Työtuoli

Vammaisen/Työkyvyttömän etuudet, Vammaispalvelu, Apuvälineet, Koti- ja Työergonomia, Muut elämistä helpottavat kikat ja ratkaisut

Työtuoli

ViestiKirjoittaja Ruska83 » 10 Syys 2012, 12:33

En löytänyt varsinaista omaa ketjua hyvästä ergonomisesta työtuolista joten ajattelin aloittaa uuden ketjun. Eli millasia työtuoleja teillä on? Minun pitäisi kipeästi hommata uusi työtuoli kun tässä nykyisessä (suht säädettävissä oleva "tavallinen" toimistotuoli) ei pysty edes 30min istua kun hartioita alkaa särkeä, huimaus ja pahoinvointi lisääntyy ja usein pukkaa vielä rytmihäiriötä päälle vaikka yrittäisi istua ryhdikkäästi. Olen miettinyt satulatuolia, joskus kokeillut istua sotkan tuolilla mutta melkoista tuskaa se istuminen oli:) Vaatii varmaankin pidemmän totuttelun. Olen myös melkoinen pätkä joten suurin osa tavallisista työtuoleista painaa reisien takaosaa. Olisin kiitollinen hyvistä tuolivinkeistä!:)
Ruska83
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 10 Syys 2012, 21:06

Satulatuoli on hyvää vaihtelua normaaliin työtuoliin, itse käytin paljonkin entisessä työpaikassani satulatuolia hartioita ja selkää lepuuttamaan, sillä siinä tuli otettua automaattisesti parempi ryhti.

Ja satulatuoleissa on huimat tasoerot, meillä oli Salli-tuolit käytössä ja nyt haaveilen, josko raaskisi itselleen ostaa edes sen Sotkan kopion pyykkisavottaa helpottamaan... :roll:
anzqu
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

Paluu Vammaisetuudet, apuvälineet, ergonomia