Tetra Paralysis (neliraajahalvaus)

Niskan retkahdusvammaan ja aivovammaan liittyvät aiheet laidasta laitaan

Tetra Paralysis (neliraajahalvaus)

ViestiKirjoittaja Aivovammainen » 23 Tammi 2013, 14:11

Moi,

otsikon mukaisesta asiasta kyselisin...onko muita, joilla diagnoosiksi kyseinen saatu?

Itselläni tuota ilmenee aina kohtauksen yhteydessä, joskus kestää tunnin ja joskus pidempään. Puhekyky menee myös.

Minulla siis C1 ja C2 -väli rikki ja silloin tällöin jää selkäydinjatke? puristuksiin, aiheuttaen mitä ihmeellisimpiä oireita halvauksen lisäksi.

Luuduttaa kuulemma voisi, mutta ei sovi minulle, koska olen kuulemma liian "raju" liikkeissäni ja voi revetä pahemmaksi.
Aivovammainen
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 23 Tammi 2013, 23:10

Moi, AV!

Muistaakseni käyttäjätunnus alaria on puhunut vastaavasta. Hän käy harvemmin palstalla, kunnon mukaan, mutta voit varmaan yksityisviestillä keskustella hänen kanssaan, jollei muita keskustelijoita löydy.

Ja tervetuloa palstalle!
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja torvelo » 24 Tammi 2013, 09:18

moi av.

myöskin yläniska vamma c0-c2(c3).
ei onneksi vielä ainakaan ole neliraajahalvaus kohtauksia esiintynyt, mutta niskan kanssa saa olla hyvin varovainen. onneksi niin jäykkä lihasjännityksen takia että ei juuri käänny. fmri kuvauksiaa rotaatiot minimaaliset.
toispuoleinen lihas heikkous etenevää, alkoi kädestä ja nyt valuu alaspäin.

tervetuloa palstalle

-torvelo-
torvelo
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Aivovammainen » 24 Tammi 2013, 10:45

Kiitos kiitos. :)

Mulla siis C1 ja C2 pois paikaltaan ja liukuma sentin luokkaa ja taaksepäin taivutuksessa lähtee taju. Samalla koko kroppa tärisee kuulemma ihan hulluna.

Vasta fMRI:ssä tuon "ehtivät" saada todettua (ennen kohtausta), joten muista vammoista ei tietoa, eikä varmaan koskaan selviä. :( Uutta ei uskalleta tehdä, vaikka haluaisinkin.

Mulla sisäiset tukilihakset lähes kuolleet, mutta ulkoiset suht hyvässä kunnossa, kiitos nuorena kilpaurheilun. :)

Niskatukia joskus kokeillut, mutta siitä sittemmin luovuttu, ettei lihakset veltostu entistä enemmän.

Mulla koko vasen jalka elää omaa elämäänsä, ei siis reagoi käskyihin, spontaanisti kyllä toimii kävellessä jotenkin. Samoin käsi "pätkii" ja halvaantuu milloin huvittaa tunnista moneen tuntiin.

Mun ei kuulemma pitäisi edes kävellä vammoista johtuen, mutta ihme ja kumma tässä sitä vaan raahaudutaan eteenpäin... :) KOP KOP!

Miten sulla torvelo meni niska hajalle, jos saa kysyä? Mulla auto-onnettomuudessa.
Aivovammainen
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja torvelo » 25 Tammi 2013, 08:47

putosin, en nyt niin järin korkealta mutta kuitenkin.
c1 ja c2 12 asteen virheasento ja n. 7 mm siirtymä ja jotain muuta. kovin selkeitä löytyjä ei fmrissä terhty koska rotaatiot äärimmäisen voimakkaasti rajoittuneet. on käytössä kauluri ja sillä helpottaa yhä pahemmaksi käypä niskatuki. tosin nyt en enää sitä uskalla käyttää kun peloteltiin lihaksiston katoamilla. mun niskan lihasmassa kadonnut jo muutenkin,( lihasmassa enää niukka), pitkään säilyneen lihastension takia. pää pysyy ylhäällä kaulan isojen sivulihasten kannattelemana ja ne onkin ylikehittyneet. mitään niskaa koskevia lihasliikkeitä ei tehdä ja koskettelukin on kielletty. kipulääkkeissä siirrytty nyt taas astetta vahvemmalle tasolle.
itsellä lihasmassa myöskin aikaisemmin "kohtalaista", en kilpaurheillut mutta olen aikaisempina vuosian kuntoillut ahkerasti ja nyt työ oli aiemmin hyvin fyysistä.

-torvelo-
torvelo

Paluu Yleinen keskustelu - (Whiplash ja aivovamma)