Epätodellisuuskohtaukset

Niskan retkahdusvammaan ja aivovammaan liittyvät aiheet laidasta laitaan

ViestiKirjoittaja anzqu » 07 Huhti 2012, 20:22

Kiitos :D Sitähän tämä on, elämän uudelleenopettelua... Tai "coping", kuten lontoonmurretta puhuvalle ystävällenikin aina sanon.

Coping (psychology) is the process of managing stressful circumstances
anzqu
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja maria86 » 07 Huhti 2012, 21:54

fedja kirjoitti: Ihan selkeästi sinulla on retkahdusvamman jälkeinen tila ja ei vielä lievin vamma. Tuntuis, että kaularangan magneetti olis kyllä aika tärkeä. Kumma kun ei fysiatri sitä määrännyt. Muistitkohan sää kertoa kaiken mahdollisen oireilun mitä täällä palstallakin olet kertonut.

Koska sulla kuulostaa olevan tuota neuraalikudoksen ongelmaakin, niin kannattaa kokeilla cst-hoitoa.

Ohhoh! luulin että olen suht ok ja tervehdyn kunhan vain pääsisin sinne oysiin ja jaksaisin jumpata niskaa. Kivut kun ei ole pahat aina edes niskassa, vaan juurikin tuo alaselkä jossa pullistuma ja muuten vain koko yläselkä aina paketissa ja kireä. Toki pääkipuun vetelen särkylääkkeitä jatkuvasti ym.. Tämä mehiläisen fysiatri sanoi, että oysissa päättävät kuvaavatko niskan, mutta vaikka siellä jotain olisikin, niin sille ei kuulemma oikein voisi tehdä enää mitään(?) Ja joo, en ole kertonut näille muista kuin minun tasapaino-ongelmista, eli huimauksesta. Nuo muut olen laittanut jonkun muun piikkiin. Ei tulis edes mieleen mikään niska, että voi aiheuttaa tälläisiä pääpuolen asioita :shock:

olen tyhmä, kerrotko mitä tarkoittaa neuraalikudoksen ongelma? :D olen oikeasti aivan pihalla noista nimityksistä. Ja otanpa selvää mikä tällainen cst-hoito on, taas uutta tietoa! Olette mun pelastus! :)
maria86
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 08 Huhti 2012, 02:58

Se että fysioterapia ei ole auttanut, voi johtua siitä, ettei ole tietoa ongelman syystä ja ei osata antaa sellaista hoitoa mitä pitäisi. Ja myös sitä, ettei fyssari ole tajunnut tilannettasi. Olen käynyt usealla fyssarilla Oulussa ja etelästä vasta sain sellaiset ohjeet joilla on vaikutusta, ja jotka pystyn tekemään.

Jos lääkäri on saanut tietoa vain huimausoireista, niin ei ole välttämättä osannut diagnosoida vammaasi. Kannattaa kirjoitta kaikki oireet ylös, mitä on ilmaantunut vammautumisen jälkeen. Rintarankakipu ja Lannekipukin voi tulla niskavammankin seurauksena.

Oulussa muuten oli yksi fyssari, joka jotakin tajusi, muttei pystynyt juurikaan auttamaan. Ainakin sen, että patisti mut Ortoniin etelään apua hakemaan.
Nimeltään Ari Korkala.

cst:stä taitaa olla yksi ketju hoidot osiosta. Meen nyt nukkumaan, mut neuraalikudoksesta jos joku tai mää kertois sitten lisää myöhemmin. :)
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu - (Whiplash ja aivovamma)