rintaranka ja autonominen hermosto

Muut vammat/sairaudet kuin niskaongelmat (Selkäsairaudet, fibromyalgia, reuma, jne.)

rintaranka ja autonominen hermosto

ViestiKirjoittaja mv79 » 20 Syys 2010, 16:12

voiko rintarangassa oleva vaurio aiheuttaa autonomiseen hermostoon ongelmia.minulla on vähän erikoinen ongelma minulla on autonomisesta hermostosta johtuva uniapnea ja unitutkija sanoi että se on elimillinen eli selästä johtuva.kaularanka on kuvattu kyllä sieltä lieviä pullistumia kulumaa.yliliikkuvuutta ja kallonpohjan nikama jumissa mutta eise vissiin tätä hermoston ärsytystä aiheuta minulla on rintarangassa pullistuma scheurmann ja on kieä monesta kohtaa .
minulla on ollut hyperventilointia sun muuta ja kerran kun tein hommia pihalla tuli paha hyperventilaatiokohtuas ja mun äidillä on selän venytyspenkki jossa roikutaan pää alapäin ja kokeilin sitä varovasti. rintagan yläosta kuului rusahteluja ja olo rauhoittui. sen jälkeen olen käynyt siinä melkein joka päivä ja se on helpottannut oloa päivällä ja ennen aina kun kävin makaamaan rupes sydän hakkaa sekin on loppunut melkein kokonaan ja tämä unihäiriö on myös vähän helpottanut.haluaisn että rintarankani tutkittaisi onko se hyvä fysiatri edelleen kuka ymmärtäisi selän ja autonomisen hermoston yhteyden
mv79
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja mv79 » 23 Loka 2010, 11:04

Minulla olisi kuntoutus-suunitelma ensi kuun alussa, onko olemassa mitää tekstiä netissä jossa olisi selkärankavamman yht4eydestä autonomseen hermostoon että voisi näyttää jotain mustaa valkoisella että se on mahdollista.jos ne uskoisi minun puheita ja pääsisin kunnon tutkimuksin .
Nyt olen sitä mieltä että rintarangasta johtuu tämä aut.hermoston raju oireilu.en jaksa surffata netissä,jos joku tietää linkkejä niin olisin kiitollinen.
mv79
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 09 Joulu 2010, 23:25

Moikka, mv!

Onkos sulla tässä viime kuukausina tapahtunut yhtään edistystä noiden vaivojesi tutkimisen tai kuntoutuksen suhteen? Eli onko syitä ja selityksiä vihdoin viimein alkanut löytyä?
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja mv79 » 10 Joulu 2010, 02:08

Kuun alussa pääsin kunnalliseen kuntoutus-suunitelmaan mutta en odota siltä paljoakaan kun ei ole mitään todisteita ja olen kelan kirjoissa "hullu"
Olli Polo lupasi jälleen kerran lähettää jotain lausuntoa unitutkimuksesta mutta tuskin tulee ja nyt on ruvennut aut.hermosto temppuilee aika pahastikkin et se alkaa olla finaalissa niinku minä muutenkin.
Sitte kun helvetin paha paniikkihäiriö. on tämä edelleen yhtä helvettiä.ortoniin en päässy vaikka Garl kustaf lingren yritti mut sinne saada.välillä tuntuu että kuolo korjaa pian on niin paska olla ja rahat loppu.olen itse varma että tämä ongelma on rintarangassa mutta ei ole rahaa mennä kuvauksiin.
mitä tässä voi enää tehdä kun ei ole omaa rahaa tutkituttaa rintaranka, niska onkin jo tutkittu ja kaikki muukin ja tuo rintaranka on enää ainut paikka mistä tämä voi johtua .Äidillä olis rahaa mutta ei lainaa kun "kuvittelen"kaikki
mv79
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 10 Joulu 2010, 11:55

Ikävä kuulla. Kuva Mä jo luulin, että sulla olis alkanut asiat selviimään. Jonkun verranhan muistaakseni jo selvisikin, eikö jonkinasteinen aivovammakin sitten jo todettu? Eikä sekään vakuuttanut sun äitiäs?

