatkuvine vatsavaivojen takia:

divertikuloosi eli paksusuolen umpipussitauti (http://www.poliklinikka.fi/?page=1797825&id=0959855),
joka aiheutti useamman kerran divertikuliitin (http://www.poliklinikka.fi/?page=2734304&id=1936577&)

Nyt on leikkauksesta toivuttuani ollut mukava suhde massun kanssa :-)

Nani
Nani
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Vastaus Nanille + kysymys

ViestiKirjoittaja fedja » 15 Maalis 2009, 21:33

Nani kirjoitti:Auttaako mikään laksatiivi?

Ei. On kokeiltu. Pahentaa tilannetta. Hiilitapleteilla ja puolukalla saan eniten apua.

Nani kirjoitti:multa poistettiin syyskuussa vajaat 70cm paksusuolta jatkuvine vatsavaivojen takia:

Hups. Minkälaisia vatsavaivoja sulla oli ennen sitä?
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Re: Vastaus Nanille + kysymys

ViestiKirjoittaja Nani » 15 Maalis 2009, 23:28

Hups. Minkälaisia vatsavaivoja sulla oli ennen sitä?

Mulla tuli usein ummetus, eritoten jos olin syönyt rasvaista ruokaa kahtena peräkkäisenä päivänä tai jos ruokailin koko päivän ateriat muualla kuin kotona (eli ns'. vieras, eri aineista tehty ruoka ärsytti).

Jos ei tullut ummetusta, niin vähintään vatsa turposi todella pinkeäksi palloksi, oli pakko avata housun vetoketju. Muutenkin mulle kerääntyi usein ilmaa vatsaan.

Mulla siis oli ensi alkuun 2 kpl divertikkeleitä (todettiin -94) ja nyt sitten viimenään niitä oli runsaasti (divertikuloosi) ja jos mulle tuli ummetus, niin se kova massa repi jonkun divertikkelin 'auki' ja se tulehtui, seurauksena vatsakipua ja kuumetta.

Ekasta ja tokasta tällaisesta tulehduksesta eli divertikuliitista selvisin kahdella päällekkäisellä vahvalla antibioottikuurilla kotilevossa. Seuraava nosti tulehdusarvot niin korkeaksi, että vei sairaalaan 'antsatiputukseen' 5 vrk:ksi (suun kautta otettavat antsat eivät olleet tarpeeksi vahvoja, joten piti saada suoneen vahvempia).

Sen jälkeen tekivät tutkimukset uudelleen ja koska divertikkeleitä löytyi runsaasti, niin suosittelivat tätä leikkausta, jossa siis poistettiin se pätkä paksusuolta, jossa näitä viheliäsiä oli.

Jos tätä ei olisi tehty, niin vaarana olisi ollut ennenpitkää niin kova tulehdus, että ko. leikkaus olisi tehtävä välittömästi siinä 'lennossa'.
Nani
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Seuraava

Paluu Kaikenlaista turinaa ja porinaa