Niskan retkahdusvamma & vascular thorax outlet syndrome

Niskan retkahdusvammaan ja aivovammaan liittyvät aiheet laidasta laitaan

Niskan retkahdusvamma & vascular thorax outlet syndrome

ViestiKirjoittaja miimiimi » 28 Touko 2013, 13:00

Olin kolarissa 99 jossa todettiin niskan retkahdusvamma, ja lopputulos on sairaalan epikriiseissä "mitään ei ole tehtävissä" :( Jäin totaalisen yksin niskan ongelman kanssa. Oikea puoli on siitä saakka ollut kipeä, enemmän ja vähemmän. Oikea olkapää myös meni kolarissa jota ei ollenkaan tutkittu. Nyt 31v todettiin vaskulaarinen thorax outlet syndrooma, eli verisuoniperäinen tos, jolle ei löydy selitystä kaulakylkiluusta, vaan tämäkin ilmeisesti myös kolarin peruja. Kädet ristissä toivon että Karl-August Lindgren ottaisi minut vastaan verisuoniperäisen tossin asiantuntijana. Onko kenelläkään samantyyppistä ongelmaa jossa olisi whiplashin mukana tullut myös tos?
miimiimi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja kojootti » 28 Touko 2013, 20:11

Hei m!

Itsellä ei ole tos vaivaa mutta toivon totisesti, että pääset K-A Lindgrenin vastaanotolle. Menetkö yksityisesti vai saatko maksusitoumuksen jostain. oletko pystynyt olla työelämässä?
kojootti
kojootti
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja miimiimi » 29 Touko 2013, 09:42

Olin kolarissa apukuskina, joten turvavyö painoi siis oikeaa olkapäätä, ja kun olimme vasemmalle kääntymässä pysähdyksissä toinen auto tuli 60km/h perään. n 1v ajan ravasin lääkärissä ja loppenlopuksi sain ortopediltä paperin kouraani jossa luki MITÄÄN EI OLE TEHTÄVISSÄ, siihen jäi sen kolarin hoidot. Niska/olkapää kipu jäi. Siitä saakka ollut kasvojen osittaista puutumista aina välillä, leuat lonksuu hammaslääkärissä, migreeni tyyppisiä kohtauksia, ja ne on siis tulkittu vaan migreeniksi, ei kukaan ole ottanut kantaa siihen. Nyt on alkanu haittaamaan työelämässä nämä, oikean käden nimetön ja pikkurilli tunnottomat (tunnen mutta huonommin) myös peukalo ja etusormi tunnottomat, ja nyt otettiin niskan magneetti ja kappas sieltä se prolapsi löytyikin saas nähdä mitä seuraavaks tehdään. Vakuutusyhtiö ei kuulemma ota kantaa jos on välilevyissä vikaa. TOS onkin sitten hankalempi juttu oikea käsi turpoilee, menee siniseksi, voin yrittää tänne lisätä kuvan kunhan kerkeen. (Pitää taas lähtee lääkäriin tästä) Multa pitäis poistaa nyt syyskuussa kylkiluu ja toinen lääkäri anto 50% onnistumismahdollisuuden,toinen taas 70%. Pysyvän hermovaurion vaara. No, mitä jos mulla on nyt jo todettuna oikeassa kädessä vanha hermovamma.. ÄÄÄÄÄÄ nää on sitten niin rasittavia. Maanantaina menen Martti Välimäelle, Lindgrenille menen itsemaksavana myös hän kuuöemma itse päättää kenet ottaa vastaan. Ei voi siis kun toivoa.
miimiimi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja miimiimi » 29 Touko 2013, 09:49

-kipuun tottuu, mut se syö voimia-[/b]
miimiimi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja JT » 29 Touko 2013, 12:00

^Ei totu, tai sit miulla on mennyt liian vähän aikaa tottuakseni... (9 vuotta) :lol:
JT
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja miimiimi » 30 Touko 2013, 08:45

:D Mutta sitä unohtaa miltä tuntuu edes olla terve.
miimiimi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja miimiimi » 31 Touko 2013, 12:54

