Kaaduin ja nyt jalka puutuu/tuntuu heikolta

Muut vammat/sairaudet kuin niskaongelmat (Selkäsairaudet, fibromyalgia, reuma, jne.)

Kaaduin ja nyt jalka puutuu/tuntuu heikolta

ViestiKirjoittaja Odetshki » 23 Tammi 2017, 21:28

Heipsan. Olen foorumia jonkinverran lueskellut, johtuen niskaoireistani. Nyt ajattelin kuitenkin ihan rekisteröityä ja kirjoittaa tänne, syystä että kävi kuten otsikossa lukee, eli kaaduin tänään, kun 1-vuotias tyttäreni viritti mulle ovelan ansan lattialle liukkaista pahveista. En lyönyt päätä lainkaan vaan takapuoli-alueen, eikä se kauheasti siinä hetkessä sattunut. Kuitenkin pari tuntia tapahtuneen jälkeen tuntui istuessa iskias-tyyppinen kipu vasemmasta pakarasta reiteen ja nyt pari tuntia siitä jalka tuntuu puutuneelta ja huomattavasti heikommalta kuin ennen. Soitin terkkariin ja sieltä sanottiin että varata aamusta aika röntgeniin ja soittaa ennen sitä jos pahenee. Nyt sitten kuitenkin skitsottaa aika lailla, koska mulla on ennestään L1 nikama räjähtänyt tonne selän sisään vuonna 2013, kun tipuin 9m ja sinne laitettiin silloin titaania ja luunsiirre. Tästä jäi myös selkäydinvamma, jonka seurauksena mulla ei ole pakaroissa pintatuntoa ja on ongelmia vessassakäymisessä, esim virtsankarkailua. Hoitaja kysyi puhelimessa, että onko ollut sellaista kaatumisen jälkeen. Sanoin että on yleensäkin. Eli kysymykseni olisi, että mitä mun nyt kuuluu tarkkailla ja milloin kannattaa soittaa uudestaan? Mulla on noitten niskajuttujen takia nimittäin tullut viime aikoina kuvioihin paniikkihäiriö ja se saa mut hysteerisesti tarkkailemaan kehoani, joten kaipaisin vinkkejä että miten erottaa ne todelliset oireet päänsisäisistä. Olen yksinhuoltajana ja ollaan siis tyttäreni kanssa kahdestaan kotona ja tämä pahentaa tilannetta potenssiin tuhat, kun pelkään että mulle sattuu jotain ja tyttö jää yksin itkeskelemään. Paniikkihäiriöön mulla ei ole vielä lääkitystä, kun haluan ensin koittaa fysiota ja hierontaa noihin niskaoireisiin ja jossei ne auta, niin mietin uudestaan. Kiitos jos joku ehtii vastaamaan, varsinkin kun aika sekavasti ehkä kirjoitin kun tässä puhelimessa näkyy vain osa tekstistä.
Odetshki
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Re: Kaaduin ja nyt jalka puutuu/tuntuu heikolta

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 23 Tammi 2017, 23:51

Moi! Yksi mahdollisuus on kaatumisen seurauksena tullut lantion asentovirhe. Sen voi tarkistuttaa ja hoidattaa täällä: http://personal.fimnet.fi/vastaanotto/fysiatri_Timgren/
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Paluu Yleinen keskustelu - (Selkävammat ja selkävaivat + Muut sairaudet)