Mistä hyvä tyyny?

Vammaisen/Työkyvyttömän etuudet, Vammaispalvelu, Apuvälineet, Koti- ja Työergonomia, Muut elämistä helpottavat kikat ja ratkaisut

ViestiKirjoittaja anzqu » 29 Joulu 2012, 13:10

Meillä on myös Jyskistä ostettu petari, jossa on tuollainen memoryfoam kerros. Huippuostos hintaansa nähden, kun alennuksesta ostettiin. Ainoa asia mikä minua kiukuttaa on se, että patja pitää joka aamu venyttää takaisin muotoonsa, sen verran painuu yöllä montulle, että kutistuu laidoista sen 10 senttiä.
anzqu
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Karhuemo66 » 30 Joulu 2012, 14:45

Aika jännä toi patjan kutistuminen, en ole moista huomannut. Toki mä nukun yksin ja runkopatjani on mallia kova. Ja tällainen yhdistelmä on ollut just passeli mulle :D
Karhuemo66
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 30 Joulu 2012, 14:56

Joo, tuo meidän patja menee toiselta laidalta tiimalasimaisesti kasaan ja toiselta laidalta taas pullistuu. Ja pullistuneella laidalla on lakanat aivan kireänä ja kutistuneella laidalla lakanaa löytyy montakymmentäsenttiä ylimääräistä. Tuossa meidän patjassa on sellainen kangaspäällinen, että jotenkin hirttää lakanat vielä siihen kiinni :roll:
anzqu

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 11 Tammi 2013, 00:21

Nyt olis taas uusi tyynyongelma. Eli kun mulla todettiin se refluksi, niin pitää nostaa sängyn päätyä ylemmäs. Mistä tulee ongelma, että millainen tyyny mahtaa olla paras tuollaiseen viistoon asentoon? Tuo mun nykyinen on ainakin liian korkea, pää menee melkein pystyyn. Pitäisköhän olla kokonaan ilman tyynyä vai siirtyä tavalliseen?
Rautanaula

ViestiKirjoittaja Orkidea » 11 Tammi 2013, 11:43

Oletko kokeillut oikein pehmeää untuvatyynyä? Suomen Joutsenella on mielestäni hyvä tyyny, jossa on 90 % untuvaa ja 10 % höyhentä. Minulla on pari tuollaista 400 grammaista ja niistä vähintään toinen on aina mukanani matkoillakin ;) Toimii myös silloin, kun sängyn pääty on kohotettu.
Orkidea

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 11 Tammi 2013, 13:05

Kiitos vinkistä Orkidea :) Taidanpa ostaa ensi kauppareissulla sellaisen. Viime yön nukuin ilman tyynyä, kun sängynpää on aika korkealla, ehkä sitä voisi vähän madaltaakin. Ihan hyvin meni ilman tyynyäkin.
Rautanaula

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 27 Helmi 2013, 16:44

Siis oikeesti. Olin kylässä yhden yön ja nyt niska on totaalisen jumelissa :? Nukuin kylässä tavallisella tyynyllä hyvin ja eilen ei ollut mitään oireita. Siitä innostuneena nukuin sitten viime yön kotona ilman Dolania (jota on kulunut viime aikoina paljon) ja aamulla vasen puoli veti taas ihan jumiin. Hyvä kun pystyi päätä nyökätä. Oon nyt jumppaillut pitkin päivää mutta kipeä on. No, kai sitä pitää sit jatkossa roudata tuo oma tyyny kyläänki mukaan... :roll:

Ja fysioterapiaan pääsen vasta viikon päästä. Jos jollain on hyviä kotikonsteja kipeän niskan kotihoitoon, niin kertokaa ihmeessä. Kannattaako jumpata vai ei? Venytellä? Vai ottaa vaan relaksanttia ja koittaa levätä?
Rautanaula

ViestiKirjoittaja lentis » 05 Kesä 2013, 06:56

Meillä myös Jyskin WellPur petari. Samanmoisia aamuisia venyttämistuokioita meilläkin. Mutta, kyllä siinä niin hyvin nukkuu. Ostin samaan syssyyn muutama kuukausi sitten samasta materiaalista korkeamman tyynyn. Se on myös ollut hyvä kylkinukkujalle.

Kokeilin nyt Ortonin jaksolla unikulman Astroa ja totesin, että se on kyllä paras koskaan kokeilemani. Sillä voi kellahtaa selälleenkin kesken yön ilman kipuja. Sellainen on ostoslistalla. Tosin siellä on paljon muutakin...
lentis

ViestiKirjoittaja fedja » 08 Kesä 2013, 16:10

Minulla on ollut Astro vuosia ja tykkään. Höyhentyyny ei minulla anna riittävästi tukea. Pää liikkuu liikaa höyhentyynyn kanssa ja jumittaa.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Re: Mistä hyvä tyyny?

ViestiKirjoittaja julia » 09 Tammi 2014, 18:54

Nyt kannattaa suunnata Hemtexiin, löysin sieltä 40 eurolla (siis puoleen hintaan) Zoltan Techno Gel tyynyn, joka on memory foamia ja jossa on lisäksi keskellä geeliä! Tyynyssä on myös sekä paksumpi että kapeampi pää.

Tuulettelen nyt malttamattomana tyynyä, koska muovin haju innosti allergiaani. Geeliosa kiinnostaa, sillä olen nukkunut yli kolme kuukautta kylmäpakkauksen kanssa. Minulla on ohut kuitupallotyyny ja sen päällä kylmäpakkaus geeleineen tyynyliinaan käärittynä ja se on osoittautunut kaikista parhaimmaksi niskalleni. Geeli muokkautuu jähmeästi, sekä liikkuu että tukee.

Allergian vuoksi höyhentyynyt eivät käy ja Tempur tyynyt (kokeilin kahta erilaista) osoittautuivat kammottavan koviksi ja kivuliaiksi. Minulla on myös vetoketjulla varustettu kaksiosainen tyyny, mutta kukapa sitä nyt keskellä yötä käy lisäämään tai vähentämään tyynyn sisuksia, joten tätä olen joskus käyttänyt osan yöstä.

Ilmoitan täten, että kauppaan sitten ensi viikolla uuden tyynyni, jos se ei käy minulle!
julia
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 09 Tammi 2014, 20:12

julia kirjoitti:Ilmoitan täten, että kauppaan sitten ensi viikolla uuden tyynyni, jos se ei käy minulle!

:-D Puoleen hintaan? PDT_Armataz_01_34
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja julia » 12 Tammi 2014, 13:08

No niin, Zoltan tyyny lähtee myyntiin!

Kymmenen minuutin kokeilun jälkeen osoittautui, että tyyny on minulle liian korkea kylkiasennossa, jossa nukun. Olkapää alkoi oireilla heti, vaikka pää viihtyi niin taivaallisen hyvin viileällä geelialustalla. Joustinsängyssä tyyny olisi varmaan ollut juuri sopiva. Tai sitten (ihan älyttömän) pieni pääni ei vain riittänyt painamaan tuohon memory foamiin tarpeeksi syvää monttua. Äh, tai jos nukkuisin selälläni, tyyny olisi myös ollut täydellinen, mutta kun selällä kuorsaan itseni hereille.

Hemtexin Zoltan päätyy nyt sitten eniten tarjoavalle! Kiinnostuneita?
julia
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Edellinen

Paluu Vammaisetuudet, apuvälineet, ergonomia