Mummot kumoon!

Niskan retkahdusvammaan ja aivovammaan liittyvät aiheet laidasta laitaan

Mummot kumoon!

ViestiKirjoittaja anzqu » 15 Tammi 2012, 14:07

Otsikko kiteyttää ongelman eli olen viime aikoina alkanut törmäillä kaikkeen mahdolliseen. Vaikka olisi miten hyvä päivä menossa, niin aina tulee joku tilanne eteen, etten havaitse ympäristöäni ja sitten törmäilen johonkin, yleensä takana olevaan esteeseen. Sensorit rikki selvästi.

Kauppareissuilla jos en törmää vähintään yhteen takana hiipivään mummoon, niin reissu on onnistunut. Viimeistään kassalla joko törmään seurassani olevaan äitiini/lapseeni tai minua kolaroidaan ostoskärrillä, sillä en tajua että minua kohti tulee jotain. Kotona törmäsin lasten lattialle jättämään keittiönjakkaraan täyttäessäni astianpesukonetta, joka tänään lensi törmäyksen johdosta pitkin keittiötä ja jätti iloisen lommon jääkaapin oveen.

Samaan aikaan tilanne, että joku seisoo takanani on tullut äärimmäisen ahdistavaksi. Ehkä juuri samaisesta syystä, koska en pysty tiedostamaan henkilön liikettä. Usein kun olen keittiössä lapset tulevat seisomaan tuolini taakse ja silloin, kun havaitsen heidät, tuntuu että lapset vyöryvät niskaan vaikka olisivat aivan paikoillaan.

Mies ei ymmärrä alkuunsakaan, miksi ajan lapsia aina kauemmas. Minua saa kyllä lähestyä, mutta edestä päin että havaitsen tilanteen. Muutoin menee koko järjestelmä niin ylikierroksille, että jään aistivyöryn alle. Todella ärsyttävä piirre ja mitenkäs tämän oikein saat kuriin? Jelppivä!
anzqu
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 16 Tammi 2012, 11:20

On ne mummot kyllä myös röyhkeämmäksi tulleet, sitä ei käy kieltäminen :D Monta kertaa on tullut ääneen kassalla kailotettua, että minäkin haluan eläkkeelle, niin saan luvan kanssa tuuppia muita!!

Aamulla puhuin pitkät tovit puhelimessa neuropsykologin kanssa ja tälle törmäilyllekin löytyi syy niskavammasta ja tästä kuuluisasta ei hyväksytystä oirekuvasta eli sentraalisesta vestibulaarijärjestelmän vauriosta. Kun aistit eivät pelaa yhteen hermostovaurion vuoksi, niin ei hallitse ympäristöään. Jiihaa :(
anzqu

Paluu Yleinen keskustelu - (Whiplash ja aivovamma)