Eniten harmituttaa...

Aihe vapaa

Eniten ketuttaa kevät

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 19 Maalis 2009, 16:34

Makaan sängyssäni selälläni kännykkä kädessäni. Näin olen tehnyt suurimman osan elämästäni viimeisen vuoden aikana. Arska paistaa ulkona. Vain muutama milli lasia erottaa minut raikkaasta kevätilmasta. Turha toive.

Katolta putoavat lumet kolahtelevat metallisiin paloportaisiin. Drop, drop, drop. Lapsi huutaa seinän takana. Se, joka rääkyi pinnasängyssään vuosi sitten, kävelee nyt paremmin kuin minä. Tuo on uusi pakkaus. Sekin taitaa olla jätetty yksin, kun itku ei lopu millään?

Muutama kuukausi kesään. Ei mitään toivoa päästä terassille nauttimaan elämästä tai esittelemään biitsille kasvaneita kaulan koukistajiani ja vahvoja hartioitani. Herää kysymys, miksi vaivautua kuntouttamaan itseään, koska tälle kapistukselle, keholle, ei ole takuuta tarjolla. Tulossa toinen kesä kalpeana, riutuneena.

Välillä toivon edelleen, että olisin vain kuollut kaatuessani. Mutta ei. Piti jäädä kitumaan. Kärsitään nyt sitten, kun siihen on alettu. Kävelen jääkaapille, otan esille yksinäisenä kaapissa kököttävän, viikko sitten pilaantuneen maksalaatikon ja vedän sen tyytyväisenä massuuni. Maistuu samanlaiselta paskalta kuin elämäni. Jostain syystä en kai ansaitse parempaa.

Kävelen takaisin koneelleni, avaan kirkon sivut ja täytän eroilmoituksen. Seuraavaksi otan esille kaapista kaikki korkokenkäni, ja kuvaan ne myyjäisiä varten. Niillä ei enää tee mitään. Sitten biksut päälle, joccer laukkuun ja jäiselle altaalle polkemaan. Allasoravanpyörän polkeminen on turhauttavaa, siksi en jaksamaan käydä siellä enää kolmesti viikossa.

Luojalle kiitos, vaikka minä hyytyisin, suvanto ei.
Viimeksi muokannut tahdonvoimaa päivämäärä 05 Touko 2009, 11:03, muokattu yhteensä 1 kerran
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Nani » 19 Maalis 2009, 18:42

*oikein iso lohtuhali*

Kirjoituksestasi huokuu se tunne, joka sinulla nyt on. Kunpa voisin lohduttaa edes jotenkin, mutta en löydä sanoja.

Välittävän halin kuitenkin lähetän!

Nani
Nani
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Tacks ...

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 19 Maalis 2009, 20:22

Kiitos empatia-Nani ihanainen! :)

Niin pitikin välittyä. Tänään on yleisesti potuttanut aika rankasti, että jopa niskamurtumapotilaat ovat kunnossa nopeammin kuin minä, jolla on muutamat lihakset + lihaskalvot paskana muttei edes nivelsidevammaa.... Miten v*****a voi olla näin hidasta... No, pääasia, että menee eteenpäin, vaikka hidasta onkin. Ei todellakaan ois nyt aikaa ottaa fascian uusiutumista, kun pitäis päästä töihin ja tekeen kaikkea...

Onneks ft lohdutteli, että olen ns. piece of cake -tapaus (nuori, harjoittelumyönteinen, ei isoja vammoja, hitaita vaan), jolta kysytään nyt hermoja, mutta pääsen kuulemma ihan hyvään kuosiin. Sen päivän kun näkis... ;)
Viimeksi muokannut tahdonvoimaa päivämäärä 05 Touko 2009, 11:05, muokattu yhteensä 1 kerran
tahdonvoimaa

Että ...

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 19 Maalis 2009, 22:55

- Tajusin juuri, mistä höntti oloni johtuu. Mähän menin hoitoon villakangastakissani, joka ulottuu polveen. Halusin olla tyylikäs... Edes kerran vuodessa... Ja tsadaa, eikä käynyt mielessä, ettei kaularankani jaksa vielä kantaa sen takin painoa. Niinpä niin.. On hienoa olla herkkis... Nyt nääs on pää niin rangassa, että joka askel menee läpi maasta. Jeah, ei auta pidättää enää, kun ripulipaska valuu jo hameen alta. Eikä ollut edes pikkareita ... Eli tyhmyydestä sakotetaan... ;)
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 19 Maalis 2009, 23:43

Ai, sulla on ripulikin vielä? Voi sua raukkaa... 8)
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Re: Että ...

