Retkahdusvamma ja raskaus

Niskan retkahdusvammaan ja aivovammaan liittyvät aiheet laidasta laitaan

Retkahdusvamma ja raskaus

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 03 Tammi 2011, 23:43

Dodii, saadaan sitten ihan oma osionsa pyörähtämään käyntiin. <3 <3 Raskaana ollaan ja vahvasti. Aika positiivista verrattuna siihen, että 2 vuotta sitten luulin kuolevani. Rv 12 pyörähti juuri käyntiin, tuplat tulossa ja mainiosti on toistaiseksi mennyt. Kun hermosto on ärtynyt raskausoireetkin vahvistuvat mutta vielä ei mainittavia muita oiretita havaittu. Katsotaan sit, kun kupu alkaa painaa kunnolla.

Hieman jännittää, mitä hommasta tulee, kun C7:sta ligamenteista on jäljellä n. 75 prossaa ja yläniskan syvät lihakset hermottuu sinne päin. ;) Kysyvä ei tieltä eksy ja rohkea kokee paljon, vaimitensenyoli. Tuosta kuvasta näkee vähän rasitusta selälle ja lonkille tällä hetkellä, eli ei ole juurikaan. Painoakin on tullut vaan 2 kiloa, hyvä niin. Loppua kohti sitten tihenee jokatapauksessa.
http://www.babycenter.com/0_fraternal-t ... 3651547.bc

Päivittelen kuulumiseni omaan blogiin, koska sitä on helpompi hallita aikajanalla ja muutenkin. Niskavamma on kuitenkin kiinteä osa arkeani nyt ja tulevaisuudessa, joten teen sille ihan oman osionsa, mihin kerään vinkit, linkit ja kokemukset.

Blogi löytyy täältä:
http://onnipotkas.wordpress.com

Kyllä mä täälläkin toki kommentoin ja keskustelen mutta tykkään Wordpressistä sen verran paljon, että kuulumiset menee taas sinne.

Mukavaa alkanutta vuotta 2011!
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja torvelo » 04 Tammi 2011, 09:53

onnea TV.
torvelo

ViestiKirjoittaja CH » 04 Tammi 2011, 10:47

This is going to be very interesting! :D Onnea! :D
CH

ViestiKirjoittaja Ippe » 04 Tammi 2011, 11:29

Onnea ja kaikkea hyvää tulevaan odotusaikaan! :D
Ippe
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Kaisa » 04 Tammi 2011, 13:22

Tuplasti Onnea TV!
Jännittävät ja ihanat ajat Teillä edessä. Elämän parhaat!
Kaisa
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja Orkidea » 04 Tammi 2011, 16:25

Onnea TV! :D Seuraan mielenkiinnolla raskauden etenemistä ja pidän peukkuja, että kaikki menee jatkossakin hyvin!
Orkidea

ViestiKirjoittaja fedja » 04 Tammi 2011, 17:19

Onnea koitokseen!

Toivotan pienokaisille kaikkea hyvää uiskentelumatkalle ja myöhemmin elävässä elämässä ihan maan kamaralla!
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 04 Tammi 2011, 19:41

Kiitos onnitteluista! Kaikki onni ja tsemppi tulee tarpeeseen. :)

Jännityksellä käytin tänään tokassa virallisessa ultrassa ja voin vakuuttaa, että kivikova lavitsa, ei tyynyä ja hurjasti anturilla kipeää mahakalvoa paineleva kätilö eivät saaneet mun sympatioita. Kalvot oli niin kovat, ettei se saanut näköyhteyttä kohtuun mahan päältä oikealta puolelta/kyljestä. "tää ei vaan jousta, nää lihakset on ihan pinkeet, joku ottaa vastaan". Ja mä yritin sopertaa, että ne on niinku revähtänyt ja sillain "kippuralla" että et varmaan saakaan näkökyhteyttä mahan päältä. Aikansa hän yritti ja sit palattiin takas sisätutkimukseen, joka olikin sit hyvä valinta.

Toivottavasti voivat tehdä jatkossakin sitä kautta, koska ainoa haitta on siinä, että ronkkivat yliherkkää alaosaa ja alkaa k*sett* niin paljon, ettei meinannut vessaan kestää. No, onpahan muuten nähty nyt sikiökalvotkin. Aika sitkeetä tavaraa päällisin puolin. On kyllä siisti systeemi meitin keho.

luojalle kiitos molemmilla vaaveilla oli normaalit kallonpohjat ja selkäranka. :) Seuraavan kerran sit ultrataan 7 viikon päästä Taysissa rakenneultrassa. Jänskää, sittenhän näkee jo tosi hyvin kaiken.
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja torvelo » 04 Tammi 2011, 20:13

molemmilla ??, täh, ymmärsinkö oikein, jos niin tuplasti onnea.
torvelo

ViestiKirjoittaja SannaS » 04 Tammi 2011, 20:46

Paljon onnea! :D

Jännittävä ensiodotus sinulla kun mahassa onkin kaksi :)
SannaS
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 04 Tammi 2011, 21:25

torvelo kirjoitti:molemmilla ??, täh, ymmärsinkö oikein, jos niin tuplasti onnea.

