Turkka ja Huhmar eivät ole enää Käpylässä

Niskan retkahdusvammaan ja aivovammaan liittyvät aiheet laidasta laitaan

Turkka

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 14 Tammi 2010, 01:27

Muistaakseni Pandora mainitsi Turkan olevan Helsingissä Mehiläisessä. En muista tarkalleen, mutta uskoisin näin! :) Miellyttävää kuntoutusjaksoa sinulle Zarru!
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija

Re: Neurologien poistuminen!

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 14 Tammi 2010, 01:30

riverman kirjoitti:Aarne Ylinen on varmuudella todistanut Pohjolan vakuutusjutuissa ja todistaa jälleen omia alaisiaan vastaan helmikuun puolivälissä Pohjolan piikkiin eräsä aivovammakeississä Helsingin käO:ssa. Ylisen todistus on tehty juuri ennen kuin hän aloitti Synapsiassa.

Ni voi jestas sentään. Ei tässä touhussa ole mitään järkeä! Aivan kahelia toimintaa kaikin puolin ja kärsijän tiedämme kaikki.
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja Zarru » 14 Tammi 2010, 16:35

Samaa mieltä tuosta.

Ylinen saisi suunnata voimansa kuntoutujien ja henkilökunnan puolesta, ei vastaan, ja muistaa myös nämä hyvin yksilölliset sairauskertomukset sekä sen että kaikki ongelmat tulee ottaa huomioon, vaikka positiivisuus tuleekin yrittää säilyttää myös muuttuneessa elämäntilanteessa, siis kun puhutaan vammautuneesta ihmisestä.

Itse ainakin tahdon lääkärin joka tietää ja diagnosoi tarkasti ja taidolla, mutta osaa ottaa potilaan myös ihmisenä huomioon ja on tämän puolella, ei vastaan missään tilanteessa!

Niin, ja kiitos vain. Nyt on jo suru puserossa kun kuntoutusta kohta takana jo 3/4 enkä tahtoisi vielä lähteä pois täältä moneen viikkoon.
Zarru
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Zarru » 26 Tammi 2010, 13:35

Haikeana kotiuduin eilen Käpylän jaksolta. Onpahan kännykkä täynnä yhteystietoja ja halausvarasto pullollaan :D

Minulle tehtiin eilen myös nasofiberoskopia, Meilahdesta oli spesialisti vierailulla. Löytyi mitä epäiltiinkin, eli lievä dysfagia. Pitää vain olla varovainen syödessä ja juodessa mutta kun tarkkaavuus on mitä on niin ei aina muista.

Lisäksi diagnoosiin tuli uusia tarkennuksia ja lisäyksiä, mm. selkäytimestä löytyi vaurioita ja niskan retkahdusvammaa kommentoitiin nyt vasta selkeästi.

Huippulaitos, ja onneksi minulle suositeltiin uutta jaksoa siellä. Menen enemmän kuin mielelläni!
Zarru
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 26 Tammi 2010, 15:53

Zarru kirjoitti:Haikeana kotiuduin eilen Käpylän jaksolta. Onpahan kännykkä täynnä yhteystietoja ja halausvarasto pullollaan :D

Minulle tehtiin eilen myös nasofiberoskopia, Meilahdesta oli spesialisti vierailulla. Löytyi mitä epäiltiinkin, eli lievä dysfagia. Pitää vain olla varovainen syödessä ja juodessa mutta kun tarkkaavuus on mitä on niin ei aina muista.

Lisäksi diagnoosiin tuli uusia tarkennuksia ja lisäyksiä, mm. selkäytimestä löytyi vaurioita ja niskan retkahdusvammaa kommentoitiin nyt vasta selkeästi.

Huippulaitos, ja onneksi minulle suositeltiin uutta jaksoa siellä. Menen enemmän kuin mielelläni!

Kerrassaan loistavaa! Siis se, mitä olet selkästi saanut irti tuolta paikasta. Ja erittäin hyvä kuulla, että diagnoosikin tarkentui ja selkiintyi entisestään. Jos joskus jaksat/pystyt/haluat, kerro ihmeessä tarkemmin jakson sisällöstä. Uskon, että kiinnostuneita ei vielä Käpylässä olleita riittää. Itseäni kiinnostaisi tietää, millä tavalla selkäytimen vauriot todettiin? Onko siihen olemassa muitakin keinoja kuin MRI-kuvaus ja neurologisten puutosoireiden/toimintakyvyn kartoitus. :)

Tsemppiä Zarru sulle ja toivottavasti pääsisit uudelleen tuonne heti, kun tarve. Olen iloinen, että sait tuolta paljon apua! :D
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja Mansku » 27 Tammi 2010, 14:36

Varasin juuri ensi toukokuun kuntoutusjakson vaatimaa B-lausuntoa varten ajan Turkalle, joka näyttää ottavan vastaan ainakin mehiläisessä. Käpylästä neuvottiin varaamaan Huhmarille aika Ortonin kautta, jonne joutui jättämään soittopyynnön. Huhmar laittoi sähköpostia, jossa neuvoi varaamaan Turkalle ajan koska en ole enää Ortonin asiakas ja hänellä ei ole siellä varsinaista vastaanottoa. Toimii siellä nykyään neurologikonsultanttina talon sisäisten lääkäreiden lähetteiden mukaan. Periaatteessa olisi voinut ottaa vastaan jos maksan itse ja Orton suostuu siihen, mutta kuulemma helpointa hakea lausunto Turkalta. Näppärästihän tuo kävi, sain ajan heti ensi viikon alkuun. Hirvittää vaan se laskun suuruus..