ViestiKirjoittaja Nani » 20 Maalis 2009, 09:45

tahdonvoimaa kirjoitti:- Tajusin juuri, mistä höntti oloni johtuu. Mähän menin hoitoon villakangastakissani, joka ulottuu polveen. Halusin olla tyylikäs... Edes kerran vuodessa... Ja tsadaa, eikä käynyt mielessä, ettei kaularankani jaksa vielä kantaa sen takin painoa. Niinpä niin.. On hienoa olla herkkis... Nyt nääs on pää niin rangassa, että joka askel menee läpi maasta. Jeah, ei auta pidättää enää, kun ripulipaska valuu jo hameen alta. Eikä ollut edes pikkareita ... Eli tyhmyydestä sakotetaan... ;)

Siis just tollanen ottaa päähän, kun jopa vääränlainen takki tekee tollasta! Mulle on käynyt painavan takin kanssa myös keljusti!

Nani
Nani
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja lumiukko » 22 Maalis 2009, 11:30

Eniten vituttaa tänään ku en voinut nukkua yöllä lasten takia ja kädet puutui ja oli kylmä sekä kuuma vaihdellen. Sekä niska oli kipee ja satuin syömään muutaman sipsin niin tulipa hutera olotila.
Kävely meni oudoksi ja pientä tärinää tuli vartalolle. V...ttaaa... todella.
:( :shock:
Ota neuvoja kaikilta, mutta päätä itse.
lumiukko
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 22 Maalis 2009, 20:33

lumiukko kirjoitti:Eniten vituttaa tänään ku en voinut nukkua yöllä lasten takia ja kädet puutui ja oli kylmä sekä kuuma vaihdellen. Sekä niska oli kipee ja satuin syömään muutaman sipsin niin tulipa hutera olotila.

Ai se on sullakin noin herkkää tuon ruokapuolen kanssa. Siis ruoka versus hermosto-oireet. Oletko huomannut mistä ruoista sulle tulee tuollaisia reaktioita?

Jaksua ja päiväunia!
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja lumiukko » 23 Maalis 2009, 21:56

Kiitos vain.

Oireita tulee porkkanasta, näkkileivästä, sipseistä ainakin.
:(
lumiukko
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Kun pää ei kanna

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 24 Maalis 2009, 21:21

- Tänään vituttaa eniten, kun pää ei pysy siellä, missä pitäis. Ei muuta, mut sit kun se tippuu, niin ei voi tehdä mitään paitsi maata. Eli tästä 1.4. asti. Tylsää, kun pitäis päästä altaalle, mutta aika paha mennä sinne, jos ei pysy pystyssä. Kestääköhän tää ikinä...
tahdonvoimaa

Se että ...

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 27 Maalis 2009, 18:40

- jos whipparit saa diagnoosin, niin kukaan ei osaa kuntouttaa niitä. HARVOJA poikkeuksia lukuunottamatta.
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja lumiukko » 01 Huhti 2009, 18:46

Tämä päivä on kyllä taas niitä ei toivottuja.
Välillä huimaa ihan kiitettävästi, mahassa pyörii kun tuli juotua kahvia vain kaksi kuppii. Niskakin on taas oudon oloinen liekö taas tiltti tulossa. Pääkipukin on ollut tän päivän aiheena ja käyrä ollut korkeella senkin takia.
Satuinpa käymään kylässä jossa oli sellanen kohta 2 vuotias tyttönen ja vauhtia ja vilskettä oli niin kylläpä väsyttää. Ei kestäis yhtään olla paikassa jossa pitää jaksaa keskittyy moneen asiaan kerralla, mut täytyyhän näitä sosiaalisia suhteitakin pitää yllä.
Masentaa seki et ku haluis käydä töissäkin. Mut olen tällänen väliin putoaja joka ei kelpaa mihinkään (B-luokan kansalainen niin sanotusti).

:( :!: :!:
lumiukko
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Ja mä taas en tunne rajojani...

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 02 Huhti 2009, 00:32

Lumiukolle etävoimahalaus Taikamaahan!

1. Mä en tunne rajojani. Hinkkasin puhelimella yhtä lehdistötiedotetta 3 tuntia. Kyllä, selällään, kädet ylhäällä. Kielletty, tiedän. Vamma kun on tossa C7-tasolla.

En osannut lopettaa ja nyt kärsin siitä. Jalkoja myöten ihan tulessa koko kroppa... Että parempi vaan täälläkin alkaa B-luokan kansalaiseksi taas. Tosin Kela ei halua sitä tukea. Sairas saa olla vaikka 10 vuotta mutta rahaa ei tipu.

2. Lajittelin vanhoja kuvia koneella. Hiukkasen vitutti nähdä ittensä niissä terveenä, iloisena ja onnellisena. Kyllä tällainen syö aika hyvin ensimmäisen puuttuessa hiljalleen noi loputkin. Vuorotellen sairas, sitten kipeä. Oon niin VITUN KULUTTAVAA.

3. Fyssari oli kipeä ja aika siirtyi seuraavaan viikkoon.
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja lumiukko » 02 Huhti 2009, 13:11

Kiitos Tahdonvoimaa myötätunnosta!

