Käsien sinertäminen

Muut vammat/sairaudet kuin niskaongelmat (Selkäsairaudet, fibromyalgia, reuma, jne.)

Käsien sinertäminen

ViestiKirjoittaja Eippi » 03 Huhti 2013, 17:10

Minulla alkoi reilu vuosi sitten muiden oireiden mukana käsien sinerrys. Eli kädet vetävät yhtäkkiä ihan sinisiksi. Ei välttämättä liity mihinkään toimintaan, mutta fyssareidenkin toimesta tämä on huomattu parikin kertaa kun olen hoitopöydältä noussut. Käsien väri kyllä palautuu normaaliksi. Kenelleläkään vastaavaa?
Eippi
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Orkidea » 03 Huhti 2013, 22:24

On, minulla se liittyy ilmeisesti TOSiin eli ilmeisesti veri kiertää välillä niin huonosti käsissä, että muuttuvat sinisiksi. Usein juurikin hoidon jälkeen sinertävät, kun olen maannut pitkään paikoillaan.
Orkidea

ViestiKirjoittaja Eippi » 04 Huhti 2013, 06:00

No minulla fysiatri sanoi silloin ekalla käynnillä, että ei tämä minun tila oikein TOSsiltakaan vaikuta, mutta ilmeisesti piti sitä yhtenä vaihtoehtona. En muistanut silloin tätä käsien sinerrystä ottaa puheeksi kun oireita on ollut niin paljon niin tulee lääkärissä aina kerrottua ne häiritsevimmät. Tosin en ole huomannut, että käsien pitäminen ylhäällä olisi mitenkään hankalaa, eikös se liity tossiin?
Eippi

ViestiKirjoittaja Orkidea » 04 Huhti 2013, 10:17

Kyllä se käsien ylhäälläpitämisen vaikeus on tyypillinen TOS-oire... Saattaa tuo minullakin johtua jostain muustakin, mutta tuota oireitta oli jo ennen tätä viimeistä vammaa, joten sen vuoksi sen aiheuttajaksi on epäilty TOSia. Ylipäätään kun niska voi paremmin, niin kädet sinertävät harvemmin ja toisinpäin.
Orkidea

ViestiKirjoittaja Eippi » 04 Huhti 2013, 11:13

Minulla sinersi vuosi sitten kädet jatkuvasti vaikka niska oli suht ok ja päänsärkyjäkin alettiin lääkityksellä saada hallintaan. Nytkään niska ei oireile vaan lähinnä jumitusta leuan alla ja hartioissa. Eivät tuntuneet fyssaritkaan yhdistävän tätä niskaan.
Eippi

ViestiKirjoittaja Eippi » 05 Huhti 2013, 12:30

Onneksi löytyy kohtalotovereita tähänkin vaivaan. Ennen kuin nää niskaongemat alkoi niin minulla puutui kädet puhelinta pitäessä ja öisin ihan jatkuvasti. Olisiko silloin pitänyt jo tajuta, että niskasta johtuu vaikka silloin niska ei vielä oirehtinut. Samoin oikeaa kättä on pakottanut jo puolitoista vuotta aina silloin tällöin koko matkalta.
Eippi

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 05 Huhti 2013, 13:04

Mullaki pakottaa välillä vasenta kättä koko pituudelta. Oon luokitellut muiden käsivaivojen ohella TOS:iksi. Fyssarin mukaan mun ekat kylkiluut on tosi ylhäällä -> puristaa hermoja ja suonia.
Rautanaula

ViestiKirjoittaja Eippi » 05 Huhti 2013, 15:07

Näköjää nää käsioireet on taas pahenemaan päin kun vetää tuo oikea kämmen eri väriseks ihan tässä töitä tehdessä eli näppäimistöä naputellessa.
Eippi

ViestiKirjoittaja Eippi » 06 Huhti 2013, 19:29

Nyt minulla lisäksi turpoaa sormet ja oikeen käden mikä sinertää enemmän sormet vapissu eilisestä asti. Mihin tässä vielä joutuu...
Eippi

Paluu Yleinen keskustelu - (Selkävammat ja selkävaivat + Muut sairaudet)