Jep, täysin oikein! :) Tuplaonni tulossa. Kiitos myös SannaS onnitteluista! :D Voi olla, että tulee konsultoitua vielä monet kerrat sun kokemuksia pitkän linjan äitiammattilaisena. ;)

Mäkään en usko ALSiin. Enkä MS-tautiin. Ystäväni isällä on ALS ja voin vakuttaa, että jos se olisi, se ei jättäisi epäilyitä. Suvussa kahdella on myös MS-tautia ja mielestäni oireet eivät sovi siihenkään. Tosin jos joku pelottelee, niin tottakai ne saa sopimaan mihin vaan, kun mielikuvitus tekee tepposet. Enkä usko muuhunkaan neurologiseen. Niitä tarjotaan nykypäivänä liian helposti diagnoosiksi, kun ei keksitä muuta. ei tuollaisilla sais ketään pelotella. Harvinaisen ajattelematon lääkäri! :(

Onneksi sinulla on ymmärtääkseni hyvä ja pidemmän kokemuksen kanssasi omaava psykoterepeutti? Kyllähän hänkin rehellisesti olisi sanonut, jos uskoisin sinun oireileivan neurologisen sairauden vuoksi. Kaikki kääntyy hyväksi, tsemppaa vielä vähän, jotta saat edes jonkinmoisen mielenrauhan. Siitä se tunne sitten hiljalleen vahvistuu ja jossain vaiheessa hyvän kuntoutusjakson jälkeen huomaatkin yhtäkkiä olevasi ok-vointinen. :)

Ja en tiedä lohduttaako yhtään mutta mulla kramppasi tänään ultrasta niin pahasti ranka, että kädet ja jalat tärisee koko ajan, toisessa silmässä on koko ajan "sumuverho" (pidin päätä vinossa, kun katsoin ylös ruudulle) ja oikea käsi on aivan höntti (se oli pään alla antamassa tukea niskalle). Mutta huomenna olo on taas parempi, kunhan herkkä hermosto rauhoittuu. :) Hengessä mukana!
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja SannaS » 04 Tammi 2011, 23:02

Kiitos lohdutteluista, olet varmasti täysin oikeassa!

Nyt mitä enemmän olen ihmisten kanssa puhunut, sitä useampi on kertonut käyneensä neurologisissa tutkimuksissa, ja lopulta on löytynyt joku muu sairaus/syy esim niska tai fibromyalgia. En fibroakaan toivo, mutta tarkoitin vain että neurologisista syistä johtuvat oireet taitaa olla harvinaisempia.

Raskaus on ihanaa aikaa jälkeepäin ajateltuna, meille ei enää lapsia tule, ja nyt on vähän haikea mieli. mutta kolme on aivan riittävästi :wink:
SannaS
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Goodie » 05 Tammi 2011, 00:03

ihanaa kaksoset! toivottavasti raskausaika sujuu hyvin ja myös sitten vauvojen synnyttyä, 2 vauvaa ei nimittäin mene siinä missä 1 vaikka jotkut niin sanoo, kyllä siinä saa ihan tuplasti syöttää, pestä, vaihtaa vaippaa, pukea ja kannella :roll: Itse jouduin 12 raskausviikolla verenvuodon vuoksi sairaalaan puhuivat jo kaavinnasta, kunnes ultraäänessä näkyi 2 vilkkaasti liikkuvaa vauvaa, lääkäri epäili että siellä oli kolmaskin joka sitten meni kesken. 10 päivää vuodelepoa, loppuraskaus normaalia elämää hissukseen, vauvat (tyttö ja poika) syntyivät raskausviikolla 36+4 ja nyt ovat 15v :D
Huono oon itteeni kehumaan mutta vertaistani en oo löytäny.
Goodie
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 05 Tammi 2011, 00:22

Moi Goodie!

Mitäs sulle kuuluu? :)

Olipa ihana kuulla, että aielläkin on mennyt noin hyvin alkuhässäkästä huolimatta. Aikaa veikeetä tosiaan, jos ois kolmoset tullut mutta luonto on hieno, kun se hoitaa yhden sikiön ulostulon ilman, että se muihin vaikuttaa ja sait ihanat terveet lapsoset. :)

Jep, mä oon samaa mieltä, että kahdessa on kahden työ. Toki vielä voi uskotella jotain muuta mutta todellisuus kyllä muistuttaa varmaan. ;) Täytyy ajatella, että kaipa tälläkin tosiaan on joku tarkoitus, että pukkas sit luomukaksoset heti tähän väliin ja yrittää vaan pitää huolta itsestään ja kyytiläisistään parhaalla mahdollisella tavalla. Aika hissukseen olen itsekin ottanut.
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja Goodie » 05 Tammi 2011, 00:52

olen palstaa seurannut kokoajan vaikka en ole omasta tilanteestani nyt paljoakaan kirjoitellut, itseasiassa tossa aikaisemmin illalla jo suunnittelin että huomenna kirjoitan tänne vähän tilanne päivitystä omalta osaltani.

nauti kaksosraskaudesta ja kaksosista kun he syntyvät ei sitä kokemusta ihan jokaiselle suoda :) Voi olla että sulle jotain hankaluuksia tulee noiden muiden ongelmien vuoksi, mulla oli ainakin istuminen ja seisominen hankalaa viimeiset 3 kk ja loppuaikana en pystynyt nukkumaan kuin oikealla kyljellä tyynyin tiettyyn asentoon tuettuna, ja silloin mulla ei vielä ollut mitään selkäongelmia muuten.

Onpa kiva seurata sun raskautta ja jos sulla vaan on jotain kysymistä kaksosista niin mielelläni vastaan :)
Huono oon itteeni kehumaan mutta vertaistani en oo löytäny.
Goodie
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu - (Whiplash ja aivovamma)