Fasettinivelen injisointi, kapea spinaalikanava

Muut vammat/sairaudet kuin niskaongelmat (Selkäsairaudet, fibromyalgia, reuma, jne.)

Fasettinivelen injisointi, kapea spinaalikanava

ViestiKirjoittaja Tuuli » 05 Elo 2010, 09:03

Heippa! Täällä yksi selkävaivanen, joka pohdiskelee monia kysymyksiä ja kysynpä nyt sitten muutamaa juttua täällä, josko jollain olisi tietoa tai kokemuksen syvää rintaääntä. :)

Eli eilen fysiatri iski piikin niveleen (fasettinivelen injisointi Betapred-Lidocainilla) ja oletti vasemman puolen puutuvan ja kivun vihdoin loppuvan (kolmatta viikkoa nyt sairaslomalla eikä juuri mitään kykene tekemään). Vajaan viikon päästä minulla on hänelle soittoaika, koska kaikki kivut pitäisi olla kutakuinkin poissa. Noh, puutumista ei tapahtunutkaan vaan alkoi järkyttävä alaselänkipu, pakarakipu ja jalkakivut. Taannuin siis piikin myötä taas vaan roppakaupalla taaksepäin kipujeni kanssa. Ja jatkuu vaan, mutta hieman livempää kipu on näin seuraavana päivänä. Onko jollain vastaavia kokemuksia - tai kokemuksia tuommoisesta piikistä? Mietin vaan, että onko nyt niin, että on turha odottaa parantumista, kun seurakset olikin päinvastaiset kuin piti. Vai reagoiko mun kroppa vaan poikkeuksellisella tavalla ens alkuun...?

Ja myös kokemukset rakenteellisesti kapeasta spinaalikanavasta ja normaalia kookkaammista nivelistä otetaan ilolla vastaan, ne mulla on ainakin diagnosoitu.

Toistaiseksi siis mikään lääke ei ole auttanut näihin kipuihini. On kokeiltu kaiken maailman perussärkylääkkeet, Panacod, Tramal, päivystyksen kipupiikki, lihasrelaksantit ja jopa antibioottikuurikin virheellisen diagnoosin takia :wink: Alkuvaiheessahan mä olen verrattuna täällä moniin muihin, jotka on kärvistellyt jo vuosia, mutta olis silti kiva pikkuhiljaa saada vähän helpotusta olemiseen! Thänks!
Tuuli
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 05 Elo 2010, 12:23

Moikka, Tuuli!

Noista piikeistä on kokemusta ainakin nimimerkeillä Goodie, Millakiss ja Tahdonvoimaa. Ensi hätään löysin Goodien ketjun aiheesta, ehkä G osaa sulle vastata jotain:

http://niskavamma.munfoorumi.com/viewt ... highlight=
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Paluu Yleinen keskustelu - (Selkävammat ja selkävaivat + Muut sairaudet)