Vesijuoksu; vyö, kengät, hanskat

Vammaisen/Työkyvyttömän etuudet, Vammaispalvelu, Apuvälineet, Koti- ja Työergonomia, Muut elämistä helpottavat kikat ja ratkaisut

Vesijuoksu; vyö, kengät, hanskat

ViestiKirjoittaja fedja » 26 Kesä 2009, 22:10

Kävin tänään altaalla vettä polkemassa vyön kanssa 5minuuttia ü. Huimaavan kauan.

Yritin etsiä tänään vyötä soittamalla kauppoihin. Ei oikein irronnut, vaikka soitin marketeihin ja pariin urheiluliikkeeseen. Selailin sitten vesijuoksuvöitä netistä.

Hintahaarukka on melko laaja: 9e - n.50e.

Tilasinkin yhden vyön postitse, Vesijuoksuvyö Mallimestari. Saa siitäkin kyllä pulittaa, yht. 44e tuli maksamaan. Uimahallissa olisi ollut myytävän Aqua Joggerin vyö 50e, mikä ilmeisesti on laadukas. Toivottavasti on tuo Mallimestari vyökin. Se on Vesijuoksuliitton vetäjän Heikki Puhakan kehittämä.

Tällaisia ainakin netissä kehuttiin. Ja tais joku haukkuakin.

Vesijuoksuvyö Aqua Jogger
- voitti Sport-lehden vesijuoksuvyövertailun 2005
- Tässä vyöosa on joustava. Muissa vöissä yleensä joustamatonta materiaalia
Vesijuoksuvyö Suvi
- voitti Kuningaskuluttajan vesijuoksuvyövertailun

Tosissaan aion nyt yrittää tätä veden kanssa sähläämistä. Tänään oli ainakin ihan ok, kun keskittyi olemaan pystyasennossa ja niska mahdollisimman hyvässä asennossa. Pystyin jopa menemään kylmään altaaseen uimahallissa. Liekö johtuu siitä, että joka paikassa on lämpimämpää kuin muutoin ja ei palellu jo matkalla.
Viimeksi muokannut fedja päivämäärä 22 Heinä 2009, 22:14, muokattu yhteensä 2 kertaa
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja CH » 26 Kesä 2009, 23:35

Mä ostin muinoin Suvi-vesijuoksuvyön juuri tuon testivoittajuuden takia. Vyö on kuitenkin tuntunut jotenkin kömpelöltä: se on kuin jäykkä pahvi, jota ei saa niin kireälle, että se pysyisi paikallaan. Tosin mulla on vesijuoksut jääneet talven jälkeen vähemmälle, eikä vyö ole juurikaan kulunut käytössä. Ehkä se muotoutuisi paremmin, jos käyttöä olisi enemmän... Mulle tuli vesijuostessa aina niskapäänsärky, mutta mukavasti se vyö kyllä pitää juoksijan pystyasennossa :)
CH
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 27 Kesä 2009, 00:31

Hyvä, etten sitä Suvivyötä ostanut sitten.

Tuo Mallimestarin vyö näytti siltä, että tukee hyvin seisomisasentoa. Jospa se olisi kohtuu taipuvaa materiaalia ja sopiva muutenkin.

Yhdessä kaupassa katsoin lasten juoksuvyötä eilen ja se oli tosi jäykkä. Onneksi ei ollut aikuisen versioo siitä vyöstä, niin en sortunut ostamaan.

Tuo vesijuoksu on ihan eri asia, kun sen tekee paikallaan, kuin että etenis. Paikalla ollessa voi keskittyä niskan asentoon. Tosin siinäkin etenee vähän, kun polkee jalkoja paikallaan ja vaikka käsiä ei juuri liikutakaan. No, saa nähdä mitä tästä tulee. Nyt kun on kesä, niin haluaa kyllä mennä kokeileen noita luonnon vesiä.

Mää kokeilin tuota kanssa aiemmin joskus, mutta en tajunnut silloin ottaa niin rauhallisesti kuin nyt ja polkea suoraan pohjaan päin.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja millakiss » 20 Heinä 2009, 21:51

Enpä tiennyt, että vöitä on erilaisia.
Mulle ei nimittäin vesijuoksu sovi, koska alaselässä on nivelrikkoa ja vesijuostessa jalat tekevät laajoja kaaria ja lanneselkä ei pysy oikeassa asennossa.
Tiedättekö voisiko noista teidän esittämistä vöistä olla apua tähän ongelmaan?
millakiss
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 21 Heinä 2009, 01:30

millakiss kirjoitti:Enpä tiennyt, että vöitä on erilaisia.
Mulle ei nimittäin vesijuoksu sovi, koska alaselässä on nivelrikkoa ja vesijuostessa jalat tekevät laajoja kaaria ja lanneselkä ei pysy oikeassa asennossa.
Tiedättekö voisiko noista teidän esittämistä vöistä olla apua tähän ongelmaan?

Tuota tuota. Mitä Millakiss tarkoitit. Sitäkö, että sitooko vyö lanteen paikoilleen?

Oletko Millakiss kokeillut vain laittaa jalkoja alaspäin vedessä pohjaa kohti niin syvässä vedessä, ettei jalat yllä pohjaan? Siis ei juoksua. Siinäkin kyllä lantio saa väkisellä kyytiä.

Kaikki vesijuoksuvyöt toimivat samalla tavalla. Tuo Mallimestarin vyö pitäisi sen kehittäjän mukaan pitää henkilö paremmin pystyasennossa, mutta minulla toimii samalla tavalla kuin Aquajogger. Olen liian laiheliini tuohon Mallimestarin vyöhön. Se painaa mulla kylkiluita. Leveälanteisempi kaverini kokeili Mallimestarin vesijuoksuvyötä ja hänelle sopi hyvin.

Mallimestarin kehittäjä sanoi, että hänen kehittämänsä vyön voi panna tosi alas lanteen ympärille. Mulla se ei pysy siellä alhaalla, vaan pompsahtaa ylös.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Vesijuoksukengät

ViestiKirjoittaja fedja » 22 Heinä 2009, 22:13

Tällainenkin idea vedessä kävelyyn on keksitty. :roll:

Vesijuoksukengät

Tässä kuvamateriaalia uusista vesijuoksukengistä. Aikaisempi osoite lakkasi toimimasta.

http://www.youtube.com/user/Taulumaenkauppahuone

(Virallinen Vesijuoksun MM-kilpailun Webkauppa)

* videolla näkyy myös Mallimestarin vesijuoksuvyö laiturilla
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja millakiss » 21 Heinä 2010, 20:51

Aiemmin sanoin, ettei vesijuoksu sovi nivelrikkoiselle selälle.
Sitä sitten uudemmin vuosien jälkeen kokeilin ja nyt se on erinomainen kuntoilumuoto. Ainoa mitä minulla on mutta tärkein. Kokeilkaa jos mahdollista, lähtee läskit liikkeelle.
millakiss
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

Paluu Vammaisetuudet, apuvälineet, ergonomia