Kuljetuspalvelut

Vammaisen/Työkyvyttömän etuudet, Vammaispalvelu, Apuvälineet, Koti- ja Työergonomia, Muut elämistä helpottavat kikat ja ratkaisut

Kuljetuspalvelut

ViestiKirjoittaja fedja » 22 Huhti 2009, 13:08

Jihuu! Lopultakin sain vammaispalvelulain mukaiset 18krt/kk kuljetuspalvelua. Pääsen vähän vapaammin liikkumaan ja hoitelemaan asioita, kun ei pysty linja-autoa käyttämään kuin tuolle lyhyelle matkalle.

Melkoisen taistelun tulos. Taistelu alkoi 2007 syksyllä ja nyt jo sain sen mitä tarvitsen.

Oletteko Whiplash-vammaiset, aivovammaiset, muut vammaiset tietoisia, että vammaispalvelulain tarkoitus on tarjota yhtäläisiä oikeuksia elämiseen kuin terveellä ihmiselle. Vammaispalvelun sosiaalityöntekijän kanssa käydään läpi vammaisen ihmisen tarpeet. Nämä on hyvä olla hyvin kirjoitettuna myös lääkärin lausuntoon.

Itse en tajunnut näitä oikeuksia ennen kuin kuntoutuksessa Käpylässä 2007. Sen jälkeen olen ollut yhteydessä vammaispalveluun useaan otteeseen.

Tosi tärkeä on
1. Itse ensin hahmottaa mihin tarvitsee apua ja minkälaista
2. Kertoa tarpeet lääkärille ja huolehtia, että ne ovat epikriisissä
3. Olla yhteydessä vammaispalvelun sosiaalityöntekijään
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja lumiukko » 22 Huhti 2009, 17:37

Onnittelut kuljetus palvelun saamisesta!

Itse olen hakenut kyseistä palvelua n. kolme vuotta sitten. Kyselin perään mutta todennäköisesti paprut roskissa. Ei ole asia edennyt ja tiedän senkin että vanhukset tarvii jne... ei jaksa nyt asian puitteessa tapella.
Ota neuvoja kaikilta, mutta päätä itse.
lumiukko
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja millakiss » 09 Helmi 2011, 18:00

Kyllä muillakin on oikeuksia kuin "vain" vanhuksilla.
Itse sain palvelun vuosia sitten. Vuosia se oli käyttämättä, kun ei vointi oli heikko. Joulukuussa teinkin jo sitten yksitoista matkaa.
millakiss
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 01 Joulu 2011, 12:19

Oulussa saa käyttää kuljetuspalvelua naapurikuntiin, mutta niistä maksetaan linja-autokyydin taksa. Vieraspaikkakunnalla lomaillessa voi myös käyttää palvelua. Pitää ensin vaan maksaa itse ja sitten laskuttaa. Treella systeemi tuntui olevan paljon kireämpi.

Kynnys ry voisi myös ottaa kopin tuosta asiasta. Siellä tavoitteena on juuri vammaisen oikeudet ja epäkohtiin puuttuminen. Ja pitkän ajan kokemusta noista.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja fedja » 03 Joulu 2011, 15:57

Minulla ei mitään erityistä kontakia ole Kynnys ry:hyn. Olen rivijäsen. Heidän toiminnastaan olen saanut tietoa lukemalla Kalle Könkkölän kirjan, jossa oli kuvattu Könkkölän ja Kynnysläisten sitkeää ja periksiantamatona taistelua vammaisten oikeuksien ja itsenäisen puolesta, kuten myös vammaisen velvollisuuksista tai vastuista yhteiskunnassa yhtä lailla.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Paluu Vammaisetuudet, apuvälineet, ergonomia