Olen usein miettinyt tätä elämää.. nuoruus no se meni ja täysi ikäiseksi päästyä melkeinpä heti ajoin kolarin ja sitten on tää eläminen ollut heikoilla jäillä.
Olisin iloinen et voisin aloittaa kaiken alusta siitä kolaripäivästä lähtien. Saisin niin sanoitusti uuden elämän. Joka ei olisi kaikilta osin tätä mitä se on nyt. Saisin elämääni sisältöä muutakin kuin perhe ja koti.

Ja tietysti olisi mukavaa päästä kuntoutuksiin jota teen oman pään mukaan vaikka moni asia on kielletty mutta uhallakin teen. Itehän saan kärsii ei muut. Mitä tässä on enää menetettävää kun en voi tehä töitä. Tottapa toi Kela maksaa loppuelämän sitä työmarkkinatukea jos ei sit vakuutusyhtiö maksa sitte. En tiiä kaikki on niin turhauttavaa.
Moni sanooki et ei sulla ole mitään kun olet niin pirteen näkönen.. no siinäkin on puolensa. Jos tietäsivät mitä pitää kuunnnella päivästä toiseen niin en usko et sitten sanoisivat samaa.

Niinkuin eilenkin olipa mukava olla kun ei ollut kipua mutta olipa hutera olotila, sekunneista kiinni et ei tullut kohtaus.Mut otin lääkettä ja laitoin makuulle ja jutskasin avomiehen kanssa (puhe nyt sammalsi ja sanat hukassa) mut kuitenkin aamu tuli taas vastaan.

Tämmösii mietteitä täällä Taikamaassa tällä kerralla.
lumiukko
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Pirteä

ViestiKirjoittaja fedja » 02 Huhti 2009, 19:39

lumiukko kirjoitti:Olen usein miettinyt tätä elämää.. nuoruus no se meni ja täysi ikäiseksi päästyä melkeinpä heti ajoin kolarin ja sitten on tää eläminen ollut heikoilla jäillä.

Lumiukko. Samat ajatukset täällä päin. Toisaalta jotain hienoa tuli tehtyä kolarin jälkeenkin, kun alkoi tuo luovuus purkautua jostain syystä kolarin jälkeen, ennen kuin meni täysin rapakuntoon.

Pitäisi kai jotenkin löytää idea nykyhetkeen. Mutta tällä hetkellä ei jaksa ajatella positiivisesti. Ei myöskään jaksa miettiä mistä sais mielekkyyttä tähän sairastamishelvettiin. Pienistä jutuista pitäis nauttia joo ja tulee nautittuakin niistä, mutta sitten. Ei auta. Jotenkin tuntuu vaan tosi raskaalta elää tällaista elämää.

Pitää heittää nuo pitäis-lauseetkin varmaan kuikkaan ja jos ei jaksa, niin ei sitten jaksa. Joskus ois kuitenkin hyvä, että pääsis sellaiseen tilaan, että ottaa ilon irti ihan pikkujutuista, löytää sisältöä elämään ja jaksaa tämän kärsimyksen kanssa. Nyt ei jaksa olla positiivinen. Ei jaksa.
lumiukko kirjoitti:Ja tietysti olisi mukavaa päästä kuntoutuksiin

Tuosta älä luovuta. Sulla on oikeus saada kuntoutusta asiaan. Ei kannata tyytyä siihen, ettei saa.

lumiukko kirjoitti:Tottapa toi Kela maksaa loppuelämän sitä työmarkkinatukea jos ei sit vakuutusyhtiö maksa sitte.

Ja tähän ei kannata kans tyytyä. Sulle kuuluu kuntoutustuki l. määräaikainen eläke Kelalta tai eläkeyhtiöstä. Tää on sun oikeus.

lumiukko kirjoitti:Moni sanooki et ei sulla ole mitään kun olet niin pirteen näkönen..

:) Täälläkin ollaan monesti pirteen näkösiä. Tiistaiaamunakin tuli heitettyä vitsiä lekurille, kun 4 tunnin yöunien jälkeen taas vireystila oli pompannut päälle. Ajattelin, että se ei voi uskoa, kuinka synkkää tämä välillä on, kun vaikutin niin hyväntuuliselta ja hymyilevältä. Mää en tiedä mikä siinä on, että toisista näkee, että ne on kipeitä, mutta minusta ei. Minusta näkee sen vain joskus. Mut sitten olen ajatellut, että olen tällainen. Sitä ei minusta näy useimmiten päällepäin. Silti on oikeus, että tulen kuulluksi ja mun sanaa uskotan.

Tsemii ja hali sulle ja TV:llekin sen rojahtaneen niskan kanssa. Positiivista TV, että kuitenkin jotakin toi sun niska kestää, ei vielä vaan kokopäivää ja runsasta rasitusta. Ja välillä sulla on tilanne melkein normaali. Toi on tosi positiivista. Että on edes optio siihen, että tilanne voi olla normaali.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Kaikenlaista turinaa ja porinaa