Fedja, sulle tuli varmaan myös varmistus tosta kuntoutuksesta? Kiva että päästään samalle jaksolle :)
"Menneelle et voi enää mitään, keskity siis tähän päivään ja tulevaan, niihin voit vaikuttaa ja tehdä jokaisesta päivästä paremman."
Mansku
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 28 Tammi 2010, 15:45

Ei ole tullut tietoa. Hakuaika toukokuun kurssille loppuu 5.2, joten hakemukset käsitellään lopullisesti vasta sen jälkeen Kelassa. Tällaista tietoa sain Käpylästä. Sait siis Mansku jo Kelan hyväksynnän toukokuun Insureen? Vähän ristiriitaista tietoa ilmassa. Saa nähdä miten tässä käy minun osalta.

Miksi B-lausunto pitää kurssia varten hakea?
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mansku » 28 Tammi 2010, 20:36

fedja kirjoitti:Ei ole tullut tietoa. Hakuaika toukokuun kurssille loppuu 5.2, joten hakemukset käsitellään lopullisesti vasta sen jälkeen Kelassa. Tällaista tietoa sain Käpylästä. Sait siis Mansku jo Kelan hyväksynnän toukokuun Insureen? Vähän ristiriitaista tietoa ilmassa. Saa nähdä miten tässä käy minun osalta.

Miksi B-lausunto pitää kurssia varten hakea?

En siis saanut vielä Kelan päätöstä, vaan Käpylän kuntoutuskutsun. :) B-lausunto pitää kuulemma hommata nimenomaan Kelaa varten. Juttelin Sarajuuren kanssa juuri ja sanoi että tuota Kelan päivämäärää on pidennetty maaliskuuhun puolelle, kun itselläkin meinasi tulla kiirus lausunnon hankkimisen kanssa. Jouduitko tekemään itse jonkinlaisen hakemuksen? Mulla meni kaikki suoraan Käpylästä, ainoastaan toi B pyydettiin toimittamaan perässä.
"Menneelle et voi enää mitään, keskity siis tähän päivään ja tulevaan, niihin voit vaikuttaa ja tehdä jokaisesta päivästä paremman."
Mansku
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja Zarru » 28 Tammi 2010, 23:06

Joo Sarajuuri piti meille yhden luennon, mukava nainen.

Menettekö te ensimmäistä kertaa Käpylään? Ja AV-puolelle?
Zarru
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 29 Tammi 2010, 17:18

Ensimmäistä kertaa Aivovammapuolelle. Minä olin siellä osittaisen selkäydinvamman saaneiden kurssilla joku vuosi sitten.

Minulla oli hakemuksessa mukana B-lausunto täältä ja Huhmaren lausunto Käpylästä.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Zarru » 29 Tammi 2010, 17:34

Tiedätkö fedja, miten suuressa kiitollisuudenvelassa olen sinulle?

Juuri sinulta sain tiedon Käpylän kuntoutuskeskuksesta ja muistaakseni myös sinä kommentoit ensimmäisenä että mun moninaiset oireeni kuulostavat aivovamman oireilta.

AV-osasto eli kolmonen ihan huippu, ikävä on jo sinne. Sano terkkuja ihanille hoitajille siellä, mm. Sirpa, Tuula, Veera, Tarja, Outi ja yököt Jaana, Juha ja Raija... siis ikäviä ihmisiä siellä ei ole ollenkaan.
Zarru
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 29 Tammi 2010, 18:54

Zarru. Ei näissä asioissa velkoja tunneta ü. Hyvä, kun olet löytänyt ja saanut apua.

Juu. Kiitos terveisistä. Tosin sitähän ei vielä tiedä pääseekö sinne kurssille.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Zarru » 29 Tammi 2010, 22:46

Niin, toivottavasti pääset!

Jos et nyt niin myöhemmin, ensi vuonna saatan minäkin olla taas paikalla, mullehan suositeltiin uutta kuntoutusjaksoa siellä, tosin ajankohdasta ei ollut sen tarkempaa puhetta. Jahka saan paperit sieltä niin katsotaan mitä niissä seisoo.
Zarru
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

Huhmar Mehiläinen

ViestiKirjoittaja fedja » 30 Tammi 2010, 12:05

Huhmar ottaa nyt vastaan Mehiläisessä.

http://www.mehilainen.fi/laakarihaku?la ... &loc=52&s=
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Zarru » 30 Tammi 2010, 12:19

MAHTAVAA!

Siis että saatiin selvyys siihen mistä Huhmarin jatkossa tapaa.

Silti, en voi lakata harmittelemasta sitä että sekä Turkka että etenkin Huhmar lopettivat Käpylässä. Mieletön menetys. Oli valtaisa pettymys kuulla asiasta kun oli sinne menossa.

Enkä missään nimessä hyväksy laitoksen uuden johtajan Aarne Ylisen touhuja vakuutuslääkärinä :evil:

Muuten siellä kaikki toimi kyllä hienosti mun kokemukseni mukaan.
Zarru
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu - (Whiplash ja aivovamma)