Mistä hyvä tyyny?

Vammaisen/Työkyvyttömän etuudet, Vammaispalvelu, Apuvälineet, Koti- ja Työergonomia, Muut elämistä helpottavat kikat ja ratkaisut

ViestiKirjoittaja ledi » 06 Touko 2010, 07:26

Suosittelen ostamaan Duqem terveystyynyn. Itselläni on ollut nyt 10v sama tyyny. Ajattelin joskus, kun niihin annettiin 5v takuu, että ei tyyny voi niin kauaa olla hyvä, mutta olin väärässä. Nyt pitää vasta ostaa uusi tyyny ja ostan ehdottomasti saman tyynyn! Aluksi kesti viiikon-kaksi, että tyyny muokkautui hyväksi, mutta sen jälkeen se oli ihan täydellinen nukkua.
ledi
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Onko tämä nyt mainosta..saa poistaa jos ei kuulu tänne

ViestiKirjoittaja Finnbalance.com » 16 Elo 2011, 11:16

Hei!

Jälleenmyyn Tempuria ja olen itse nukkunut Tempurilla ja itse pidän siitä kovasti. Tyyny matkaa mukana ulkomaille saakka :)

Ovat hintansa väärti ja takuut ovat hyvät.
Mitä kylmempi sää ja mitä kovempi patja on, niin enenmmän tykkään kun kääntää kylkeä ja "vajoaa" omaan koloonsa :)

Alku voi olla vaikeaa ja niskat kipeensä ja selkää kolottaa, mutta uuden tuotteen tuntemukset ovat aina erilaisia kuin sen vanhan tutun ja turvallisen patjan tms tuotteen johon on tottunut.
Ystävällisin terveisin
Assi
Finnbalance.com
Finnbalance.com
Yritys tai mainostaja
Yritys tai mainostaja

ViestiKirjoittaja anzqu » 17 Elo 2011, 11:40

Minulla oli koekäytössä Tempurin Original ja Millenium eikä kumpikaan sopineet kipeälle niskalle. Päinvastoin :( Viikon kokeilin kumpaakin ja uskottava se on, ei käynyt minulle. Yhden yön kokeilusta tulee takuuvarma jysäri, siksi kumpikin tyyny oli minulla kokeilussa viikon verran. Malliltaan Original olisi ollut minulle parempi, mutta korkeus ei passannut vaan lopulta nukuin aina selällään leuka rinnassa kiinni ja niska huusi hoosiannaa aamuisin. Niskan ollessa pahimmillaan en edes kärsinyt laittaa niskaa tyynyä vasten. Tempurin kanssa tuli talvisaikaan yllättävä ongelma, sillä makuuhuoneen lämpötila tippui meillä harva se yö alle 17C:seen, jolloin tyyny ei enää palauttanut muotoaan vaan jäi kovaksi koppuraksi.

Pahimman kipuvaiheen nukuinkin ihan tavallisella matalalla ontelokuitutyynyllä, jonka sai muokattua mieleisekseen aina asentoa vaihtaessa. Nyttemmin käytössä on aikoja sitten ostettu Ikean Tempur-kopio, joka on malliltaan Tempuria matalampi.
anzqu
Erittäin kiivas niskoittelija

tempur

ViestiKirjoittaja Finnbalance.com » 17 Elo 2011, 12:14

Oliko sinulla minkä kokoinen tyyny, S vai M?
Tuo onkin tosi kun tulee kylmä sää, niin tyyny on kovempi, mutta kyllä se siitä pehmenee kun pään siihen laittaa..tovi toki menee. Itse pidän siitä kun vaihtaa kylkeä ja pääsee "kovalle" alustalle ja taas uppoo pikkuhiljaa.

Yhdella asiakkaalla oli kesähelteillä Tempur, eikä taas tykännyt kun oli liian plösö..eli tässäkin tyyny taas reagoi kun ilma lämmin.

Harmi, että Tempur ei tominut, mutta onneksi sulla on hyvä tyyny nyt käytössä.
Ystävällisin terveisin
Assi
Finnbalance.com
Finnbalance.com
Yritys tai mainostaja
Yritys tai mainostaja

ViestiKirjoittaja anzqu » 17 Elo 2011, 12:30

Originalista taisi olla M ja Milleniumista S.

Siitä nyt en tiedä onko tuo nykyinen tyyny hyvä vaiko ei, mutta parempaan ei ole tässä vaiheessa varaa :D
anzqu

ViestiKirjoittaja Pumelo » 17 Elo 2011, 12:49

Mulla on käytössä Unikulman Astro-tyyny ja se on ollut todella hyvä. Tempur on itselleni liian kova kun kallonpohja on jatkuvasti niin tukossa, mutta tuo Astro on paljon pehmeämpi. Aluksi pelotti, että onko se jopa liian pehmeä, mutta kyllä se on vajaan puolen vuoden käytössä pitänyt muotonsa todella hyvin. Tämähän tulee korotuspalan kanssa, joten korkeutta voi säätää, itse nukun ilman koroketta.

Jotta tämä ei menisi pelkäksi mainostuspuheeksi, niin täytyy sanoa, että materiaaliltaan tuo tyyny on sellaista, että varsinkin kesäaikaan herään aina tyynyliina aivan hiestä märkänä.
Pumelo
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja nuova » 17 Elo 2011, 13:57

Moikka.

