Niskan retkahdusvamma & vascular thorax outlet syndrome

Niskan retkahdusvammaan ja aivovammaan liittyvät aiheet laidasta laitaan

ViestiKirjoittaja Orkidea » 01 Kesä 2013, 14:40

Minulla on vastaavat vaivat, mutta minulla todettiin neurovaskulaarinen TOS jo ennen tätä viimeistä retkua ja aivovammaa. Kädet ovat juurikin tuon näköiset, paitsi yleensä selkeästi turvoksissa. Vaiva on molemmilla puolilla, mutta oikea selvästi pahempi. Kaulakylkiluutkin löytyvät molemmin puolin, mutta ainakaan toistaiseksi en ole menossa leikkaukseen, vaikka osa tutkineista lääkäreistä haluaisikin ehdottomasti leikata. Sain tuon jo välillä aika hyvään kuntoon kraniosakraaliterapian ja kotona tehdyn treenin avulla, mutta nyt tilanne on taas hankalampi, kun tosiaan tuli tuo uusi onnettomuus tähän vielä päälle... :?
Orkidea
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja miimiimi » 01 Kesä 2013, 16:17

Niin juu eli sulla se kaulakylkiluu selittää ongelmaa, mutta mullapa sitä luuta ei edes ole, niin en tiedä oikeasti onko se 1 kylkiluun poisto edes järkevää tässä. No maanantaina välimäelle arviointiin saa nähdä mitä sanoo. Orkidea, miten sun aivovamma siis todettiin? :oops:
miimiimi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja Orkidea » 01 Kesä 2013, 17:24

Kävin Helena Huhmarin vastaanotolla, ja hän teki tarkan kliinisen tutkimuksen ja lähetti sen jälkeen neuropsykologiseen tutkimukseen, traktografiaan ja lisäksi tehtiin funktionaalinen magneettikuvaus niskaan. Kaikista osa-alueista tuli sen verran selvät löydökset, että asia oli sillä selvä.

Olen keskustellut monien lääkäreiden kanssa tuosta TOSista ja mahdollisesta leikkauksesta. Vaikka minulla on ne kaulakylkiluut ja suonet menevät todistettavasti täysin umpeen tietyissä asennoissa, en ole päätynyt leikkaukseen, koska niiden pitkäaikaistulokset ovat aika heikkoja. Minulle ehdotettiin isoa leikkausta, jossa olisi poistettu kaulakylkiluu ja ylin tavallinen kylkiluu ja tehty vielä jotain muutakin samalla, mutta fysiatrini suosituksesta kieltäydyin leikkauksesta ja ihan hyvään kuntoon se saatiin kuntoutettua ihan fysioterapialla ja omatoimisella treenillä.
Orkidea

ViestiKirjoittaja Eippi » 05 Syys 2013, 13:24

Minulla keskussairaalan fysiatri teki kesällä TOS testit kun olin jo siis sen diagnsoosin saanu Lindgreniltä. Minulla vaimenee pulssi oikeassa kädessä kohoasennossa ja käsi kalpenee. Muulloin ne siis sinertää välillä. Mutta tätä ei silti pidetä verisuoniperäisenä.
Eippi

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu - (Whiplash ja aivovamma)