"Hyperajo"

Niskan retkahdusvammaan ja aivovammaan liittyvät aiheet laidasta laitaan

"Hyperajo"

ViestiKirjoittaja anzqu » 17 Loka 2011, 10:26

Pakko kysyä viisaammilta taasen, kun olen huomannut viime aikoina melkoisia vireystilansäätelyongelmia. Päivät kuluvat leppoisasti kotona neljän seinän sisällä, mutta auta armias, jos jonnekin lähtee, niin menee sellainen hyperajopykälä silmään että oksat pois.

Puhe nopeutuu, liikkeet nopeutuu, sähellän ja söhellän, unohtelen, kaupassa sinkoilen minne sattuu ja sitten kun tilanne on ohi, on kuin olisi päästetty ilmat pihalle ja totaaliväsymys iskee.

Kävimme lauantaina sukuloimassa synttäreiden merkeissä ja olimme juhlissa pari tuntia. Paljon pieniä lapsia, hälinää ja muutama hyvin nopeasti puhuva aikuinen, niin johan oli itselläänkin taas melkoinen vauhti päällä. Ei sentään ulkoisesti, mutta puhetta tuli kuin konekivääristä. Ja se että pois lähdettiin ja pääsin autoon, heti iski voimakas kipupistos niskaan ja sitten loppu virta kuin avaimella käännettynä. Kotona tiuskin ja marmatin kaikesta, en kestänyt mitään ääniä tai liikkeitä. Linnoittauduin sohvannurkkaan palautumaan kaaoksesta.

Ärsyttää itseään, kun haluaa päästä pois kotioloista, nähdä ihmisiä jne. mutta sitten vastapainona olo on kuin rekan alle jääneellä. Vastaavantyyppistä olen kokenut aikoinaan fibron ollessa pahimmillaan, mutta silloin oli lähtötilanne suunnaton väsymys ja jos jonnekin meni niin joutui skarppaamaan. Nyt ei tuota väsymystä niinkään ole, vaan aistitulva menee "yli". Kukas se vastaavasta kertoikaan, fedjako?
anzqu
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 17 Loka 2011, 12:19

Joo, on vastaavaa. Lähtee tosi pienistäkin asioista kierrokset päälle, pelkästä innostumisesta. Monesti aivovammaisilla tulee väsymys kuin veitsellä leikaten tuollaisen rasituksen jälkeen, mutta mulla harvemmin, joskus kyllä mullakin. Yleensä mulla tulee väsymys vasta, kun pysähdyn ja rentoudun 0.5h-1h, koska kierrokset vaan kovenee, ja silloin totaaliväsymys.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja torvelo » 17 Loka 2011, 18:31

:idea: sokerihumala, ah/dh :?: :)

-torvelo-
torvelo

ViestiKirjoittaja anzqu » 17 Loka 2011, 22:21

torvelo kirjoitti::idea: sokerihumala, ah/dh :?: :)

-torvelo-

Mikälie ac/dc oikein on iskenytkään :D Vaiko kenties syntymähumala?
anzqu

Paluu Yleinen keskustelu - (Whiplash ja aivovamma)