Niin tuolloin kun kolari sattui, mulla oli opiskelut kesken ja pukuompelijaksi kun olin opiskelemassa kärsi myös opinnot niskavammasta. Ompelukoneella kun joutuu istumaan "niska alaspäin". Alan töitä en siis koskaan hakenut, koska koin että en pärjää millään hankkimassani ammatissa. Näin jälkeenpäin alan ymmärtämään miten harhaan mua johdettiin, hipi hiljaa olivat vakuutusyhtiöstä että hehän olisivat olleet velvollisia kouluttamaan minut toiseen ammattiin :shock: Mutta kun kukaan ei neuvonut, eikä lääkärit ottaneet migreeni kohtauksiin, kasvojenpuutumisiin kantaa, niin minkäs sile mahtaa? Ongelmien kanssa on vaan pakko ollut yrittää edes jollain lailla selvityä. Mulla jäi niskanretkahdusvammasta koko niska ihan ihmeelliseen asentoon, etukenoon. silloin lappuihin kirjoittiin kyfoottinen virheasento. Ja kappas juuri toissapäivänä mun fusiatrian lääkäri tuumas, että sen on voinut hyvinkin aiheuttaa se retkahdus. Nyt se asento on sitten tehny tuhoja niskassa, välilevyhä sieltä on ny pullistunu. :oops: yksi ongelma johtaa toiseen, toinen kolmanteen.
miimiimi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja miimiimi » 31 Touko 2013, 13:49

Niimpä juuri, mutta teen kaikkeni jos vaan itse pystyn jotakuta "uutta pulassa" olevaa toimimaan oikein, pitämään oikeuksistaan kiinni. Melko hirveeltä tuntuu että näin 31v olen likimain jo "roskiskamaa", Näitä ongelmia "luonnollisesti" kun kuuluisi olla vasta eläkeiässä, eikä vielä 30 vuoteen.. :?
miimiimi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja miimiimi » 31 Touko 2013, 13:50

Tos kuva.... :evil:
Kuva
miimiimi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja Eippi » 31 Touko 2013, 15:42

Retkahduksesta ei tietoa, mut omituisia oireita ollut puoltoista vuotta. Kuukaus sitten pääsin Lindgrenin vastaanotolle ja diagnoosi tos. Viikon päästä Ortoniin kuntoutukseen omakustantaisesti. Töissä käyn. Käet vetää just ton värisiks.
Eippi

ViestiKirjoittaja miimiimi » 31 Touko 2013, 17:01

Niin, TOS tulisi aina selvittää onko lihas, vai verisuoniperäinen tos. Katoaako sulta pulssi kädestä kun nostat sen ylös? Normaali tos ei ole hengelle vaarallinen, mutta nämä verisuoniperäiset ovat. Ne yleensä aina syntyvät jonkin vamman seurauksena, ja vika on sen jälkeen joko laskimossa tai pahimmassa tapauksessa valtimossa. Verisuoniperäiset aiheuttavat veritulppia solisluun laskimon kohdalle. :shock:
miimiimi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja Eippi » 31 Touko 2013, 17:28

Minun sinisiä käsiä on vaan nähneet pari fyssaria ja tietty kaikki lähipiirissä. Minulla on selkeesti vikaa koko yläaukeaman toiminnassa, joten luulis olevan lihasperäinen. Eikä tässä hengenvaaraa ole ollut missään vaiheessa ;) Minulla on lisäksi niskassa pieni atlantoaksiaalinen subluksaatio. Liittynevät toisiinsa. Liikunta ja liike on hyväksi, paikallaan olo pahaksi. Ei katoa pulssikaan yläasennossa, pelkkää puutumista.
Eippi

ViestiKirjoittaja torvelo » 31 Touko 2013, 20:18

noi oli kuin mun kädet, paitti että turvottaa enemmän. olenkin aloittanut kierteen tos epäilynä. tosin sitä ei ole alkuunkaan tutkittu. kaikki ovat kädet nähneet, pari fysiatria ja muutama neurologi. ei kantaa, paitsi eka neuro antoi maininan cprs.

-torvelo-
torvelo

ViestiKirjoittaja Eippi » 31 Touko 2013, 22:16

Minulla ei ole turvotusta ja sinerrys oli pitkään poissa kun vointi oli muutenkin parempi. Nyt myös oikean kyynärvarren lähes jatkuva kipu. Kiristystä etupuolella solisluista leukaan.
Eippi

ViestiKirjoittaja miimiimi » 31 Touko 2013, 22:25

Tos onkin ongelmallinen, kun harva lääkäri sitä osaa edes diagnosoida. Mulla otettiin valtimon ultraus jossa verenkierron totaalinen pysähtyminen näkyi selvästi. Nyt syön primaspan 100mg veritulppariskin vuoksi päivittäin. :shock:
miimiimi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu - (Whiplash ja aivovamma)