Minulla käytössä jo vuosia tuollainen tyyny. Rauhoittaa hikoilua ja pystyy muokkaamaan yön aikana eri muotoiseksi. Se jää siihen muotoon mihin haluaa.

http://kauppa.ruskovilla.fi/tuote/82
nuova
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 17 Elo 2011, 17:46

Minulla on joko tuo Astro tai tosi paljon Astron tapainen. Paras kaikista mitä olen kokeillut, sopii minulle. Tempurkin on ollut kokeilussa ja minulle liian kova. Nyt on untuvatyyny myös, joka voisi sopia, mutta "Astro" tieten tuntuu sen verran mukavalle, että ei tuu untuvatyynyä käytettyä.

Merkittävää muuten, että patjasta kiinni myös, sopiiko Astro vai ei ja kuis päi. Käpylässä huomasin, että liukulakanalla oli suuri merkitys, kun yöllä vaihtaa asentoa vähän väliä. Se on siis seuraavana hankintalistalla.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Nasu » 19 Tammi 2012, 19:57

Minä hommasin tempur-tyynyn puolisen vuotta sitten ja olen ollut siihen oikein tyytyväinen. Poikkeus vahvistaa kuitenkin kohdallani säännön: kun olen ollut hierojalla, nukun aina seuraavan yön pehmeämmällä "normityynyllä", kun silloin niskan hermosto on aina niin yliherkkä, ettei se siedä tempuria. Tempurin kanssa minua huimaa tuolloin makuuasennossakin, mitä ei normaalisti muuten tapahdu.
Nasu
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 19 Tammi 2012, 20:27

Onko kenelläkään kokemusta Jyskin Wellpur-tyynyistä?

Mies hommasi juuri kyseistä materiaalia olevan petarin ja ainakin siinä toimii oikein mukavasti. Kävi mielessä, että josko sitä uskaltaisi tyynyynkin sijoittaa, kun alkaa tuo entinen olla aikalailla piloille kuolattu :oops:

Tuskin tuo nyt kovin paljon huonompi voi olla Ikean ikivanhaan ihmevaahtotyynyyn verrattuna?
anzqu

Hei

ViestiKirjoittaja Ismo5 » 15 Marras 2012, 10:33

Minulla on pelkästään hyviä kokemuksia Mediluxx tyynyistä.
Itse ostin aikanaan vaimolle lahjaksi tämän Dream tyynyn, joka oli niin onnistunut ostos, että ostin itselleni samaa sarjaa olevan Therapy tyynyn.
Tosi hyviä on ollut eikä niska enää vaivaa.
www.mediluxx.fi tuosta osoitteesta pääsee niitä kahtomaan.
Suosittelen! :D
Ismo5
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 15 Marras 2012, 12:20

Fysikaalisen hoidon plussapuolia on mahdollisuus testailla erilaisia tyynyjä. Nyt on vuorossa Tempurin Cloud. Materiaalina ihanan pehmeä, mutta yhden nukutun yön jälkeen kaipailen lisätukea niskalle.
anzqu

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 26 Joulu 2012, 11:33

Onko kellään kokemuksia Hemtexin Henrik-tyynystä? Ostin sellaisen joulukuun alussa ja oon nukkunut sillä nyt vajaan kuukauden (paitsi sen viikon, kun olin sairaalassa). Tyyny kyllä tuntuu hyvältä, mutta muutamana viime yönä oon herännyt hirveisiin niskakramppeihin. Siis sellanen niinku joku tunkisi poraa niskan/kallonpohjan rajalta pään sisään.

Niskakipuja on välillä päivälläkin, mutta kun niitä oli jo ennen tyynykokeilua niin en oikein tiedä, johtuvatko nuo yölliset kipukohtaukset tyynystä? Kivut kyllä olivat viikon verran poissa kun aloitin Triptylin, mutta nyt siis alkaneet uudestaan.

Tyyny on kyllä aika kova. Oliskohan seuraava kokeilu sitten joku pehmeämpi vaihtoehto vai Tempur?
Rautanaula

ViestiKirjoittaja anzqu » 26 Joulu 2012, 16:12

Ortonissa kokeilin Unilux Form-tyynyä, jossa normaaliin ontelokuitutyynyyn oli ommeltu erillinen pussukkaosa, jonne sai laitettua jyvätyynyn tuomaan lisätukea niskalle. Tyynyn avulla pään sai laitettua ikäänkuin "pesään" eli tuettua melko liikkumattomaksi. Lisäksi irrallista jyvätyynyä pystyy tarpeen mukaan joko lämmittämään tai jäädyttämään ja antamaan itse tyynyllä lämpö/kylmähoitoa niskalle. Mukava tuttavuus, aion ostaa kotiin yhdeksi tyynyksi.
anzqu

ViestiKirjoittaja Karhuemo66 » 27 Joulu 2012, 19:17

Hei pitkästä aikaa ja mukavia välipäiviä :) .

Mä olen ostanyt ihan vaan Jyskistä tyynyn, jossa on sellainen lämmön mukaan muotoutuva sisus (Memoryfoam). Mallia en muista, mutta niitä on useita. Tyyny on sopinut minulle todella hyvin, se on ollut ehkä jo 3vuotta käytössä. Ainakin jo ennen kaularangan titaania :roll: . Meinaan sieltä hankkia seuraavankin tyynyn.

Ja asian vierestä: Niillä on samasta materiaalista valmistettuja sijauspatjojakin ja se se vasta on ollut mun pelastus. Huono sänky muuttui paljon paremmaksi nukkua sen ansiosta, ennen kuin sitten sain hankittua kunnon runkopatjan.
Karhuemo66
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

EdellinenSeuraava

Paluu Vammaisetuudet, apuvälineet, ergonomia