Dermapunktiolevyt

Vammaisen/Työkyvyttömän etuudet, Vammaispalvelu, Apuvälineet, Koti- ja Työergonomia, Muut elämistä helpottavat kikat ja ratkaisut

Dermapunktiolevyt

ViestiKirjoittaja Nani » 09 Maalis 2009, 10:20

Dermapunktiolevy(t) lihasten rentouttamiseen.

Dermapunktio perustuu akupunktioon, mutta tässä ei käytetä neuloja vaan dermapunktiolevyt ovat sellaisia eteisen muovisen 'ruohomaton' (sellainen, johon kengät pyyhitään) näköisiä suklaalevyn kokoisia muovilevyjä, joista sojottaa pieniä muovisia 'piikkejä'. levyt voidaan liittää toisiinsa, jotta saadan tehtyä isompi levy esim. selkää varten.

Näitä levyjä sitten laitetaan esim. hartioiden alle (tai minkä tahansa rentoutusta tarvitsevan lihaksen alle) ja pidetään n. 20 minuuttia. Levyjä käytetään myös lievittämään erinäisiä muita vaivoja (vatsavaivat jne) ja ohje kertoo mihin kohtaan ne täytyy kulloinkin laittaa.

Tässä tarkempi seloste sekä kuva.

Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Nani päivämäärä 10 Maalis 2009, 21:42, muokattu yhteensä 1 kerran
Nani
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Kuulostaa mielekiintoiselta!

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 09 Maalis 2009, 22:51

Olen joskus kuullut sanan, joten mielenkiintoista nähdä, millaisia ovat. Olet ilmeisesti saanut apua itse?

Hyvä niin!
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Nani » 10 Maalis 2009, 10:40

Joo kyllä ne rentouttavat lihaksia, sen verran olen huomannut :-)

Koetan tänään illalla ehtiä ja muistaa laittaa kuvan & selosteen tänne.
Nani
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Paluu Vammaisetuudet, apuvälineet, ergonomia