Hyvä sänky ja patja

Vammaisen/Työkyvyttömän etuudet, Vammaispalvelu, Apuvälineet, Koti- ja Työergonomia, Muut elämistä helpottavat kikat ja ratkaisut

Hyvä sänky ja patja

ViestiKirjoittaja fedja » 05 Maalis 2012, 18:18

On pakko hankkia uusi patja. Tässä yritän hahmotella vaihtoehtoja. Ensin mietin motoroitua sänkyä, mutta sitten ajattelin, että säkkituolin avulla voisi runkopatjalliseen sängyyn saada puoliksi istuvan asennon. Onko kokemusta säkkituolin ja joustinpatjan tai runkopatjan yhdistelmästä? Minun pitää kirjoittaa sängyssä, joten pitäisi saada aika hyvä asento.

Ikean runkopatjoja olen nyt katsellu. Vielä ei ole tietoa mistä säkkituolin voisi hankkia. Niissäkin on pehmeitä ja kovia versioita.

Orkidea mainitsi ostaneensa motoroidun sängyn. Onko sinulla siinä joustinpatja, ja onko jouset kestäneet hyvin moottoria? Onko sinulla joku näistä malleista?
http://www.kruunukaluste.fi/tuotteet/ma ... ttorisanky

Ja onko jollakin kokemusta säkkituoleista? Sellainen pikkuhiletäytteinen kiinnostaa enemmän kuin ne sentin kokoiset rakeet.

Onko muita sängy- ja patjavinkkejä?
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Orkidea » 07 Maalis 2012, 13:54

^ Joo, mulla on tuollainen, hyvin saman näköinen kuin kuvassa, mutta ei ihan sama kuitenkaan. Mulla on 2x90 cm sängyt, toinen "kovalla" ja toinen medium patjalla, tällä hetkellä taidan nukkua sillä kovemmalla, mutta molemmat on mulle ihan ok. Olen tykännyt kovasti tuosta ja jouset ovat kestäneet hyvin, tosin en käytä moottorimekanismia päivittäin. Voisin hyvinkin ajatella ostaa saman seuraavaksikin sängyksi, kun vaihto tulee ajankohtaiseksi :) .

Muistaakseni me puhuttiin joskus aikanaan siitä jalkojen asennosta kun jalat on nostettu ylös, tuossa menee kantapäät alemmas kuin polvet, mutta niin ne taitaa mennä lähes kaikissa moottorisängyissä.

En ole kokeillut säkkituolin kanssa, mutta mutulla sanoisin, että moottorisängyllä saa paremman/ergonomisemman asennon, kun jalkoja voi nostaa ainakin vähän ylöspäin työskennellässäkin ja se asennon muuttaminen on tietty helpompaa, kun ei tarvii kuin nappia painaa. Minulla on Ikean runkopatja vierassänkynä ja se on kyllä yllättävän hyvä, kun sitä joskus itsekin testasin. Ja kyseessä oli ihan halvimmasta päästä oleva peruspatja, nimeä en tosin muista.
Orkidea
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

Paluu Vammaisetuudet, apuvälineet, ergonomia