Sitä tää välillä on, että saa taistella koko maailmaa vastaan. Lääkärit ei monet usko tai ota tosissaan, eikä monesti läheisetkään... Kuva
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja CH » 11 Joulu 2010, 18:15

mv79 kirjoitti:.ortoniin en päässy vaikka Garl kustaf lingren yritti mut sinne saada.välillä tuntuu että kuolo korjaa pian on niin paska olla ja rahat loppu.olen itse varma että tämä ongelma on rintarangassa mutta ei ole rahaa mennä kuvauksiin.
mitä tässä voi enää tehdä kun ei ole omaa rahaa tutkituttaa rintaranka, niska onkin jo tutkittu ja kaikki muukin ja tuo rintaranka on enää ainut paikka mistä tämä voi johtua .Äidillä olis rahaa mutta ei lainaa kun "kuvittelen"kaikki

Mä oon totaalisen järkyttynyt siitä, että sut on leimattu "hulluksi" - jopa niin, ettei edes oma äitisi usko sua! Yritin etsiä sun käyttäjätarinan, ja vaikka en sitä löytänytkään, mulla on sellainen käsitys, että sä oot oikeasti todella kipeä. Ja tämä onkin toinen järkytyksenaiheeni: miten ihmeessä sä et pääse Ortoniin? Mäkin pääsin, vaikka kipuni eivät ole varmastikaan yhtä vakavia kuin sulla! :( Jaksamista!!
CH
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja mv79 » 13 Tammi 2011, 04:11

CH kirjoitti:
mv79 kirjoitti:.ortoniin en päässy vaikka Garl kustaf lingren yritti mut sinne saada.välillä tuntuu että kuolo korjaa pian on niin paska olla ja rahat loppu.olen itse varma että tämä ongelma on rintarangassa mutta ei ole rahaa mennä kuvauksiin.

Mä oon totaalisen järkyttynyt siitä, että sut on leimattu "hulluksi" - jopa niin, ettei edes oma äitisi usko sua! Yritin etsiä sun käyttäjätarinan, ja vaikka en sitä löytänytkään, mulla on sellainen käsitys, että sä oot oikeasti todella kipeä. Ja tämä onkin toinen järkytyksenaiheeni: miten ihmeessä sä et pääse Ortoniin? Mäkin pääsin, vaikka kipuni eivät ole varmastikaan yhtä vakavia kuin sulla! :( Jaksamista!!

sen takia koska olen kelan kirjoissa mielenterveysongelmainen eikä ole mitään millä todistaa edes tätä unihäiriötä.
pitäs mennä täydelliseen unirekistöröintiin mikä maksaa älyttömästi ja jos
sattuu olemaankin sopiva sänkymun selälle niin ei tule välttämättä paljon tulosta ja jos joudun ottaa paljo rauhoittavia yöksi niin ne ei saa mitään tuloksia.
etsi mun nimi merkillä mv79,pitäs löytyä se helvetti minkä olen kokenut osa siitä teksistä kuulostaa aika vainoharhaselta mutta se johtuu vaan siitä kun olin niin epätoivonen.
mv79
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja mv79 » 13 Tammi 2011, 04:29

CH kirjoitti:

ja toinen syy on että jauhoin kaikille lääkärille mun niskasta kun luulin että
aut.hrmoston oireet voi johtu vain kaularanka vammasta ja mulla oli niska vaivoja vaikka rintaranka on ollut jo vuosia kipeä, jumissa ja aiheuttanut kaikenlaisia vaivoja.nuorena tipuin päälleen ja tuli pullistuma rintarankaan ja scheuermann oireyhtymä löytyy myös mutta ne ei ole vakavia.on semmonen tuntuma että se nikama on yliliikkuva ja kun se on saanut PALJON aika rajuja iskuja ja se on tehnyt lisä vahinkoa jotenkin ainakin aut.hermosto oireilee pahasti varsinkin jos selkä huonossa asennossa varsinkin nukkuessa tai huonossa istuma asennossa en pysty edes kovalla lattialla makaa selällään kun tulee "taistele ja pakene tila"
yksi omt fysoterapeutti sanoi että aut.hermosto yletttyy myös rintarankaan.
mv79
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

huhmar

ViestiKirjoittaja mv79 » 13 Tammi 2011, 04:36

DirtyDeeds kirjoitti:Ikävä kuulla. Kuva Mä jo luulin, että sulla olis alkanut asiat selviimään. Jonkun verranhan muistaakseni jo selvisikin, eikö jonkinasteinen aivovammakin sitten jo todettu? Eikä sekään vakuuttanut sun äitiäs?

Sitä tää välillä on, että saa taistella koko maailmaa vastaan. Lääkärit ei monet usko tai ota tosissaan, eikä monesti läheisetkään... Kuva

no huhmar sen diagnoosin sen vastaanotolla teki viime kesällä ja pääsen vsta nyt helmikuussa täydelliseen testiin keskussairaalaan, mutta jos olen henkisesti näin paskassa kunnossa ei siitä saa luotettavaa tulosta.
mv79
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Paluu Yleinen keskustelu - (Selkävammat ja selkävaivat + Muut sairaudet)