Neurologit

Niskan retkahdusvammaan ja aivovammaan liittyvät aiheet laidasta laitaan

Neurologit

ViestiKirjoittaja paasi » 05 Joulu 2012, 00:30

Noniin,
nyt kaivataan vinkkejä tänne. Kävin järvenpäässä neurologin vastaanotolla enkä nyt nimeä viitsi tänne laittaa. Määräsi kipuuni epilepsialääkkeitä (Absenor 300mg aluksi ja 1kk päästä 2x) ja tästä ilosta sai maksaa 148e + toimistomaksu. Täyttä rahanhaaskausta.
Päätin nyt kuitenkin käydä kun oli psykani suosittelema henkilö.
Helena Huhmarille on aika varattu ensi viikolle ja mietin että menenkö vai jätänkö väliin. Mietin että säästänkö rahat johonkin muuhun vai saisinkohan sieltä jonkun muun avun tähän vaivaan. Vaihtoehtona että lähden psykoterapiaan josta en tiedä onko aupua vai ei. Psykani sitä ehdotti.
Kysymys kuuluukin että täällä käyneistä niille ketkä tuolla Huhnarin vastaanotolla ovat käyneet niin mitä apua olette saaneet? Oma ongelmani on siis jatkuva ohimosärky + "ns" epileptiset kohtauksen kivun ollessaan kovimmillaan. Niska/hartiaseutu aivan kivikovana. Johtuu tuo särky varmaan sieltä mutta siihen on kokeiltu 5v aikana aina sähköhoidosta, akupunktion kautta, kylmä/lämmin hoitojen kautta moniin kertoihin fysioterapiaa tuloksetta + tietty kotijumpat päälle päivittäin.
paasi
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja kojootti » 05 Joulu 2012, 18:06

No en tiedä onko konreettista apua tullut mutta ainakin tietoa ja ymmärrystä siitä mikä vaivaa :D .Ilman muuta kannattaa hänen luonaan käydä.
kojootti
kojootti
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 05 Joulu 2012, 19:49

Helena Huhmar on aivovammaosaaja, joka myös tuntee hyvin niskan retkahdusvammat. Oliko sinulla joku kaatuminen, kolari tai muu vastaava taustalla?

Huhmareen paras puoli on juuri tuo ymmärrys. Hän kuuntelee asiakasta ja osaa myös selittää asioita ymmärrettävästi.
anzqu

ViestiKirjoittaja Nasu » 08 Tammi 2013, 10:41

Minä olen menossa Huhmarelle, kunhan tästä kykenen :) Muut neurologikokemukseni...hmm...niitä on tasan kaksi. Ensimmäisen mukaan minua vaivaa psyykkinen heikkous ja pelko siitä, mitä yliopiston jälkeen tapahtuu. Siksi reagoin huimauksella niin, etten edes pysy pystyssä. Toinen neurologikokemukseni on viime kesältä. Hänenkin mukaansa kyse on mielenterveydellisestä ongelmasta, vaikka minulla nyt sattuukin olemaan lausunnot Ortonista mukana sekä psykiatrisen polin viesti siitä, etteivät he voi siellä suunnalla hoitaa niskavammaani. Tämän neurologin lausunto jäi sitten "ylimmäksi" mielipiteeksi niihin papereihin. Minun kokemukseni on, että neurologi kannattaa valita tosi tarkkaan.
Nasu
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja kojootti » 10 Tammi 2013, 18:02

Olen täysin samaa mieltä :!: :!:
kojootti
kojootti

Paluu Yleinen keskustelu - (Whiplash ja aivovamma)