Apuvälineet, mistä tietoa?

Vammaisen/Työkyvyttömän etuudet, Vammaispalvelu, Apuvälineet, Koti- ja Työergonomia, Muut elämistä helpottavat kikat ja ratkaisut

Apuvälineet, mistä tietoa?

ViestiKirjoittaja millakiss » 20 Heinä 2009, 21:56

Mistä saa tietoa apuvälineistä?
Tiedän, että kunnan/kaupungin vammaispalvelusta voidaan tehdä kotikäyntejä mutta pitäisi tietoa tulla muualtakin. Mistä sitä osaa etsiä?
millakiss
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 21 Heinä 2009, 01:31

Parhaan tiedon apuvälineistä minä sain Käpylän kuntoutuskeskuksesta. Ja myös sen miten niitä haetaan. Muuten en ole tietoa oikein mistään saanut.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja millakiss » 27 Heinä 2009, 17:20

Jep, no minäkin sain kuntoutusreissulta tietoa hyvistä tyynyistä ja patjoista.
Ja alkukesästä olin tk:n vuodeosastolla, niin sieltä sain paljon vinkkejä mm. lanneselän tukiliivi otettiin uudestaan käyttöön. Sellainen oli n. 5 v sitten mutta sen jälkeen tilanne muuttui enkä tarvinnut sitä enää.
Nyt sitä ehdotettiin taas ja enpä olisi kyllä itse ymmärtänyt sitä kokeilla uudestaan.

Sain myös korkeamman rollaattorin niitä päiviä ajatellen, kun jalat kantavat.

Talvella olin myös yliopistosairaalan asiakkaana. Siellä nämä rollaattorit olivat Aatamin ajoilta ja vähän Eevankin :roll: , siis tosi ikäloppuja.
Tk:ssa asiat ovat siis ainakin tältä osin paremmin.

Mutta sellainen aukko tässä järjestelmässä on, että jonkunlaista tiedotusta pitäisi saada apuvälineiden suhteen. Nyt se tieto on rippeitä sieltä sun täältä ja potilaalle tosi raskasta.
millakiss
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

Paluu Vammaisetuudet, apuvälineet, ergonomia